Ημερίδα με Θέμα, \”Αποτελεσματικοί Μέθοδοι Μάρκετινγκ για τον Τουρισμό των Χανίων\”, πραγματοποιήθηκε χθες στο ξενοδοχείο Thalassa Beach Resort στην Αγία Μαρίνα, με ομιλητή, τον Δρ. Δημήτρη Κούτουλα, διδάκτωρ Τουριστικού Μάρκετινγκ και Τουριστικού Μάνατζμεντ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η ημερίδα διοργανώθηκε από τη νέα Ένωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων

Στην εισαγωγή της ομιλίας του ο κ. Κούτουλας ανέλυσε τους λόγους που ασχολούμαστε με το Μάρκετινγκ.

\"\"

Σημείωσε ότι υπάρχουν 2 επίπεδα Μάρκετινγκ,  για ξενοδοχεία και  το λεγόμενο μακρό – Μάρκετινγκ που ασκείται από έναν φορέα ή από Δήμο κλπ.

Ο κ. Κούτουλας προσέγγισε τα προβλήματα στις διαφημιστικές καμπάνιες που υλοποίησαν οι φορείς τα τελευταία χρόνια, χωρίς όπως είπε σωστή δομή, οργάνωση και τεχνογνωσία. \”Δεν υπήρχε στρατηγικός σχεδιασμός, και μακροπρόθεσμο πλάνο, αλλά αποσπασματικές ενέργειες, χωρίς συγκεκριμένο πλάνο και χωρίς στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές.\” Επίσης αναφέρθηκε στην όλη αναποτελεσματικότητα των δράσεων καθώς δεν υπήρχε και η δυνατότητα για την μέτρηση των αποτελεσμάτων.

Στην συνέχεια έγινε μια αναφορά στα στοιχεία για τον κυρίαρχο ρόλο των tour operators και των τσάρτερ σε όλες τις τουριστικές αγορές. Επίσης  ο κ. Κούτουλας, έκανε μια αναφορά στο γεγονός ότι την τελευταία 10ετια επιδεινωθήκαν οι βασικοί δείκτες, με μείωση των διανυκτερεύσεων, μείωση παραμονής, επιδείνωση εποχικότητας. \”Ωστόσο υπήρξε αλλαγή και διαμόρφωση νέας τουριστικής αγοράς, με κρατήσεις μέσω Ίντερνετ και αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους\”.

Συμπερασματικά σημείωσε, παρατηρείται υποχώρηση της δυναμικής των tour operators και αύξηση των μεμονωμένων τουριστών. \”Δημιουργείται μια νέα αγορά, που καλείται ο επιχειρηματίας του τουρισμού να ανταποκριθεί αποτελεσματικά και να κερδίσει πελατεία. Τα νέα δεδομένα έχουν δημιουργήσει λιγότερες ευκαιρίες στην αγορά μαζικού τουρισμού και περισσότερες ευκαιρίες σε νέες μορφές εναλλακτικού τουρισμού.\”

Αναφερόμενος στις παραδοσιακές μεθόδους προσέλκυσης πελατών και ειδικότερα αναφερόμενος στις εκθέσεις, παρουσίασε, με μελανά χρώματα, παραδείγματα του πόσο αναποτελεσματική έχει γίνει πλέον η προώθηση και η τουριστική προβολή μιας περιοχής μέσα από τις εκθέσεις.

Παράλληλα με βάσει μια έρευνα σε σχέση με την κατανομή των χρημάτων για τουριστική προβολή, σημείωσε ότι το 64% περίπου δίδεται σε εκθέσεις και εκτύπωση φυλλαδίων, από ένα μέσο προϋπολογισμό που είχαν οι όλες οι Νομαρχίες της χώρας που κυμάνθηκε στο παρελθόν περίπου στα 16 εκ euro.

Στον αντίποδα επεσήμανε πως με μια άλλη έρευνα στους τουρίστες σε μια περιοχή της Πελοποννήσου διαπιστώθηκε ότι το ποσοστά των επισκεπτών που παρακινήθηκαν για να επισκεφτούν την περιοχή και επηρεάστηκαν από εκθέσεις και φυλλάδια δεν ξεπερνούσε το 10% (!).

Τελειώνοντας, την αναφορά του στις εκθέσεις, σημείωσε ότι η παρουσία μιας περιοχής σε εκθέσεις είναι σημαντική αλλά υπό προϋποθέσεις: \”Θέλει όμως σωστή προετοιμασία, να γίνεται μόνο σε εκθέσεις που συμμετέχουν επαγγελματίες, ώστε να γίνονται και οι ανάλογες επαφές\”. Ενώ χαρακτήρισε απαραίτητη την συμμετοχή των ξενοδόχων στις εκθέσεις των Δήμων.

Αναλύοντας την περίπτωση της Καλύμνου ο κ. Κούτουλας, παρουσίασε τους βασικούς άξονες για το πως πρέπει να γίνει μια σωστή προσέγγιση σε ενα πλάνο μάρκετινγκ για μια περιοχή:

Ο πρώτος άξονας που ανέλυσε είναι να γίνει μια έρευνα για την αγορά της περιοχής και σε ποιες κατηγορίες τουρισμού απευθύνεται. Καθώς επίσης και ποια είναι τα σημεία και οι δυνατότητες που δίνει η περιοχή για ανάπτυξη.  Ουσιαστικά μια έρευνα για την υφιστάμενη κατάσταση της περιοχής.

Στην συνέχεια σημείωσε οτι \”εφόσον έχουμε στοιχεία που δείχνουν ότι τα δεδομένα δεν είναι τα επιθυμητά να γίνει συμφωνία από όλους ότι υπάρχει ανάγκη για αλλαγή και νέο σχεδιασμό.

Για το ξεκίνημα όμως του σχεδιασμού θα πρέπει να τεθούν στόχοι, να κωδικοποιηθεί το βασικό μήνυμα, να αποτυπώσουμε την μοναδικότητα του προορισμού και να ξεκαθαρίσουμε ποια είναι η στρατηγική που θα ακολουθήσουμε για να επιτύχουμε τους στόχους.

Τέλος να βρούμε όλες εκείνες τις μορφές επικοινωνίας, προβολής και διαφήμισης που θα μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους που έχουμε θέσει.

Το βασικότερο όμως είναι όλα τα παραπάνω είναι εκτός από τον σωστό σχεδιασμό, να υπάρχουν οι κατάλληλοι επαγγελματίες που θα σχεδιάσουν αλλά κυρίως θα υλοποιήσουν το σχέδιο μαρκετινγκ.\”

Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση ο κος Κουτουλας τόνισε και έκανε μια αναφορά για κάποιες σκέψεις για τα Χανιά. Ειδικότερα έθεσε το ερώτημα αν υπάρχει ικανοποίηση για την μέχρι τώρα πορεία του τουρισμού. Έθεσε επίσης το ερώτημα αν \”πουλάμε\” σωστά το τουριστικό προϊόν της περιοχής και έδωσε τις βασικές αρχές για σωστή προβολή: Ίντερνετ, δράσεις δημοσιότητας και δημιουργία σχέσεων με δημοσιογράφους.

Αναφέρθηκε  τον ρόλο της Περιφέρεια, επισημαίνοντας οτι πρέπει:

Να σχεδιάσει με επαγγελματισμό μια τουριστική καμπάνια

Να συστήσει μηχανισμό υλοποίησης της καμπάνιας και να στελεχωθεί απο επαγγελματίες

Να αναδείξει την πολυμορφία της Κρήτης ως κορυφαίου προορισμού σε όλη την Μεσόγειο.

Έδωσε τέλος συμβουλές και στους ξενοδόχους τονίζοντας την συλλογικότητα που πρέπει να επιδείξουν και την συνεργασία, κάνοντας συγκεκριμένες προτάσεις:

\”Να επιβραβεύουν την καλή δουλειά των συναδέλφων. Να γίνει σύσταση ενιαίου φορέα ξενοδόχων Κρήτης. Να μην εγκαταλείπουν τις μονάδες τους. Να καλλιεργήσουν μια καλή σχέση με τους πολλαπλασιαστές.\”

Κλείνοντας σημείωσε ότι \”Η Κρήτη και τα Χανιά αποτελούν τον πλέον αναγνωρίσιμο και γνωστό τουριστικό προορισμό με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και αξιοποίησης στον Τουρισμό\”.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook