Σχόλιο στα social media του επικεφαλής μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Μίνωα Πεδιάδος κ. Γιώργου Μαυραντωνάκη

Είναι γεγονός ότι όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις ψεύδονται ασύστολα, για ίδιον όφελος. Η παρούσα όμως κυβέρνηση και ειδικά ο υπερ-υπουργός μεταφορών και υποδομών, που είναι ομολογουμένως άρτια εκπαιδευμένος στη σχολή του ΠΑΣΟΚ (και από ότι φαίνεται μάλλον στη σχολή των σιαγόνων αντί των αγώνων), έχει σπάσει κάθε ρεκόρ ειδικά σε σχέση με το αεροδρόμιο στο Καστέλλι!

Του έχει γίνει έμμονη ιδέα, εφιάλτης θα έλεγα! Αν δεν το κάνει θα του στρίψει και μαζί με αυτόν θα στρίψει και σε πολλούς άλλους που προωθούν το συγκεκριμένο υπερ-έργο.

Ο Υπουργός τη μια μας έλεγε ότι είναι όλα εντάξει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την άλλη μας έλεγε ότι δεν χρειάζεται την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τώρα ξανά μανά έχει ραντεβού με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων!! 

Συνήθως όταν γίνεται ένα έργο, πρώτα εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση και μετά όλα τα άλλα! Εδώ έχει σχεδόν τελειώσει το έργο (σύμφωνα με τον Υπουργό και τα τοπικά φιλικά προσκείμενα ΜΜΕ οι μπουλντόζες είναι ήδη μεταξύ Θραψανού και Μουχτάρου και πλησιάζουν) και δεν έχει ακόμα εξασφαλίσει χρηματοδότηση! Μας λένε ότι στις 11 του Μήνα έχουν ραντεβού με την ΕΤΕ!

Και λοιπόν τι σημαίνει αυτό? Η ΕΤΕ δεν έχει καν εξετάσει το αίτημα της κυβέρνησης και μάλιστα είναι αμφίβολο αν έχει γίνει αίτημα!!! Διότι αν είχε γίνει αίτημα και εξεταζόταν, θα ήταν στη λίστα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, διαθέσιμη σε όλους τους πολίτες στην διεύθυνση http://www.eib.org/projects/pipelines/?d=&f=&st=&r=1&c=GR&se=

Όπως βλέπετε στον δημόσια αναρτημένο πίνακα της ΕΤΕ, το τελευταίο Ελληνικό πρότζεκτ που εξετάζεται από την τράπεζα υποβλήθηκε στις 2 Ιουλίου 2018, δηλαδή χθες!! Άρα το αεροδρόμιο Καστελλίου δεν υποβλήθηκε ποτέ! 

Για να μην είμαι άδικος όμως, θα σας εκμυστηρευτώ ότι μετά από σχετικά πρόσφατη επικοινωνία μου με την ΕΤΕ, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι το υπερ-υπουργείο προσπάθησε να υποβάλει αίτημα για χρηματοδότηση τον περασμένο Γενάρη και τους επεστράφη ολόκληρος ο φάκελος ως ελλιπής και απαράδεκτος!

Επομένως, το ραντεβού της 11ης Ιουλίου είναι για να υποβληθεί εκ νέου το αίτημα για χρηματοδότηση του αεροδρομίου! Ποιος μας λέει όμως ότι και πάλι δεν θα επιστραφεί ο φάκελος ως (ίσως λίγο λιγότερο) απαράδεκτος!

Μήνυμα προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, 

Ίσως να ήταν φρονιμότερο να μην πανηγυρίζατε μόνο και μόνο επειδή καταφέρατε να κλείσετε ραντεβού με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 7 μήνες μετά την πρώτη χυλόπιτα, καλύτερα να περιμένετε την έγκριση πρώτα (το APPROVED που λέει και ο πίνακας στην τελευταία στήλη!).

Επίσης, σας συμβουλεύω να επιστρατεύσετε τη συνείδησή σας (θα το φέρετε βάρος για μια ζωή) και να πείτε την αλήθεια στους κατοίκους της περιοχής σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την υποβάθμιση τους τόπου, δηλαδή ότι:

1. Το αεροπορικό καύσιμο (JET-A1) δεν κάνει τέλεια καύση (όπως συμβουλεύουν οι επιστήμονες του υπουργείου σας τον Δήμαρχό μας και αυτός με τη σειρά του τους Δημότες!), αλλά θα παράγονται τοξικά δηλητήρια που θα ρυπαίνουν επί 24ώρου βάσεως το περιβάλλον που ζούμε, τα προϊόντα που τρώμε και το νερό που πίνουμε.

2. Θα μειωθεί το Ακαθάριστο Τοπικό Προϊόν κατά πολλές δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ! Είναι ευθύνη σας να μας πείτε πόσο!

3. Τα αεροπλάνα ακόμα και τα σημερινά με επίπεδο θορύβου (ICAO noise level Chapter 3 ακόμα και 4 που θα ισχύσει στο μέλλον), δεν είναι σαν πλυντήριο στο διπλανό δωμάτιο (όπως συμβουλεύουν οι επιστήμονες του υπουργείου σας τον Δήμαρχό μας και αυτός με τη σειρά του τους Δημότες!), αλλά ίσως σαν ξεχαρβαλωμένο πλυντήριο σε φάση στυψίματος που θα κάνει ‘’χαρδαβαλιό’’ στο μαξιλάρι μας! (Προσοχή μην κάνετε κανένα λάθος, χαρδαβαλιό = υψηλός θόρυβος, λέξη της Κρητική διαλέκτου, και μάλιστα τοπική του Θραψανού).

4. Η εσώκλειστη εμπορική δραστηριότητα του αεροδρομίου θα αφανίσει το τοπικό εμπόριο, βλέπε Σπάτα!

5. Δεν προβλέπεται εντοπιότητα στις προσλήψεις, ούτε κατά την κατασκευή ούτε κατά τη λειτουργία! Όσοι κάτοικοι των Δήμων της περιφέρειας των Μεσογείων δουλεύουν στο Ελ. Βενιζέλος, τόσοι θα δουλεύουν και στο Αεροδρόμιο Καστελλίου, δηλαδή ουδείς! Εκτός αν έχετε ειδική συμφωνία με το αεροδρόμιο και τους φορείς να απολυθούν όσοι δουλεύουν σήμερα στο Ν. Καζαντζάκης και να προσληφθούν ντόπιοι, οπότε πάω πάσο!

6. Και το κερασάκι (2%) που τάζετε στο Δήμο(σιο), αφενός δεν μπορείτε να αναγκάσετε την εταιρεία του αεροδρομίου (που θα δείχνει συνεχώς ζημιές με υπαιτιότητα δημοσίου – Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου όπως έχετε προβλέψει στην Σύμβαση Παραχώρησης) να τα πληρώνει και αφετέρου μπορείτε να το πάρετε πίσω ανά πάσα στιγμή με νέο νόμο που θα καταργεί τον προηγούμενο (βλέπε Σπάτα!).

Ως κάτοικοι της περιοχής, επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματός μας!

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook