Το “παρελθόν” της Ryanair που προειδοποιούσε για τη τακτική της εταιρείας και που δείχνει γιατι τα Χανιά δεν πρέπει να “παίζουν” το ρόλο της εγκαταλελειμμένης και απατημένης συζύγου

Το 2008, το 2010 αλλά και το 2012, δηλαδή με μια συχνότητα κάθε δυο έτη, η Ryanair “εγκατέλειπε” Αεροδρόμια σε χώρες με δημοφιλείς προορισμούς,  με τις εκεί τοπικές αρχές να βρίσκονται αντιμέτωπες με αιφνιδιαστικές συνέπειες όσον αφορά θέσεις εργασίας και έσοδα από τον τουριστικό τομέα.

Μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, αποκαλύπτει το “παρελθόν” της Ryanair που όπως κάθε διεθνούς εμβέλειας ιδιωτική εταιρεία,  λαμβάνει τις αποφάσεις της με χρηματοοικονομικά κριτήρια ενώ η σύνδεσή της με οποιοδήποτε τόπο, υπακούει σε αυτά και μόνο σε αυτά.

Ας δούμε λοιπόν αποσπάσματα από το “άτακτο” παρελθόν της Ryanair

Το 2008 η Ryanair αποφασίζει να εγκαταλείψει τη βάση της στο αεροδρόμιο της Βαλένθια και ακυρώνει περίπου 10 δρομολόγια, κατηγορώντας τις αρχές για αθέμιτο ανταγωνισμό καθώς όπως ανακοίνωσε η η κυβέρνηση της Βαλένθια διέθεσε 12 εκατομμύρια ευρώ για υπηρεσίες μάρκετινγκ για τον τοπικό αερομεταφορέα και τον ανταγωνιστή της Ryanair Air Nostrum, αρνούμενη ταυτόχρονα τη χρηματοδότηση της Ryanair με μόλις 1 εκατομμύριο ευρώ. Η εταιρεία παραπονέθηκε ότι η περιφερειακή κυβέρνηση της Βαλένθια αρνήθηκε να συζητήσει ακόμη και μια οικονομική συνεισφορά στη Ryanair, ενώ στην ανακοίνωσή της είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στην περίπτωση που η κυβέρνηση αλλάξει την πολιτική της αυτή.

Το 2010 η εταιρεία κλείνει τη βάση της στη Μασαλλία, ακυρώνοντας 13 αεροπορικές διαδρομές και προκαλώντας σύμφωνα με δημοσιεύματα, την απώλεια 200 θέσεων εργασίας, ύστερα από την άρνηση τοπικών εισαγγελικών αρχών να αποσύρουν μια υπόθεση εναντίον της αεροπορικής εταιρείας σχετικά με παράνομες εργασιακές πρακτικές. Οι γαλλικές αρχές υποστήριζαν οτι οι εργαζόμενοι της εταιρείας που εργάζονται στην βάση στη Μασαλλία, θα πρέπει να πληρώνουν φορολογία εισοδήματος και κοινωνική ασφάλιση στη Γαλλία, και όχι στην Ιρλανδία όπως γίνονταν.

Η Ryanair, στον πόλεμο που είχε ξεσπάσει τότε με τις γαλλικές αρχές, υποστήριξε οτι η πολιτική της συνάδει με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τους εργαζόμενους στον τομέα των μεταφορών η οποία επιτρέπει σε όλους τους εργαζομένους να καταβάλλουν φόρο εισοδήματος και κοινωνική ασφάλιση στη χώρα στην οποία εργάζονται ή όπου ο εργοδότης τους είναι κάτοικος και στην οποία καταβάλλονται φυσικά, πράγμα που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Ιρλανδία.

Το 2012, η Ryanair φεύγει από το αεροδρόμιο Αλικάντε της Ισπανίας, ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι 18 αεροπορικές διαδρομές που ακυρώθηκαν, υπολογίζονται οτι θα είχαν σαν αποτέλεσμα την απώλεια 300 πτήσεων ανά εβδομάδα και ανυπολογιστές μέχρι τότε οικονομικές ζημιές για τον τουρισμό. Αιτία της αποχώρησης στην συγκεκριμένη περίπτωση,  ήταν η διαφωνία μεταξύ της διοίκησης του Αεροδρομίου και της εταιρείας όσον αφορά τον τρόπο επιβίβασης των επιβατών (χρήση φυσούνων που αυξάνουν το κόστος για την εταιρεία) και η αλλαγή των μέχρι τότε όρων που είχαν συμφωνηθεί για το θέμα αυτό,  μεταξύ του Αεροδρομίου και της Ryanair.

Αυτό το “παρελθόν” θα έπρεπε να το γνωρίζουν οι αρμόδιοι φορείς και οι τουριστικοί παράγοντες και να μην συνδέουν τα Χανιά σε μια “μονογαμική σχέση” με την Ryanair, εξαρτώντας έναν τόσο κομβικό τομέα για την ύπαρξη της τοπικής κοινωνίας, όσο ο τουρισμός με μια ιδιωτική εταιρεία.

Μετά το σοκ του χωρισμού θα πρέπει τα Χανιά (δηλαδή τουριστικοί φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση κτλ), να πάψουν να έχουν το ύφος της “απατημένης συζύγου” γιατί ούτε σύζυγος υπήρξαν ποτέ για τη Ryanair ούτε βέβαια και εξαπατήθηκαν. Ερωμένη με μια ξεκάθαρη θέση από την αρχή, οτι όταν υπάρξει αλλού ενδιαφέρον ή όταν αρχίσει η “γκρίνια” και αλλάξουν οι συνθήκες, η σχέση θα λήξει, υπήρξαν για τη Ryanair τα Χανιά, άσχετα οτι η εταιρεία συμπεριφέρθηκε “άτιμα” την τελευταία στιγμή και ανακοίνωσε πάλι αιφνιδιαστικά και στην έναρξη της τουριστικής σεζόν την αποχώρησή της.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook