Τα έργα που θα γίνουν από εδώ και πέρα στο Αεροδρόμιο Χανίων που θα αλλάξουν την εικόνα του – Η Fraport έχει ξεκινήσει τη διαδικασία που προβλέπεται για την διεκδίκηση αποζημιώσεων – Δείτε τη σχετική πρόβλεψη στη σύμβαση

Το αεροδρόμιο “Ι.Δασκαλογιάννης” των Χανίων είναι το καλύτερο από όλα τα περιφερειακά Αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν στην Fraport από το ελληνικό δημόσιο, σημείωσαν πηγές του ομίλου στο Flashnews.gr, σε  επικοινωνία που είχαμε με την εταιρεία, με αφορμή τον “θόρυβο” που δημιουργήθηκε σχετικά με το ενδεχόμενο διεκδίκησης αποζημιώσεων από το ελληνικό δημόσιο για φθορές που υπέστησαν κτίρια και υποδομές των Αεροδρομίων. 

“Το “Ι.Δασκαλογιάννης” είναι καινούριο”, όπως μας λένε και η πολύ καλή κατάσταση στην οποία παρελήφθη φαίνεται από το είδος των επεμβάσεων και έργων που περιλαμβάνονται στα master plan, που υπέβαλε η Fraport και εγκρίθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ελάχιστα από τα έργα που έχουν υλοποιηθεί ή πρόκειται να υλοποιηθούν στο μέλλον, αφορούν σε διορθωτικά έργα και η πλειοψηφία των επεμβάσεων προσανατολίζεται σε προληπτικές ενέργειες που θα οδηγήσουν σε αναβάθμιση της λειτουργικότητας του Αερολιμένα.

“Ενδεικτικό της πολιτικής μας είναι η υλοποίηση προληπτικών έργων που θα διασφαλίσουν την ποιότητα από κάθε άποψη του αεροδρομίου. Για να διατηρήσεις μια μονάδα τέτοιου μεγέθους, πρέπει να επενδύεις σε προληπτικά έργα”, σημείωσαν  χαρακτηριστικά στο Flashnews.gr.

Τα εργα που θα αλλάξουν το Αεροδρόμιο Χανίων

Η εταιρεία θεωρεί κρίσιμης σημασίας τη βελτίωση της λειτουργικότητας του Αερολιμένα Χανίων, για όλους τους φορείς και επισκέπτες και με βάση αυτόν τον προσανατολισμό, η δεύτερη φάση υλοποίησης έργων που αναμένεται να ξεκινήσουν το χειμώνα,  περιλαμβάνει τα εξής:

– Τον ανασχεδιασμό, ανακατανομή στο χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητά του

– Την αναδιοργάνωση των εσωτερικών χώρων του αεροσταθμού. Όλος ο χώρος του terminal (επιβατικός Αεροσταθμός) θα αναμορφωθεί.

– Την αύξηση του αριθμού των πυλών από 8 σε 10

– Τον διπλασιασμό των σημείων ελέγχου των επιβατών από 4 σε 8

– Την τοποθέτηση νέου συστήματος ελέγχου των αποσκευών

Όσον αφορά τα έργα που ήδη έχουν γίνει, από τον Απρίλιο μέχρι και τον Αύγουστο, τις  πρώτες 100 μέρες λειτουργίας του αεροδρομίου, υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, ελάχιστα επίσης αφορούσαν σε διορθωτικά έργα και επομένως οι “λεγόμενες” τεχνικές εκθέσεις με φθορές σε πάγια που συνέταξε η εταιρεία, και θα αποτελέσουν τον “κορμό” για την διεκδίκηση αποζημιώσεων, δεν θα περιλαμβάνουν το Αεροδρόμιο Χανίων.

Η διαδικασία που σχετίζεται με την καταβολή αποζημιώσεων έχει ξεκινήσει

Όσον αφορά το θέμα των αποζημιώσεων που ανέκυψε, πρόθεση της εταιρείας όπως μας λένε, είναι να προχωρήσει στην διεκδίκησή τους καθώς αυτό προβλέπει η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της παραχωρησιούχου και έχει ψηφιστεί από τη Βουλή, ενώ η υποβολή των σχετικών εκθέσεων έγινε τον Αύγουστο. Στις εκθέσεις έχουν καταγραφεί ζημιές και φθορές που έχουν γίνει σε κτίρια και υποδομές  των 14 περιφερειακών αεροδρομίων το διάστημα μεταξύ της υποβολής της προσφοράς και της παραχώρησής τους στην εταιρεία. Εκείνο το διάστημα όμως, στον Αερολιμένα Χανίων, γίνονταν προγραμματισμένα έργα από το ελληνικό δημόσιο, χρηματοδοτούμενα από ευρωπαϊκά κονδύλια, επομένως το Αεροδρόμιο Χανίων ήταν πραγματικά “σαν καινούριο” ότι παρελήφθη από την εταιρεία.

Η διαδικασία, ωστόσο που απαιτείται για την απαίτηση αποζημιώσεων για το σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, έχει ξεκινήσει καθώς το πρώτο βήμα είναι η καταγραφή των ζημιών ενώ θα ακολουθήσει η Διαδικασία Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών μεταξύ της εταιρείας και του ελληνικού δημοσίου για το θέμα αυτό.

Η παράγραφος 6.4.1 και 6.4.2 που αφορά τις αποζημιώσεις για τα Μεταβιβασθέντα Περιουσιακά στοιχεία

 

Κλείνοντας, όσον αφορά τα έργα που ήδη έχουν γίνει στο Αεροδρόμιο Χανίων, η εταιρεία έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της αναλυτική κατάσταση με τις επεμβάσεις που έγιναν στον Αερολιμένα, και σύμφωνα με αυτή είναι οι εξής: