H μοναξιά κάνει πολλές φορές τους ανθρώπους να σκαρφίζονται διάφορες ιστορίες προκειμένου, έστω και για λίγα λεπτά της ώρας, να συνομιλήσουν ή και να συνυπάρξουν με άλλους συνανθρώπους τους.

Μάλιστα, η απόγνωση τους παρακινεί πολλές φορές να επιστρατεύσουν …ακόμη και ασθενοφόρο, επικαλούμενοι λόγους υγείας, χωρίς ωστόσο να συντρέχει ιδιαίτερος λόγος για αυτό.

«Μάρτυρες» τέτοιων κλήσεων από μοναχικούς ή ηλικιωμένους ανθρώπους, ειδικά τις περιόδους εορτών ή διακοπών, γίνονται οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ του Βόλου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του “Ταχυδρόμου”, άνθρωποι που με πρόσχημα ότι ψάχνουν φαρμακείο, ή ότι αισθάνονται κάποιο πόνο κρατούν τη γραμμή του 166 ανοιχτή και προσπαθούν να παρατείνουν την κουβέντα με τον συνομιλητή τους στην άλλη άκρη της γραμμής, ρωτώντας και ξαναρωτώντας τα ίδια πράγματα.

Το τελευταίο διάστημα, σε αυτά τα περιστατικά έχει προστεθεί και η περίπτωση μίας 40χρονης γυναίκας από τη Νέα Ιωνία, η οποία σχεδόν κάθε δεύτερη μέρα καλεί στο τηλεφωνικό κέντρο του 166 στη Λάρισα, ζητώντας τη συνδρομή του ΕΚΑΒ για να μεταφερθεί στο νοσοκομείο του Βόλου. Άλλες φορές επικαλείται ότι νιώθει δύσπνοια, άλλες ότι την παρέσυρε αυτοκίνητο ή μηχανάκι.

Η φωνή της πλέον είναι γνώριμη σε όλες τις βάρδιες των υπαλλήλων, που είναι επιφορτισμένοι να απαντούν στο τηλεφωνικό κέντρο. Είτε πρόκειται για πρωινές ώρες είτε για νυχτερινές, οι περισσότεροι από τον τόνο της φωνής της και την ενημέρωση που παρέχει στο πλήρωμα αναζητώντας βοήθεια, δεν χρειάζονται παρά μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να συνειδητοποιήσουν πως πρόκειται για το ίδιο άτομο.

Τα πληρώματα του ΕΚΑΒ έχουν σπεύσει πολλές φορές στα σημεία που τους έχει υποδείξει το τηλεφωνικό κέντρο, προκειμένου να διαπιστώσουν αν πρόκειται πράγματι για συμβάν, ή αν η 40χρονη απλώς προσποιείται την άρρωστη.

Αν και στις περισσότερες φορές ισχύει το δεύτερο, το πλήρωμα του ΕΚΑΒ είναι υποχρεωμένο να κάνει τη διακομιδή μέχρι το νοσοκομείο, καθώς οι γιατροί είναι εκείνοι που μπορούν να πιστοποιήσουν ότι συμβαίνει κάτι ή όχι. Το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Αχιλλοπούλειου, για τη 40χρονη πλέον είναι κάτι σαν δεύτερο σπίτι της.

Και ενώ οι γιατροί κάθε φορά πιστοποιούν πως δεν συντρέχει κανένας λόγος παροχής ιατρικής βοήθειας, στις περισσότερες φορές η 40χρονη ζητά από τους γιατρούς να επιστρέψει στο σπίτι της με το ασθενοφόρο, γιατί έτσι νιώθει ασφάλεια.

«Ακόμη και οι συνάδελφοι του τηλεφωνικού κέντρου αναγνωρίζουν από τη φωνή την 40χρονη. Προσπαθούν κάθε φορά να την πείσουν να μην απασχολεί την υπηρεσία χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Άλλες φορές το καταφέρνουν, άλλες πάλι όχι» επισημαίνει υπάλληλος του ΕΚΑΒ στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ που ρωτήθηκε σχετικά.

Όταν οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ δεν ασφυκτιούν υπό το βάρος επειγόντων περιστατικών, ανάλογες περιπτώσεις σαν αυτή της 40χρονης, ενδεχομένως να αποτελούν και μία άλλη…. νότα, όμως όταν υπάρχει όγκος δουλειάς χρειάζεται πολύ υπομονή για να διαχειριστούν τις εμμονές εκείνων που επιμένουν να τηλεφωνούν στο 166 με την πρώτη ευκαιρία και χωρίς πραγματική αιτία.

Το ευτύχημα είναι πως τουλάχιστον στον Βόλο, σύμφωνα με τους ίδιους τους εργαζόμενους του ΕΚΑΒ, είναι απειροελάχιστες οι φάρσες στο τηλεφωνικό κέντρο, και αυτό διότι οι κλήσεις καταγράφονται και αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά σε όσους ενδεχομένως δεν φοβούνται ότι μπορεί να βρούνε τον μπελά τους, κινητοποιώντας ένα ασθενοφόρο χωρίς να υπάρχει λόγος.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook