Όσοι έτυχε να καλέσατε το 1050 ή τα άλλα τηλέφωνα του Διαχειριστή Δημόσιου Δικτύου Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) για να ενημερώσετε για βλάβη στην ηλεκτροδότηση, ίσως να διαπιστώσατε μια αλλαγή.

Στο τηλεφώνημα δεν απαντούν (ως συνήθως) μόνο άντρες και η επικοινωνία φαίνεται κάπως τυποποιημένη και όχι όπως παλαιότερα.

Αυτό συμβαίνει γιατί εδώ και λίγο καιρό, όλα τα τηλέφωνα των βλαβών «απαντούν» σε τηλεφωνικό κέντρο ιδιωτικής εταιρείας στην Αθήνα, με την οποία συνεργάζεται ο ΔΕΔΔΗΕ.

Σύμφωνα με στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ με τον τρόπο αυτό αποσυμφορήθηκαν, απο τον καταιγισμό τηλεφωνημάτων, οι εργαζόμενοι στα τοπικά τμήματα βλαβών οι οποίοι μπορούν να ασχολούνται πλέον με την ουσία της δουλειάς τους, δηλαδή με τον συντονισμό των συνεργείων αποκατάστασης των βλαβών.

Σε ότι αφορά στην διαδικασία, αφού καταχωρηθεί η βλάβη, ενημερώνεται άμεσα μέσω ειδικής on line εφαρμογής το τοπικό τμήμα βλαβών του ΔΕΔΔΗΕ.

Βέβαια, το σύστημα έχει και μικροπροβλήματα καθώς η (ο) υπάλληλος της εταιρείας από την Αθήνα δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει τοπωνύμια ούτε τοπικές διαλέκτους.

Έτσι – όπως ανέφερε στέλεχος του ΔΕΔΔΗΕ - δεν αποφεύγονται τραγελαφικές καταστάσεις, όταν - για παράδειγμα – μπορεί να τηλεφωνήσει κάποιος για βλάβη στην περιοχή του Βλητέ (Σούδας) και η τηλεφωνήτρια μη βρίσκοντας τον Βλητέ και νομίζοντας πως παράκουσε, σημειώνει το… Βλάτος (Κισσάμου).

Ακόμη χειρότερο είναι όταν τηλεφωνήσει κάποιος και μιλώντας σε καθαρή κρητική διάλεκτο θελήσει να αναφέρει πως δεν έχει ηλεκτρικό ρεύμα.

Εννοείται πως οι υπάλληλοι του τηλεφωνικού κέντρου από την Αθήνα, δεν καταλαβαίνουν ούτε λέξη και χρειάζεται προσπάθεια για την συνεννόηση και καταχώρηση της βλάβης.