Το Φ/Γ Daslis με άλλο όνομα είχε εντοπισθεί ανοιχτά της Ιεράπετρας ενώ ξεφόρτωνε λαθραία τσιγάρα σε αλιευτικό.

Με 2.445 κουτιά που περιείχαν 24.500.000 εκατ. λαθραία τσιγάρα, ήταν φορτωμένο -στα τέσσερα κοντέινερ που μετέφερε- το μικρό φορτηγό πλοίο Daslis με σημαία Τόνγκο, που ακινητοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης ύστερα από συντονισμένη επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος στ΄ ανοιχτά της Γυάρου.

Το σύνολο των διαφυγόντων δασμών του φορτίου, σύμφωνα με τις τελωνειακές Αρχές, ανέρχεται στο ποσό των 4.702.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο πλοίο είχε απασχολήσει τις Αρχές και το Νοέμβριο του 2015 στην Κρήτη με υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. 

Τότε το σκάφος ονομαζόταν Rozetta με σημαία Τανζανίας και έγινε αντιληπτό από ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος 5,5 ναυτικά μίλια νότια της Ιεράπετρας, κατά τη διαδικασία της εκφόρτωσης λαθραίων τσιγάρων σε αλιευτικό σκάφος. 

Από την έρευνα του 2015, είχαν εντοπιστεί το αλιευτικό σκάφος, αλλά και 2.092 κούτες τσιγάρων, τις οποίες είχαν πετάξει στη θάλασσα τα δύο μέλη του πληρώματος του αλιευτικού, μόλις είδαν τους λιμενικούς να πλησιάζουν.

Μάλιστα είχαν συλληφθεί Αιγύπτιοι μέλη του πληρώματος καθώς και δύο κάτοικοι της περιοχής της Ιεράπετρας.

Η ανακοίνωση του Λιμενικού για την νέα επιχείρηση στην Σύρο

Μετά από συντονισμένες ενέργειες της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντόπισε πρωινές ώρες της 28/03/2018, στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της νήσου Σύρου, το Φ/Γ πλοίο «DASLIS» σημαίας Τόγκο, να πλέει με ελάχιστη ταχύτητα έχοντας απενεργοποιημένο το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (AIS).

Μετά από δήλωση του πλοιάρχου του ανωτέρω πλοίου, ότι παρουσιάζει μηχανική δυσλειτουργία και βλάβη στο αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (AIS), το «DASLIS» οδηγήθηκε συνοδεία περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και του Ρ/Κ «ΛΕΩΝ Ι» Ν.Π. 5869 στο λιμάνι της Ερμούπολης Σύρου, προκειμένου αποκαταστήσει την μηχανική δυσλειτουργία.

Το Φ/Γ πλοίο μετέφερε τέσσερα (04) εμπορευματοκιβώτια με χαρτοκιβώτια που περιείχαν τσιγάρα. Κρίθηκε απαραίτητος ο ενδελεχής έλεγχος του φορτίου του εν λόγω πλοίου και γι' αυτό μεθόρμισε στις εγκαταστάσεις ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδος «ΝΕΩΡΙΟΝ» Σύρου με χρήση ρυμουλκού λιμένος «ΛΕΩΝ Ι» Ν.Π. 5869.

Αφού εκφορτώθηκε το σύνολο του φορτίου με χρήση χερσαίου εξοπλισμού (ανυψωτικού μέσου – γερανού), διενεργήθηκε έλεγχος – καταμέτρηση με τη συνδρομή στελεχών Τελωνείου Σύρου, από τον οποίο διαπιστώθηκε ότι εντός των εμπορευματοκιβωτίων υπήρχαν συνολικά 2.445 χαρτοκιβώτια με 24.500.000 τσιγάρα διάφορων επωνυμιών, ενώ στα συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου ήταν δηλωμένα συνολικά 2.450 χαρτοκιβώτια με 24.550.000 τσιγάρα. Από ευρήματα που συνέλεξε η Λιμενική Αρχή Σύρου που διενήργησε τη σχετική έρευνα προέκυψε ότι το εν λόγω Φ/Γ πλοίο, το οποίο φέρεται να απέπλευσε από Βηρυτό Λιβάνου με προορισμό Οδησσό Ουκρανίας, ακολουθούσε πορεία η οποία δεν ήταν ενδεδειγμένη για την ολοκλήρωση του ταξιδιού του. Παράλληλα δεν ανευρέθηκαν χάρτες της θαλάσσια διαδρομής από λιμένα αφετηρίας προς λιμένα προορισμού, καθώς και το απαραίτητο και προβλεπόμενο πλάνο ταξιδιού, ενώ δεν κατέστη δυνατός ο εντοπισμός του αποστολέα και παραλήπτη του φορτίου τσιγάρων. Για τα ως άνω ευρήματα ο Πλοίαρχος του «DASLIS» δεν παρείχε στην αρμόδια Λιμενική Αρχή Σύρου επαρκείς εξηγήσεις, με πρόδηλη πρόθεση αποπροσανατολισμού των υπηρεσιακών ενεργειών.

Επί του πλοίου επέβαιναν έξι (06) αλλοδαποί ναυτικοί, ενώ προέκυψε ότι τα πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας (S.T.C.W.) που έφεραν ο Πλοίαρχος και ο Α΄ Μηχανικός στερούνται γνησιότητας.

Παράλληλα, διενεργήθηκε στο πλοίο επιθεώρηση από το Γραφείο Επιθεώρησης (PSC) της οικείας Λιμενικής Αρχής και διαπιστώθηκαν συνολικά είκοσι πέντε (25) παρατηρήσεις/ελλείψεις, εκ των οποίων οι είκοσι δύο (22) επισύρουν το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου.

Το συγκεκριμένο φορτίο καθώς και το εν λόγω πλοίο κατασχέθηκαν, ενώ από το Λιμεναρχείο Σύρου, που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθησαν τα έξι (06) μέλη του πληρώματος.

Το σύνολο των διαφυγόντων δασμών για το εν λόγω φορτίο ανέρχεται στο ποσό των τεσσάρων εκατομμυρίων επτακοσίων δύο χιλιάδων ευρώ (4.702.000 €.)


Ακολουθήστε το Flashnews στο Google News και στο Facebook