Υπόνοιες για δόλο πίσω από την απομάκρυνση του Μιχάλη Αεράκη από το ΔΗΠΕΘΕΚ στην αποψινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου – Έγινε λόγος ακόμα και για απαξίωσή του ώστε το Ηράκλειο να πάρει την έδρα από τα Χανιά

Καταγγελίες για δόλο πίσω από την παύση του Μιχάλη Αεράκη ως καλλιτεχνικού διευθυντή, διατυπώθηκαν ξεκάθαρα στο αποψινό δημοτικό συμβούλιο Χανίων. Μάλιστα, έγινε λόγος ακόμα και για εσκεμμένη απαξίωση του θεάτρου με στόχο να μετακινηθεί η έδρα του από τα Χανιά στο Ηράκλειο.

To θέμα της απομάκρυνσης του Μιχάλη Αεράκη που έχει προκαλέσει αρκετό θόρυβο στη χανιώτικη κοινή γνώμη και πολλά ερωτήματα για τους λόγους για τους οποίους αυτή αποφασίστηκε, από τη στιγμή που η μέχρι τώρα πορεία τοπου έχει διαγράψει ως καλλιτεχνικός διευθυντής είναι επιτυχής συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο.

Οι κύριοι Δημήτρης Λειψάκης, Άρης Παπαδογιάννης και Νίκος Παπαντωνάκης, έκαναν λόγο για ενέργειες που θα ανακόψουν την ανοδική επιτυχή πορεία του ΔΗΠΕΘΕΚ, κάτι που θα το κάνει αντικείμενο εύκολης διεκδίκησης από το Ηράκλειο. Αυτό όπως αναφέρθηκε δεν θα μπορούσε να γίνει επί Αεράκη. Υπογράμμισαν ως μη τυχαία την εμφάνιση της αντιδημάρχου Ηρακλείου που αποτελεί μέλος του Δ.Σ. αλλά όπως αναφέρθηκε δεν είχε ενεργό παρουσία στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου.

Αυτό ωστόσο, που τονίστηκε με κάθε τρόπο είναι το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν η καλλιτεχνική πορεία ενός επαγγελματικού θεάτρου αυτού του εκτοπίσματος να πέσει στα χέρια ενός προέδρου που έχει ερασιτεχνική σχέση με το θέατρο και ενός διοικητικού συμβουλίου που δεν έχει θεατρική παιδεία.

Η αντιπολίτευση έριξε ευθύνη στη δημοτική αρχή για την εξέλιξη αυτή από τη στιγμή που ο δήμος έχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΔΗΠΕΘΕΚ και με δεδομένο ότι τα 4 από τα 7 μέλη του διοικητικού συμβουλίου τα έχει ορίσει η δημοτική αρχή.

Αυστηρή ήταν και η θέση της αντιδημάρχου πολιτισμού, Βαρβάρας Περράκη η οποία τόνισε ότι “αν υπάρξει καθυστέρηση καλλιτεχνικής διεύθυνσης, το θέατρο θα έχει πάει ένα χρόνο πίσω και όχι μόνο μια σεζόν”

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Χανίων δεν πήρε ξεκάθαρη θέση και αρκέστηκε να πει ότι το θέατρο δεν έχει σχέση με πρόσωπα και το ζήτημα δεν πρέπει να κινηθεί σε επίπεδο προσωπικής αντιπαράθεσης.

Στο συμβούλιο μίλησε και ο ίδιος ο κ. Μιχάλης Αεράκης με στιγμές συγκινησιακά φορτισμένες, προχωρώντας μάλιστα σε έναν σύντομο απολογισμό και τονίζοντας ότι από αυτή την υπόθεση “τα τραύματα του θεάτρου κάποια στιγμή θα κλείσουν αν το επιτρέψουν οι αλογόμυγες όμως η ουλή θα παραμείνει για να θυμίζει”

Πιο αναλυτικά τα σημαντικά σημεία των τοποθετήσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο:

Δημήτρης Λειψάκης: Ο στόχος είναι να πάρει την έδρα του ΔΗΠΕΘΕΚ το Ηράκλειο με το να “φαγωθεί” ο Αεράκης

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕΚ ο κ. Αθανασόπουλος δημιούργησε μια ερασιτεχνική ομάδα “Σύλλογο Φίλων Τέχνης Χανίων”. Για μένα είναι ηθικά απαράδεκτο ο πρόεδρος μια ερασιτεχνικής ομάδας να είναι πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕΚ, το οποίο είναι ένα επαγγελματικό θέατρο.  Τα 5 μέλη του Δ.Σ ορίστηκαν από εδώ, από το δημοτικό συμβούλιο. Τα 4 μέλη τα όρισε ο κ. Βάμβουκας και το 1 εμείς. Το 6ο μέλος είναι από την περιφέρεια Κρήτης και το 7ο μέλος είναι η αντιδήμαρχος Ηρακλείου.

Πρώτη φορά συμβαίνει να μην είναι πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕΚ, δήμαρχος ή αντιδήμαρχος πολιτισμού. Είναι απαράδεκτο να μιλάμε για τη λειτουργία του ΔΗΠΕΘΕΚ που ο δήμος Χανίων το επιχορηγεί με 120.000 ευρώ το χρόνο και να μην είναι ο πρόεδρός του αιρετός ώστε κάποιος δημοτικός σύμβουλος να μπορεί να τον εγκαλέσει για το πού πάνε τα χρήματα που δίνει ο δήμος. Το Ηράκλειο που έχει στο διοικητικό συμβούλιο μετοχικό κεφάλαιο έχει δώσει μέχρι τώρα μηδέν χρήματα! 

Από την πρώτη συνεδρίαση του καινούριου Δ.Σ. υπήρχε αμφισβήτηση στο πρόσωπο του κ. Αεράκη και στην παρουσία του στη θέση αυτή όλα αυτά τα χρόνια. Υπήρχαν υπόνοιες για σκοπιμότητα στην απόφαση αυτή ώστε να βάλουν τον δικό τους άνθρωπο. Από την πρώτη μέρα του καινούριου Δ.Σ. μπήκε θέμα αλλαγής προσανατολισμού λες και το θέατρο μέχρι τότε δεν πήγαινε καλά. Το ΔΗΠΕΘΕΚ είχε απόλυτη καταξίωση σε όλη την Ελλάδα.

Κάποιοι θέλουν το ΔΗΠΕΘΕ να είναι μόνο Κρήτης. Όχι στην ονομασία αλλά στην ουσία να περιορίζεται μόνο στην Κρήτη. Θα είναι η καταστροφή του θεάτρου. Δεν είναι ερασιτεχνικό σωματείο ή θίασος.

Ο στόχος ειναι η απαξίωση του ΔΗΠΕΘΕΚ. Των ποιων είναι ο στόχος θα το δούμε. Και ο στόχος είναι να γίνει η απαξίωσή του ώστε το ΔΗΠΕΘΕΚ να αλλάξει έδρα και να πάει στο Ηράκλειο. Να κάνουμε το χατήρι του Λαμπρινού, αυτός είναι ο στόχος. Επί ημερών Αεράκη αυτός ο στόχος θα ήταν αδύνατος. Σκοπός είναι να πάρει την έδρα του ΔΗΠΕΘΕΚ το Ηράκλειο με το να “φαγωθεί” ο Αεράκης

Ρώτησα αρμόδιο του ΥΠΠΟ, για το αν γίνεται μέχρι την ανάδειξη του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, να υπάρχει καλλιτεχνικός υπεύθυνος και η απάντηση ήταν αρνητική με τον αρμόδιο του ΥΠΠΟ να ισχυρίζεται ότι αυτό το ζητάμε για να μείνει ο Αεράκης.

Άρης Παπαδογιάννης: Γίνονται επικίνδυνοι ερασιτεχνισμοί που δεν ξέρουμε αν οφείλονται σε άγνοια ή σκοπιμότητα

Οι παρατάξεις της μειοψηφίας έφεραν το θέμα στο Δ.Σ. γιατί παρατηρούμε επικίνδυνους ερασιτεχνισμούς που δεν ξέρουμε αν οφείλονται σε άγνοια ή σκοπιμότητα. Βουήζουν τα Χανιά και η Κρήτη για το ΔΗΠΕΘΕΚ. Το ΔΗΠΕΘΕΚ έχει κερδίσει την αξιοπιστία του για το έργο του και την εμπιστοσύνη του κοινού. Τιμά τα Χανιά και συμμετείχε σε όλα τα φεστιβάλ με σημαντική παρουσία. Εδώ υπάρχουν υπόνοιες ότι δεν έχει τηρηθεί και η νομοθεσία.

Ενώ από τον νόμο αρχές Απριλίου είχε βγει το ΦΕΚ και υποχρεώνει το ΔΗΠΕΘΕΚ να προχωρήσει στην προκήρυξη του καλλιτεχνικού διευθυντή, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει, αφού έχουν συμβεί όλα εκείνα που καταλήγουν στην απομάκρυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Δεν ξέρω για ποιον λόγο.

Εγώ δεν έχω σχέση με τον κ. Αεράκη, έχω μάθει όμως ότι άτομα, όπως ο κ. Αεράκης που μπόρεσαν σε μια τέτοια επιχείρηση να δώσουν εξωστρέφεια, να τα υποστηρίζω. Σήμερα λάμπει δια της απουσίας του ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕΚ.

Διαχρονικά την προεδρία την κατείχαν οι δήμαρχοι ή αντιδήμαρχοι πολιτισμού και ήταν ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να “απολογηθούν” εδώ μέσα. Μέλη του Δ.Σ. που ίσως για πρώτη φορά δεν είναι δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν να πάρουν τις τύχες του ΔΗΠΕΘΕΚ στα χέρια τους.

Ξεκινά ο προγραμματισμός για το καλοκαίρι και δεν έχουμε καλλιτεχνικό διευθυντή και αυτοί οι κύριοι αναλαμβάνουν να προγραμματίσουν τις εκδηλώσεις του ΔΗΠΕΘΕΚ. Δεν είναι τυχαίο το ότι ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου, παρουσιάστηκε μετά από τρία χρόνια και χωρίς να έχει δώσει το Ηράκλειο ούτε ένα ευρώ, για να καταψηφίσει και να συντελέσει σε όλη αυτή τη δυσάρεστη εξέλιξη. Θα πρέπει να γίνει η γενική συνέλευση των μετόχων και ο δήμαρχος να μην επιτρέπει στον καθένα να εκθέτει το δημοτικό συμβούλιο και την πόλη μας. Ο κ. Αεράκης ήταν ένας μοναδικός καπετάνιος που οδήγησε το ΔΗΠΕΘΕΚ σε καλλιτεχνικούς δρόμους και εκτός Κρήτης.

Γιάννης Σαρρής: Ο προβληματισμός μετουσιώθηκε σε θεωρία συνωμοσίας

Όλος αυτός ο προβληματισμός μετουσιώθηκε σε μια θεωρία συνωμοσίας στην οποία δεν μπορείς να απαντήσεις και να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Όλα τα προηγούμενα 17χρόνια οι άνθρωποι που επιλέγονταν για να είναι μέλη του Δ.Σ λειτουργούσαν διαφορετικά απ’ ό,τι σήμερα; Όχι.

Τι έχει αλλάξει. Έγινε μια κριτική και επειδή είναι 17χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε και το όνομά του. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε δικαίωμα σαν παράταξη να μην ασκήσουμε κριτική στην κατεύθυνση της διόρθωσης κάποιων πραγμάτων. Οποιοσδήποτε ισχυριστεί ότι η δράση του ΔΗΠΕΘΕΚ ταυτίζεται με έναν άνθρωπο, όσο αξιόλογη κι αν ήταν η παρουσία του όλα αυτά τα χρόνια είναι προσβολή για εμάς και για όλα τα υπόλοιπα μέλη.

Υπάρχουν άλλα ΔΗΠΕΘΕΚ στην Ελλάδα που δεν έχουν καλλιτεχνικό διευθυντή και προγραμματίζουν τα ίδια τις παραστάσεις; Υπάρχουν. Ακούστηκε ότι εμείς προκαλέσαμε διχόνοια. Θεωρείτε ότι δεν υπήρχαν προβλήματα με τις ερασιτεχνικές ομάδες ή τους εργαζόμενους;

Εκφράσαμε προβληματισμό κατά πόσο αυτές οι παραγωγές που έχουν υψηλό προϋπολογισμό. Πίσω από αυτή τη διαδικασία κρύβεται μια ενταντικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων οι οποίοι εργάζονται υπερωρίες χωρίς να τις πληρώνονται. Δεν θέλω να μπω με τίποτα στη λογική επειδή συμμετέχει το Ηράκλειο να μπω σε μια συζήτηση επιπέδου “θα μας πάρει το ΔΗΠΕΘΕΚ το Ηράκλειο”, η έδρα του είναι στα Χανιά και κανείς δεν το αμφισβητεί. Όλα τα υπόλοιπα είναι για τη δημιουργία εντυπώσεων.

Νίκος Παπαντωνάκης: Ο δήμος ως μεγαλομέτοχος μπορεί να αποφασίζει τι θέατρο θέλει να έχει

Το Ηράκλειο είναι πιο αδηφάγο από τα Χανιά και να μην το παραγνωρίζεται αυτό. Δεν συμφωνώ ότι δεν έχουμε λόγο για όλους τους οργανισμούς ή τις επιχειρήσεις στις οποίες είναι μεγαλομέτοχος ο δήμος. Εμείς στέλνουμε εκπροσώπους να εφαρμόσουν τι; Την πολιτική που έχουμε σαν δήμος. Εμείς αποφασίζουμε τι θέατρο θέλουμε.

Η εκπρόσωπος του Ηρακλείου, δεν πατούσε το πόδι, τώρα ήρθε, άρα τίποτα δεν είναι τυχαίο. Γιατί αυτή η καθυστέρηση διορισμού του καλλιτεχνικού διευθυντή; Ποια σκοπιμότητα υπάρχει; Θα κάνει προγραμματισμό δράσης το διοκητικό συμβουλιο;

Είχε βάλει στόχους το ΔΗΠΕΘΕΚ που δεν επιτεύχθηκαν; Μας είπαν ότι ο κ. Αεράκης δεν κατάφερε να φέρει εις πέρας κάποιους στόχους; Όχι, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Σε μια Α.Ε. όπως το ΔΗΠΕΘΕΚ κουμάντο κάνει ο μεγαλομέτοχος.

Το ΔΗΠΕΘΕΚ είτε το θέλετε είτε όχι έχει μια πολύ καλή πορεία και εντός και εκτός Κρήτης. Έχουμε λοιπόν υποχρέωση να στηρίξουμε το ΔΗΠΕΘΕΚ ώστε να μην χάσει την αίγλη που έχει αποκτήσει. Έχει προσφέρει ο κ. Αεράκης; Η μεγάλη πλειοψηφία του χανιώτικου λαού λέει ότι έχει προσφέρει. Αν το Δ.Σ. έχει να του προσάψει κάτι; Τότε να μας το πει. 

Τάσος Βάμβουκας: Ναι μεν είμαστε μεγαλομέτοχοι αλλά νοοτροπία μας δεν είναι να καπελώσουμε όλους τους άλλους

Όλοι ενδιαφερόμαστε να προχωρήσει το θέατρο. Μιλάμε και θα μιλήσουμε για μια ανώνυμη πολυμετοχική εταιρεία της τοπικής αυτοδιοίκησης, με τον δήμο να έχει απλώς το πλειοψηφικό πακέτο και άλλους φορείς όπως η περιφέρεια να ακολουθούν. Υπάρχει λοιπόν μια περιφερειακότητα την οποία πρέπει να σεβαστούμε και να μην κλείσουμε το θέμα του ΔΗΠΕΘΕΚ σε στενά όρια προσωπικών αντιπαραθέσεων. Το θέατρο δεν ανήκει σε κανέναν αλλά σε όλη την Κρήτη. Δεν έχει σχέση με πρόσωπα. Προσωπικά και τον πρόεδρο εκτιμώ και τα μέλη του συμβουλίου και εκτιμώ και σέβομαι τη δουλειά του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή, Μιχάλη Αεράκη. Αυτά τα θέματα όμως δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε εμείς, πρέπει να σεβαστούμε αυτό το όργανο. 

Υπονοήθηκε ότι υπάρχει κάποια σύμβαση που θα μπορούσε να συνεχιστεί, όμως αυτό δεν μπορούσε να γίνει τον Απρίλιο έληξε η προηγούμενη τριετής σύμβαση. Ενώ έγινε η διαδικασία, το ΥΠΠΟ στις 5/5 ανέστειλε για όλα τα ΔΗΠΕΘΕ αυτές τις διαδικασίες. Πώς μπορούσε να συνεχιστεί αυτή η σύμβαση η οποία δεν περιείχε όρο ανανέωσης; Για να ξεπεράσει το ΔΗΠΕΘΕ αυτό το έλλειμμα που είχε στον καλλιτεχνικό διευθυντή ανέθεσε την οργάνωση της καλοκαιρινής παραγωγής στον υπεύθυνο κ. Αεράκη.

Όλοι αποφάσισαν ομόφωνα να προχωρήσουν στη διαδικασία της τριετούς ανάθεσης και το συμβούλιο κινείται εντός των ορίων της νομιμότητας και αποφάσισε κατά τον ίδιο τρόπο που κάλυψε το καλοκαίρι με έναν υπεύθυνο, να κινηθεί και στο ενδιάμεσο διάστημα που δεν θα υπήρχε καλλιτεχνικός διευθυντής.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δηλώσουμε ποιος είναι ο τρόπος εκείνος που θα βοηθούσε το ΔΗΠΕΘΕΚ να πάει μπροστά. Ναι μεν είμαστε μεγαλομέτοχοι αλλά νοοτροπία μας δεν είναι να καπελώσουμε όλους τους άλλους.

Βαρβάρα Περράκη: Αν υπάρξει καθυστέρηση καλλιτεχνικής διεύθυνσης, το θέατρο θα έχει πάει ένα χρόνο πίσω και όχι μια σεζόν

Εγώ σε αντίθεση με ό,τι ακούστηκε, πιστεύω ότι τα πρόσωπα σφραγίζουν την πορεία κάποιων πραγμάτων.

Άνθρωποι καθ’ όλα σεβαστοί, αιρετοί ή μη αιρετοί αποφασίζουν σε αυτά τα συμβούλια για τον καλλιτεχνικό διευθυντή. Εγώ προβληματίζομαι για το αν το συμβούλιο θα πρέπει να έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα και δίπλα να υπάρχει μια επιτροπή που θα έχει να κάνει με πραγματικούς θεατρανθρώπους.

Υπάρχει ένα συμβούλιο, ένας πρόεδρος και αυτή τη στιγμή δεν έχουμε καλλιτεχνικό διευθυντή. Κανένα συμβούλιο που δεν έχει τη γνώση και τη θεατρική παιδεία δεν μπορεί να διευθύνει καλλιτεχνικά ένα θέατρο. Αυτό είναι αυτονόητο.

Όπως θα έλεγε και ο κ. Κουρούσης “ο καρκίνος δεν μπορεί να περιμένει” θα πάρω αυτή τη φράση και θα τη βάλω στο θέατρο. Αν υπάρξει καθυστέρηση καλλιτεχνικής διεύθυνσης, το θέατρο θα έχει πάει ένα χρόνο πίσω και όχι μια σεζόν και λίγα λέω για τον ένα χρόνο.

‘Αρα πρέπει να υπάρξει ένας προγραμματισμός. Εγώ δεν συζητάω ειδικά για τον κ. Αεράκη. Το ΔΗΠΕΘΕΚ είναι επαγγελματικό θέατρο, κάνει τις παράλληλες δράσεις του και από την άλλη μεριά οφείλει μέχρι την ανάδειξη του καινούριου καλλιτεχνικού διευθυντή, να έχει καλλιτεχνικό υπεύθυνο.

Μιχάλης Αεράκης: Όσα χρόνια είμαι στο ΔΗΠΕΘΕΚ το κόμμα μου είναι το ΔΗΠΕΘΕΚ

Λυπάμαι πραγματικά που το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης έχει γίνει αντικείμενο σχολιασμών εδώ και ένα μήνα καθημερινά. Ας αναλογιστούν τις ευθύνες τους αυτοί που επέλεξαν αυτή τη δημόσια προβολή θέσεων και απόψεων με πολλές ανακρίβειες και λάθος πληροφορίες για προσωπική προβολή και μικροπαραταξιακά συμφέροντα. Σε όλα αυτά εγώ απάντησα σε ότι με αφορούσε ως καλλιτεχνικό διευθυντή που ήμουν. Τώρα δεν είμαι.

Τι θα έπρεπε όμως να γίνει και δεν έγινε;

Να απαντήσει ο Δήμαρχος Χανίων, διότι μία δημοτική παράταξη λέει αυτά που λέει και ο πρόεδρος του θεάτρου για αυτά που αφορούν τη θεσμική του ιδιότητα. Δεν έγιναν. Είναι καλύτερα τώρα που σύσσωμη η αντιπολίτευση φέρνει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα του θεάτρου;

Νομίζω ότι εάν υπήρχαν οι απαντήσεις στον συγκεκριμένο χρόνο, τα τραύματα του θεάτρου θα ήταν λιγότερα κι εμένα αυτό με ενδιαφέρει.

Τα τραύματα κάποια στιγμή θα κλείσουν, εάν το επιτρέψουν οι αλογόμυγες, όμως η ουλή θα παραμείνει για να θυμίζει.

Κύριε Πρόεδρε, θεωρώ αδήριτη ανάγκη μου να παρουσιάσω τις σκέψεις μου, τον καλλιτεχνικό απολογισμό και τα συμπεράσματά μου για όσα θέλησα και βίωσα τα 17 χρόνια (2000-2017) ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

Αισθάνομαι όμως την ανάγκη να τονίσω ότι όλα τα παρακάτω έχουν και το βάρος της ευθύνης ως πολίτης και ως Κρητικός που ανέλαβα την καλλιτεχνική πορεία του θεάτρου ΜΑΣ.

Ευτυχώς συνέβη ότι έλεγα και προγραμμάτισα και αυτό με κάνει περήφανο.

Κερδίσαμε με το σπαθί μας την αξιοπιστία ως θεατρικός οργανισμός, την εμπιστοσύνη του κοινού, όχι μόνο στα Χανιά, όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης για πρώτη φορά έκλεισε αρκετά «ραντεβού» στα πιο σημαντικά φεστιβάλ της χώρας με αποκορύφωμα την ένταξη του το καλοκαίρι του 2012 στο Φεστιβάλ της Επιδαύρου με τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη. Τα 17 αυτά χρόνια το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης ανέβασε 51 θεατρικά έργα, έδωσε πάνω από 2.500 παραστάσεις, το παρακολούθησαν πάνω από 600.000 θεατές σε σύνολο συνεργατών 200 και σύνολο ηθοποιών 300.

Το θέατρο μας είχε μόνιμη επαφή με την ενδοχώρα της Κρήτης, μας γνώρισαν με κοινωνικό εισιτήριο ή και δωρεάν οι άνω των 65 ετών, τα ΑΜΕΑ, σύλλογοι, μαθητές, φοιτητές, πολύτεκνοι. Μας γνώρισαν όλες οι κοινωνικές ομάδες, στις φυλακές, στα γηροκομεία, στα μουσεία, σε ομιλίες στα σχολεία, στις εκκλησίες. Πάντοτε πίστευα και πιστεύω ότι ο πολιτισμός δεν κληρονομείται αλλά κατακτιέται.

Αυτό αποτέλεσε για μένα όλα αυτά τα χρόνια βασική αρχή αλλά και σκοπό της ζωής μου.

Σήμερα που οι καιροί είναι χαλεποί και αφυδατωμένοι κι όπου επικρατεί ο εντυπωσιασμός για χάριν της προσωπικής προβολής ή άλλων συμφερόντων και που αυτή η κρίση αποδεικνύεται πέρα των οικονομικών και της ανεργίας κυρίως ανθρωπιστική, η τέχνη μπορεί να βοηθήσει τη διαχείριση της κατακτημένης γνώσης.

Για μας τους ανθρώπους του θεάτρου, η τέχνη μάς προτείνει τον άνθρωπο, ως τη σπουδαιότερη επένδυση για το παρόν και το μέλλον. Μακριά από μίζερες αντιλήψεις, μικροσυμφέροντα, ομφαλοσκοπήσεις και μαρασμό. Για μας, η τόσο μοδάτη επικίνδυνη και παραπλανητική έννοια της ανταποδοτικότητας σε είδος και όχι σε πνευματική καλλιέργεια, είναι ξένη.

Τα 17 χρόνια της διακονίας μου ως καλλιτεχνικός διευθυντής πιστεύω ότι το έργο μου χαρακτηριζόταν από βαθύ αίσθημα ευθύνης χωρίς να
εκμεταλλευτώ τη θέση μου ως μέσο προβολής και καλλιτεχνικής ανέλιξης.

Το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, δεν ήταν σε προσωπικό επίπεδο η μία προσωπική διαδρομή, αλλά το όνειρό μου για την σχέση του θεάτρου ΜΑΣ και της κοινωνίας. Εργάστηκα χωρίς εκπτώσεις, με λάθη και παραλείψεις ίσως, για να συνεχίσω τη μεγάλη θεατρική παράδοση του τόπου μας, μία παράδοση που καθόρισε τη φυσιογνωμία της νεοελληνικής ταυτότητας σε όλα τα επίπεδα.

Όλα αυτά τα χρόνια το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης προσφέρει ποιότητα, προτείναμε πολιτισμό και προστατεύσαμε με τον τρόπο μας τη μακρόχρονη θεατρική κληρονομιά μας. Προερχόμαστε από τα σπλάχνα της τοπικής κοινωνίας και αυτήν αναβαθμίζουμε επίμονα, πεισματικά και συστηματικά.

Ήμασταν ένα άλλο σχολείο γιατί δεν αναπτύξαμε περιορισμένη δράση. Απευθυνθήκαμε σε όλες τις κοινωνικές τάξεις και σε όλες τις ηλικίες και καλύψαμε όσο άντεχαν οι δυνάμεις μας ένα μεγάλο μέρος των πνευματικών αναγκών του τόπου μας.

Άξια λόγου να αναφέρω, που δεν αναφέρονται στη δημόσια επιστολή μου ως απάντηση στη δημοτική ομάδα του κυρίου Σαρρή, είναι η διοργάνωση έκθεσης για πρώτη φορά των κοστουμιών του θεάτρου, φροντιστηριακού υλικού, αφισών και προγραμμάτων με τίτλο «Η παράσταση των κοστουμιών». Διοργάνωση σεμιναρίων θεατρικής παιδείας για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ξεναγήσεις όλων των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού σε χώρους αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος με τίτλο «Γνωρίζω την πόλη μου». Θεατρικά παραμύθια και παραστάσεις μέσα στις τάξεις των δημοτικών σχολείων, δωρεάν παραστάσεις στα παιδιά και στους συνοδούς ΑΜΕΑ, συμμετοχή στα συσσίτια της Σπλάντζιας και σε άλλους κοινωφελείς οργανισμούς, ημερίδα με τη συμμετοχή καλλιτεχνών και πολιτικών με θέμα «Πολιτισμός και Πολιτική στον 21ο αιώνα». Διοργανώσαμε επίσης βραδιές πρωτοεμφανιζόμενων ποιητών και συγγραφέων στα Χανιά και στο Ρέθυμνο και τέλος συμμετείχαμε ως φορέας υλοποίησης με την Εθνική Σκηνή Ορλεάνης στην μετάφραση του «Ερωτόκριτου» στα γαλλικά.

Κύριε Πρόεδρε, όλη αυτή η πολυσχιδής και πλούσια δράση του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης όλα αυτά τα χρόνια με κάνει να αισθάνομαι δικαιωμένος απέναντι στους συμπολίτες μου, στους υπόλοιπους Κρητικούς και σε όλους αυτούς που συμμετείχαν σε όλες μας τις εκδηλώσεις με εμπιστοσύνη, δίψα και ενθουσιασμό. Τους ευχαριστώ όλους μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου. Χωρίς αυτούς δεν θα είχα καταφέρει τίποτα.
Παραδίδω απόψε σε εσάς και την οικονομική κατάσταση του θεάτρου έχοντας εικόνα μέχρι τις 29 Σεπτέμβρη με στοιχεία που μου παρείχε το λογιστήριο του θεάτρου.

Συνεπώς, Γ+Δ+Ε-ΣΤ-Ζ= 135.350€ πλεόνασμα στο τέλος του 2017.

Στα παραπάνω δεν υπολογίζονται απαιτήσεις από το Φεστιβάλ Αθηνών ύψους 160.000€.

Θεωρώ κατόπιν όλων των στοιχείων που σας παρέθεσα, καλλιτεχνικών και οικονομικών, ότι το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης έχει πολύ ακόμα δρόμο να διανύσει.

Οφείλουμε στους εαυτούς μας να ονειρευόμαστε, να σχεδιάζουμε και να προσδοκούμε, να συνεχίσουμε να υπάρχουμε ως ένας μοναδικός επαγγελματικός θεατρικός πυλώνας του πολιτισμού στην Κρήτη για να προτείνουμε την άλλη εκδοχή για το πνεύμα και την ψυχή των συμπολιτών μας.

Το θέατρο πάντα υπηρετούσε ανθρωποκεντρικές αξίες, τίποτε άλλο.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook