Το πρωί της Κυριακής ξεκινούν και πάλι τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από το λιμάνι της Κισσάμου – Οι ημέρες και ώρες δρομολογίων  - Η ιστορία του πλοίου

Μετά από αρκετούς μήνες επαναλειτουργεί η ακτοπλοική γραμμή που συνδέει την δυτική άκρη της Κρήτης με τα Αντικύθηρα, Κύθηρα και τον Πειραιά.

Το ΕΓ/ΟΓ «Ιονίς»  στις 11:30 ξεκινά το πρώτο δρομολόγιο από το λιμάνι της Κισσάμου, ενώ το πλοίο επισκέφθηκαν χθες ο Δήμαρχος Κισσάμου Θεόδωρος Σταθάκης με μέλη της δημοτικής αρχής, οι οποίοι συναντήθηκαν με τους  πλοιοκτήτες και τον καπετάνιο, ενώ ξεναγήθηκαν στους χώρους του καραβιού. 

Ο Δήμαρχος Κισσάμου Θεόδωρος Σταθάκης δήλωσε:  "Μετά την πολύμηνη, καλοκαιρινή διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κισσάμου - Αντικυθήρων- Κυθήρων - Πελοποννήσου- Πειραιά" που έφερε σημαντικές οικονομικές  απώλειες και στο Δήμο μας, αλλά κυρίως στα Αντικύθηρα και στα Κύθηρα, επιτέλους, ξεκίνησε το νέο πλοίο. Όπως διαπιστώνουμε είναι πλήρως ανακαινισμένο και σε άριστη κατάσταση. Ευχόμαστε να είναι καλοστέριωτο και καλοτάξιδο προς όφελος, αφενός, όλων των ταξιδιωτών, αφετέρου της ελληνικής αλλά και της τοπικής οικονομίας.

Το «Ιονίς» έχει χωρητικότητα 2.963gt (888 dwt), μήκος 96,3 μέτρα, πλάτος 15,02 μέτρα και βύθισμα 4,10 μέτρα. Μεταφέρει 1.031 επιβάτες και 180 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες 6κύλινδρες μηχανές Stork Wartsila συνολικής ιπποδύναμης 8.000 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18,5 κόμβων.

Το πλοίο θα πραγματοποιεί το δρομολόγιο Πειραιάς-Κύθηρα-Ανικύθηρα-Καστέλι με επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα, κάθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος 46.000 ευρώ, ανά πλήρες δρομολόγιο, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και των λοιπών νομίμων κρατήσεων.

Επίσης θα εκτελεί ένα δρομολόγιο την εβδομάδα στη γραμμή Πειραιά-Κύθηρα,Καστέλι με επιστροφή, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος 41.000 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και των λοιπών νομίμων κρατήσεων.

Στη γραμμή Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι με επιστροφή θα εκτελεί ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, κάθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου, έναντι μισθώματος 27.600 ευρώ, ανά πλήρες δρομολόγιο, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και των λοιπών νομίμων κρατήσεων.
Από τον Πειραιά το συγκεκριμένο πλοίο θα αναχωρεί κάθε Παρασκευή και Τρίτη.

Το πλοίο που αγοράστηκε τον Ιούλιο του 2017 από την ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε. προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή των Κυθήρων, επισκευάστηκε σε ναυπηγείο στο Πέραμα.

Το πλοίο που πέρασε από τα «χίλια – μύρια κύματα»

Το ΙΟΝΙΣ ξεκίνησε να ναυπηγείται στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα, το 1968 για λογαριασμό του κ. Δημήτρη Κάπαρη από τη Ζάκυνθο με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος. Όμως, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η ζακυνθινή οικογένεια το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε σύντομα και το πλοίο τελικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1977. Προηγουμένως, όμως, αγοράστηκε από τον ιθακήσιο κ. Νίκο Βλασσόπουλο (ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε.) που έβλεπε την κίνηση στην Κεφαλονιά να αυξάνεται σημαντικά και ο οποίος στη συνέχεια το δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Βαθύ, κόντρα στα νεότευκτα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (του Στρίντζη) και ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ – Ν.Ε.Κ.Ι.) που εκτελούσαν δρομολόγια στην άγονη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα.

Το 1979 εντάσσεται στην Κοινοπραξία Ionian Lines (Στρίντζη-Βλασσόπουλου, Ν.Ε.Κ.Ι.), παραμένοντας στη γραμμή του με προέκταση το Μπρίντιζι της Ιταλίας κάθε 2η ημέρα. Όμως, το 1984 η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε. χρεοκοπεί, το πλοίο παροπλίζεται και η κοινοπραξία διαλύεται. Την ίδια εποχή, κατάσχεται από την ΕΤΒΑ, δημοπρατείται και αγοράζεται από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Όμως, η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα του Δήμου της Ιθάκης θα το σώσουν από την ξενιτιά την τελευταία στιγμή, καθώς η τράπεζα τελικά αποζημίωσε τους αγοραστές και το όμορφο πλοίο παρέμεινε στα ελληνικά νερά. Το 1985 ιδρύεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα (Ε.Α.), με σκοπό να βάλει κάτω από την ομπρελά της όλες τις χρεοκοπημένες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα χώρας και το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη- Αργοστόλι και Πάτρα-Σάμη-Βαθύ.

Την περίοδο 1989-1990 ναυλώνεται στην Seven Islands Lines συμφερόντων Χρήστου Λευκαδίτη και εκτελεί ξανά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα – Πρίντεζι, μόνο για τη θερινή σαιζόν. Ενώ το 1991 η Ε.Α. διαλύεται και το πλοίο παροπλίζεται συνολικά για 3 χρόνια στο Αργοστόλι και την Ελευσίνα. Το καλοκαίρι του 1993 η ΕΤΒΑ βγάζει ξανά το πλοίο σε δημοπρασία και τελικά αποκτάται από τον κ. Δημήτρη Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο. Την περίοδο 1993-1994 το πλοίο οδηγείται στο Πέραμα όπου κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε ένα υπερσύγχρονο ποστάλι, με δυναμική εξωτερική εμφάνιση και απαλές γραμμές που θυμίζουν υπερπολυτελές γιοτ. Οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή έδωσαν τη θέση τους σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο κατάμπαρο για 20 Ι.Χ., η χωρητικότητα του γκαράζ διπλασιάζεται (από 92 Ι.Χ. σε 180 Ι.Χ.), οι μηχανές και το ξενοδοχείο ανακαινίζονται πλήρως, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της γέφυρας εκσυγχρονίζεται.

Τον Οκτώβριο του 1994 το πλήρως ανακαινισμένο ποστάλι δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθο. Το 1996 κάνει πέρασμα “εξπρές”  από τις Δυτικές Κυκλάδες, ενώ το φθινόπωρο του 1999 αντικατέστησε για λίγο διάστημα το θρυλικό ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ στα ενδοκυκλαδικά του δρομολόγια με έδρα τη Σύρο. Από τον Απρίλιο του 2001 μετά και από την αποχώρηση της Blue Star Ferries από τη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος και τη δημιουργία της κοινοπραξίας Ionian Ferries το ΙΟΝΙΣ εξυπηρετεί με τακτικά δρομολόγια τη γραμμή Ζάκυνθος – Κεφαλονιά. Το Νοέμβριο του 2007, το καλλίγραμμο ποστάλι θα οδηγηθεί στο Πέραμα με σκοπό να προσαρμοστεί στη συνθήκη της Στοκχόλμης και να μετατραπεί σε πλοίο δυο διαμερισμάτων. Μεταξύ άλλων τοποθετήθηκαν sponsons, αφαιρέθηκαν οι σωστικές λέμβοι, τοποθετήθηκαν MES, ανανεώθηκαν οι εσωτερικοί του χώροι και συντηρήθηκαν σχολαστικά οι μηχανές.

Τον Οκτώβριο του 2013, το θρυλικό πλοίο θα κλείσει έναν μεγάλο κύκλο στην καριέρα του, συνδέοντας για τελευταία φορά την Πάτρα με την Κεφαλονιά και την Ιθάκη. Ενώ το 2014 θα μετακομίσει στις γραμμές Κυλλήνη – Ζάκυνθος και Κυλλήνη – Πόρος. Στα τέλη του Ιανουαρίου 2015 , το πλοίο ναυλώνεται με option αγοράς στη Leve Ferries (συμφερόντων Λεβεντάκη από την Αίγινα), ενώ στις 19 Φεβρουαρίου 2015 εκτελεί το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Πόρος, Τη γραμμή αυτή θα εξυπηρετήσει από το Μάρτιο του 2015 μέχρι και το Νοέμβριο του 2016,

(Με πληροφορίες για την ιστορία του πλοίου από nautilia.gr)