Όταν ζήτησαν βοήθεια από υπαλλήλους της εταιρείας η απάντηση που έλαβαν ήρθε σαν το “κερασάκι στην τούρτα” – Τι απάντησε η εταιρεία με επιστολή της στον σύλλογο “Αετοί Κρήτης¨”

Τελευταία ενημέρωση 20:28

Σοβαρή καταγγελία σε βάρος της Fraport για τον τρόπο που αντιμετωπίζει άτομα ΑμΕΑ κάνει ο  Παγκρήτιος Αθλητικός Σύλλογος Κινητικά Αναπήρων και Παραπληγικών με την επωνυμία «Αετοί Κρήτης», με αφορμή περιστατικό που σημειώθηκε στις 31 Μαρτίου με μέλη του συλλόγου, κατά την επιστροφή τους από την Αθήνα, στο Αεροδρόμιο Χανίων.

Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλει ο Σύλλογος, τα μέλη του συλλόγου, άτομα με αναπηρία, υπέστησαν πρωτοφανή ταλαιπωρία για την παραλαβή των αποσκευών και του εξοπλισμού τους, ενώ όταν ζήτησαν βοήθεια από τους υπαλλήλους της εταιρείας, έλαβαν την απάντηση οτι η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να παρέχει κάποια διαφορετική υπηρεσία και για οποιοδήποτε παράπονο να απευθυνθούν στην ιστοσελίδα.

Στην δημόσια επιστολή – διαμαρτυρία του Συλλόγου, περιγράφεται το περιστατικό καθώς και κάλεσμα προς την Fraport για αλλαγή της πολιτικής αυτής, που θίγει και προσβάλει τα άτομα με αναπηρία.

Στο μεταξύ σε επιστολή της προς τον Σύλλογο η Fraport Greece παραπέμπει στην τήρηση των όρων ασφαλείας και ισχυρίζεται πως το περιστατικό δεν έγινε όπως περιγράφεται απο τον Σύλλογο “Αετοί Κρήτης”

Το περιστατικό όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου έχει ως εξής:

Την 31-3-2018 ταξιδέψαμε στην Αθήνα με την πρωινή πτήση προκειμένου να λάβουμε μέρος σε αγώνες μπάσκετ στα πλαίσια της 7ης αγωνιστικής Πρωταθλήματος. Επιστρέψαμε την ίδια ημέρα με τη βραδινή πτήση των 21.55 και φτάσαμε στο αεροδρόμιο των Χανίων γύρω στις 11.30 το βράδυ.

Κατά την άφιξη και είσοδό μας στον χώρο παραλαβής αποσκευών, έπρεπε η ομάδα των αθλητών μας, αποτελούμενη από άτομα με αναπηρία, με μειωμένη κινητικότητα, να διασχίσουν όλα τα σημεία παραλαβής αποσκευών για να φτάσουν στο τελευταίο σημείο που βρίσκεται στο δυτικότερο μέρος του αεροδρομίου.

Εκεί περιμένοντας να παραλάβουμε τις τσάντες μας και τον αθλητικό εξοπλισμό μας (αγωνιστικά αμαξίδια μπάσκετ), μας ενημέρωσαν ότι αφού πάρουμε τις τσάντες μας θα πρέπει οι ίδιοι να παραλάβουμε τα αμαξίδιά μας από άλλο χώρο που βρίσκεται στον έλεγχο εισιτηρίων και για την ακρίβεια στο ανατολικότερο σημείο του αεροδρομίου, εκεί που γίνεται η παράδοση των ογκωδών αντικειμένων κατά την αναχώρηση.

Δηλαδή 11.30 το βράδυ έπρεπε άτομα με αναπηρία να διασχίσουν μαζί με τρόλεϊ μεταφοράς αποσκευών, από τη μια άκρη του αεροδρομίου την άλλη, για να παραλάβουν όλες τις αποσκευές τους μαζί και τα αμαξίδια αναπηρίας και στη συνέχεια, στην όχληση και διαμαρτυρία μας προς τους αρμόδιους υπαλλήλους της εταιρείας σας προκειμένου να λάβουμε κάποια βοήθεια, πήραμε τη μοναδική απάντηση ότι η εταιρεία σας δεν είναι υποχρεωμένη να μας παρέχει κάποια διαφορετική υπηρεσία και για τα παράπονα μας να απευθυνθούμε στην ιστοσελίδα σας!!!

Η επιστολή – απάντηση της Fraport Greece

“Αξιότιμοι κύριοι,

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης που εκδώσατε, με την οποία εκφράζετε τη διαμαρτυρία σας για περιστατικό που έλαβε χώρα το βράδυ της 31η Μαρτίου 2018, στο Αεροδρόμιο Χανίων, αισθανόμαστε την ανάγκη να αποκαταστήσουμε την αλήθεια, γνωρίζοντάς σας τα παρακάτω: 

Από την 11η Απριλίου, 2017, ημέρα κατά την οποία η Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Α ΑΕ ανέλαβε τη διαχείριση του Αεροδρομίου των Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης», η εταιρεία μας -ως οφείλει- τηρεί πιστά όλους τους κανονισμούς ασφαλείας, όπως αυτοί ισχύουν σε όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Στο πλαίσιο της τήρησης των κανονισμών ασφαλείας, το σημείο παραλαβής μεγάλων αντικειμένων (και τροχήλατων αμαξιδίων) στο αεροδρόμιο των Χανίων, μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση. Από το εν λόγω σημείο κλήθηκαν και τα μέλη του συλλόγου σας να παραλάβουν τα τροχήλατα αμαξίδια, γεγονός που εξασφαλίζει και την προσωπική τους ασφάλεια. Το αίτημά σας που απευθύνθηκε στο αρμόδιο προσωπικό για τη  χρήση θύρας κινδύνου ως σημείο παραλαβής των τροχήλατων αμαξιδίων αποτελεί ασύμβατη με τους κανόνες του αεροδρομίου πρακτική, την οποία δεν δυνάμεθα να ακολουθήσουμε.

Οι εν λόγω υπάλληλοι, αντιλαμβανόμενοι τον έντονο προβληματισμό που προκλήθηκε, και με γνώμονα την άμεση εξυπηρέτησή των επιβατών,  προσφέρθηκαν να μεταφέρουν οι ίδιοι τα τροχήλατα αμαξίδια από τον χώρο παραλαβής και να τα παραδώσουν στους κατόχους τους. Ωστόσο, οι συγκεκριμένοι επιβάτες -μέλη του συλλόγου σας- αρνήθηκαν τη βοήθεια των υπαλλήλων.

Η εταιρεία μας λυπάται ειλικρινά για την αναστάτωση που προκλήθηκε στα μέλη του συλλόγου σας. Ωστόσο, εκπλησσόμεθα με τις αιτιάσεις που αποδίδονται στην εταιρεία για το εν λόγω περιστατικό, δεδομένου ότι ενεργήσαμε με πρώτιστο γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών, επιδεικνύοντας τη δέουσα επιμέλεια, υπευθυνότητα και ευαισθησία. 

Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο του έργου αναβάθμισης του Αεροδρομίου, η εταιρεία μας έχει θέσει ως προτεραιότητα τη βελτίωση των υπηρεσιών προς άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα και της προσβασιμότητάς τους στα αεροδρόμια. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι η εταιρία μας έχει ήδη προβεί σε συνάντηση με την ΕΣΑμεΑ, με σκοπό τη βέλτιστη παροχή υπηρεσιών σε άτομα με αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα.”

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Συλλόγου Αετών Κρήτης

Του εδρεύοντος στα Χανιά (Κλειστό Γυμναστήριο Σούδας) Παγκρήτιου Αθλητικού Συλλόγου Κινητικά Αναπήρων και Παραπληγικών με την επωνυμία «Αετοί Κρήτης» νομίμως εκπροσωπούμενου.

ΠΡΟΣ

Την εδρεύουσα στην Αθήνα (Γερμανικής Σχολής 10 – Μαρούσι) εταιρείας με την επωνυμία «Fraport Regional Airports of Greece Management Company» νομίμως εκπροσωπούμενης.

Ως γνωστόν, η εταιρεία σας έχει ως αντικείμενο τη συντήρηση, λειτουργία, διαχείριση, βελτίωση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα για τα επόμενα 40 χρόνια με στόχο της την «υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης επιβατών».

Ανάμεσα στις αρμοδιότητές σας είναι και εκείνος του φορέα διαχείρισης αερολιμένα, όπου με βάση την εθνική νομοθεσία έχει κυρίως ως αποστολή τη διοίκηση και τη διαχείριση των αερολιμενικών υποδομών, τον συντονισμό και τον έλεγχο των δραστηριοτήτων αερομεταφορέων, καθώς και την παροχή συνδρομής σε όλους τους πολίτες που ταξιδεύουν, κυρίως όμως στα άτομα με αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα που ταξιδεύουν αεροπορικώς.

Το σωματείο μας με έτος ίδρυσης το 1993 αποτελείται από άτομα με αναπηρία – με μειωμένη κινητικότητα, που προάγει των αθλητισμό και πρωταθλητισμό, την ευγενή άμιλλα και την καταπολέμηση των ανισοτήτων σε βάρος των ανθρώπων με αναπηρία, λαμβάνοντας μέρος σε Πανελλήνια, Πανευρωπαϊκά και Παγκόσμια Πρωταθλήματα αποκομίζοντας πολλές διακρίσεις και μετάλλια.

Την 31-3-2018 ταξιδέψαμε στην Αθήνα με την πρωινή πτήση προκειμένου να λάβουμε μέρος σε αγώνες μπάσκετ στα πλαίσια της 7ης αγωνιστικής Πρωταθλήματος. Επιστρέψαμε την ίδια ημέρα με τη βραδινή πτήση των 21.55 και φτάσαμε στο αεροδρόμιο των Χανίων γύρω στις 11.30 το βράδυ.

Κατά την άφιξη και είσοδό μας στον χώρο παραλαβής αποσκευών, έπρεπε η ομάδα των αθλητών μας, αποτελούμενη από άτομα με αναπηρία, με μειωμένη κινητικότητα, να διασχίσουν όλα τα σημεία παραλαβής αποσκευών για να φτάσουν στο τελευταίο σημείο που βρίσκεται στο δυτικότερο μέρος του αεροδρομίου.

Εκεί περιμένοντας να παραλάβουμε τις τσάντες μας και τον αθλητικό εξοπλισμό μας (αγωνιστικά αμαξίδια μπάσκετ), μας ενημέρωσαν ότι αφού πάρουμε τις τσάντες μας θα πρέπει οι ίδιοι να παραλάβουμε τα αμαξίδιά μας από άλλο χώρο που βρίσκεται στον έλεγχο εισιτηρίων και για την ακρίβεια στο ανατολικότερο σημείο του αεροδρομίου, εκεί που γίνεται η παράδοση των ογκωδών αντικειμένων κατά την αναχώρηση.

Δηλαδή 11.30 το βράδυ έπρεπε άτομα με αναπηρία να διασχίσουν μαζί με τρόλεϊ μεταφοράς αποσκευών, από τη μια άκρη του αεροδρομίου την άλλη, για να παραλάβουν όλες τις αποσκευές τους μαζί και τα αμαξίδια αναπηρίας και στη συνέχεια, στην όχληση και διαμαρτυρία μας προς τους αρμόδιους υπαλλήλους της εταιρείας σας προκειμένου να λάβουμε κάποια βοήθεια, πήραμε τη μοναδική απάντηση ότι η εταιρεία σας δεν είναι υποχρεωμένη να μας παρέχει κάποια διαφορετική υπηρεσία και για τα παράπονα μας να απευθυνθούμε στην ιστοσελίδα σας!!!

Επειδή η ενιαία αγορά αερολιμένων θα πρέπει να λειτουργεί προς όφελος των πολιτών εν γένει και έτι περαιτέρω για τα άτομα με αναπηρία. Συνεπώς τα άτομα με αναπηρία θα πρέπει να έχουν τις ίδιες παροχές αερολιμένων συγκρίσιμες με τις δυνατότητες πολιτών με κινητικές ιδιαιτερότητες οποιασδήποτε εθνικότητας, τόσο κατά την άφιξή τους όσο και κατά την αναχώρησή τους.

Επειδή οι αερολιμένες και οι αερομεταφορείς θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον κώδικα συμπεριφοράς για τις υπηρεσίες εδάφους για άτομα με μειωμένη κινητικότητα της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Πολιτικής Αεροπορίας (ΕCAC) και να συνδράμουν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνουν τόσο τη διέλευσή τους στον χώρο του αερολιμένα, όσο και την άφιξή τους και να διευκολύνουν τη μεταφορά και την παραλαβή των αποσκευών τους, πράγμα που στα άλλα αεροδρόμια εκτός των Χανίων είναι εφικτό.

Επειδή κατ’ άρθρο 61, Ν. 4488/2017 κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υποχρεούται να διασφαλίζει την ισότιμη άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στο πεδίο αρμοδιοτήτων ή δραστηριοτήτων του λαμβάνοντας κάθε πρόσφορο μέτρο και απέχοντας από οποιαδήποτε ενέργεια ή πρακτική που ενδέχεται να θίγει την άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ.

Ιδίως: α) να αφαιρεί υφιστάμενα εμπόδια κάθε είδους, β) να διασφαλίζει για τα ΑμεΑ την προσβασιμότητα των υποδομών των υπηρεσιών των αγαθών που προσφέρει, γ) να παρέχει όπου απαιτείται εύλογες προσαρμογές, ρυθμίσεις και μέτρα, δ) να απέχει από πρακτικές, κριτήρια συνήθειες και συμπεριφορές που συνεπάγονται διακρίσεις σε βάρος των ΑμεΑ, ε) να προάγει με θετικά μέτρα την ισότιμη συμμετοχή και άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στον τομέα της αρμοδιότητας ή της δραστηριότητάς τους.

Κατόπιν όλων των προεκτεθέντων και προς προάσπιση των ευλόγων δικαιωμάτων μας σας δηλώνουμε ότι:

Διαμαρτυρόμεθα εντόνως για την αδικαιολόγητη συμπεριφορά σας και έλλειψη κάθε είδους σεβασμού κατανόησης απέναντί μας και στην ιδιαιτερότητά μας και σας καλούμε:

1. Να λάβετε άμεσα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε τα άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα να έχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση τόσο κατά τη διάρκεια παραμονής τους στον χώρο του αερολιμένα όσο και κατά τη διάρκεια της πτήσης τους, και ειδικότερα να μπορούν να παραλαμβάνουν όλες τις αποσκευές τους από το αυτό σημείο.

2. Να άρετε κάθε ανάλογη συμπεριφορά και πρακτική στο μέλλον, η οποία συνιστά δυσμενή διάκριση εις βάρος μας, έλλειψη σεβασμού και καταπάτηση των αυτονόητων δικαιωμάτων μας, ούτως ώστε τότε και μόνο τότε να μπορείτε να κάνετε λόγω για την «υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης που παρέχετε».

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook