Πτώση της τάξης του 5% καταγράφηκε το 2017 σε σχέση με το 2016 στις εξαγωγές του νησιού.

Στην πτωτική αυτή πορεία φαίνεται ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο η κακή ελαιοκομική περίοδος του 2016 που δεν έδωσε αντίστοιχη ώθηση στην εξαγωγή του… άρχοντα των κρητικών εξαγωγών, του ελαιολάδου.

Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε σε σχετική εκδήλωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και του ΕΒΕΧ, το γεγονός ότι σε ευρώ η Κρήτη παραμένει πάνω από το ψυχολογικό για τα δεδομένα της όριο των 440 εκατ. ευρώ είναι θετικό.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, Καλαμπόκης Αλκιβιάδης:

“Ήταν αναμενόμενη πτώση ως επακόλουθο της κακής ελαιοκομικής περιόδου του 2016 η οποία έγραψε αρνητικά νούμερα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 κατά το οποίο κατεγράφη μια πτώση της τάξης του 12%. Στο σύνολο της χρονιάς φτάσαμε στο 5%. Για το πρώτο τρίμηνο του 2018 και σε επίπεδο Κρήτης έχουμε μια πτώση του 1,2 % ή αλλιώς σε ευρώ μια απώλεια του 1,5 εκατ. Αν αναλογιστεί κανείς το κλίμα και την κατάσταση και το γεγονός ότι κινούμαστε πάνω από τα 400 εκατ. τότε βρισκόμαστε σε μια καλή πορεία. Αν αναλογιστούμε ότι η καλύτερη εξαγωγική χρονιά στην Κρήτη ήταν το 2015 που αγγίξαμε τα 492 εκατ. που ήταν και ρεκόρ, το 2017 είχαμε 440 εκατ. έναντι 464 εκατ. το 2016. Άρα όσο κινούμαστε πάνω από τα 440-450 είμαστε σε καλή πορεία. Στόχος είναι να μην αποτελούν τα στατιστικά στοιχεία ένα καρδιογράφημα κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι το ελαιόλαδο είναι μπροστάρης των κρητικών προϊόντων. Πέρσι ήταν το 60% της κατηγορίας των τροφίμων και ποτών σε σχέση με πρόπερσι που ήταν το 66% ή το 50% του συνόλου των κρητικών εξαγωγών. Αντιλαμβάνετστε ότι οποιαδήποτε παρενέργεια είτε λόγω καιρού είτε λόγω παγκόσμιας παραγωγής, μειωμένης ζήτησης ή κακής ποιότητας παραγωγής ελαιολάδου, αυτό αντικατοπτρίζεται άμεσα στις αγορές και στις τιμές και γι’ αυτό υπάρχουν αυτά τα σκαμπανεβάσματα”

Φυσικά η Κρήτη όχι μόνο δεν πρέπει να εφησυχάζει αντίθετα πρέπει να ακολουθήσει ένα στρατηγικό πλάνο σε επίπεδο εξαγωγών. Όπως τόνισε ο κ. Καλαμπόκης, σε μια αναδυόμενη νέα αγορά που αναζητά να δυτικοποιηθεί, είναι απαραίτητο η Κρήτη να μην είναι ουραγός αλλά χαράζει την πορεία τουλάχιστον ως προς το ελαιόλαδό της.

“Υπάρχουν χώρες που δεν γνωρίζουν τι είναι το ελαιόλαδο. Εμείς πρέπει να κινηθούμε στις εξαγωγές σε δυο άξονες. Να κρατήσουμε τις παραδοσιακές μας αγορές αλλά να δούμε και τις αγορές που αναδύονται και δυτικοποιούνται στον τρόπο ζωής. Εκεί θα υπάρξει μια ευκαιρία γιατί θα εκπαιδεύσουμε τη νέα γενιά. Εμείς απευθυνόμαστε σε ηλικιακό κοινό το οποίο αρχίζει να αποσύρεται σιγά – σιγά από την κατανάλωση. Πρέπει λοιπόν να εκπαιδεύσουμε νέο κόσμο και νέες χώρες που λόγω επάρκειας χρήματος θέλουν να αρχίσουν να ζουν με δυτικό τρόπο. Αυτό γίνεται ήδη σε μεγάλο βαθμό από την Ιταλία και την Αλβανία και εμείς ακολουθούμε” υπογράμμισε ο κ. Καλαμπόκης

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook