Η εικόνα είναι σοκαριστική. Προσέξτε το τιμόνι, έχει αποκολληθεί και περνά ανάμεσα από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Οι μπροστινές κολώνες έχουν καταρρεύσει και έχει εξαφανιστεί κάθε χώρος επιβίωσης για τους μπροστινούς επιβάτες, τουλάχιστον. 

Και όλα αυτά σε δοκιμή πρόσκρουσης με ταχύτητα 64 km/h.

Το εικονιζόμενο μοντέλο είναι το κινέζικο Lifan 320 που κυκλοφορεί ήδη σε αρκετές χώρες. Η Κινέζικη εταιρεία πασχίζει να καταφέρει να εισαγάγει το αυτοκίνητο και στην Ευρώπη, θέλοντας να “πιάσει” εμπορικά χώρες με οικονομικές δυσχέρειες, όπως ηέχει και η χώρα μας…

Το 320, δε διαθέτει κανέναν αερόσακο στη βασική έκδοση εξοπλισμού και φυσιολογικά δεν απέσπασε ούτε ένα αστέρι στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Latin NCAP. Δεν είναι όμως μόνο στη Λατινική Αμερική όπου κυκλοφορούν αυτοκίνητα χαμηλού κόστους με μηδενική παθητική προστασία. Το ίδιο συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ασίας (δείτε ΕΔΩ το video με το Datsun GO για την αγορά της Ινδίας), της Μέσης Ανατολής, για να μην αναφερθούμε στην Αφρική.

Δυστυχώς τα ασφαλή (αλλά και τα πιο “πράσινα”) αυτοκίνητα είναι… προνόμιο των κατοίκων στις πιο πλούσιες και ανεπτυγμένες χώρες. Αυτό όμως θα πρέπει να αλλάξει σύντομα, ώστε να περιοριστούν οι ανθρώπινες θυσίες στους δρόμους. Ο Global NCAP, ο παγκόσμιος οργανισμός – ομπρέλα του Euro NCAP, του αμερικάνικου IIHS κ.α., καλεί όλους τους κατασκευαστές να «εκδημοκρατίσουν» την ασφάλεια μέχρι το 2020.

«Τα στάνταρ που είχαν τεθεί στην Ευρώπη για τα αυτοκίνητα πριν από 20 χρόνια δεν πληρούνται σήμερα σε φτωχές χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας. Αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο. Οι κατασκευαστές δεν γίνεται να αντιμετωπίζουν εκατομμύρια πελατών τους ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, όσον αφορά την παροχή ασφάλειας για τους επιβάτες», σχολίασε ο Πρόεδρος του Global NCAP, Max Mosley.

Ο παγκόσμιος οργανισμός ζητά το αργότερο το 2020, όλα τα νέα αυτοκίνητα να πληρούν τα βασικά στάνταρ τόσο παθητικής ασφάλειας όσο και αποφυγής σύγκρουσης. Θα πρέπει δηλαδή να διαθέτουν ζώνες παραμόρφωσης, αερόσακους και ESP. Ο Global NCAP δημοσιοποίησε μάλιστα ένα δεκάλογο, καλώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα κράτη, τις ασφαλιστικές εταιρείες κ.α. να τον εφαρμόσουν.

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook