«Αυτό που δίδει την μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία είναι η ιστορία πίσω από το προϊόν, ο μύθος γύρω από την υπηρεσία. Αυτή την ιστορία, αυτό το μύθο, η Κρήτη τον έχει άφθονο, από τον Δία στον Χριστιανισμό και από την Αναγέννηση στα μοναδικά τοπία και την παγκόσμια γνωστή διατροφή. Στο χέρι μας είναι λοιπόν να αξιοποιήσουμε αυτά τα μοναδικά πλεονεκτήματα, ώστε ο τουρισμός μας να ξεφύγει από τους μίζερους «βραχιολάκηδες» και να πάρει την θέση που του αξίζει».

Στο 2012 ανάγεται η πρώτη φορά που η στήλη αναφέρθηκε στο αδιαμφισβήτητο πλέον γεγονός της μελλοντικής εξέλιξης του τουριστικού μας προϊόντος μέσω της επιστροφής στις ρίζες, στην ανεξάντλητη παράδοση του νησιού μας. Με τίτλο «Ιστορία πίσω από το προϊόν, μύθος γύρω από την υπηρεσία…», ανά τακτά διαστήματα επανέρχομαι στο θέμα με αφορμή την αρθρογραφία ανθρώπων με τεράστια εμπειρία στο χώρο και αγάπη για τον τόπο, όπως για παράδειγμα ο ειδήμονας συμπολίτης κ. Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης.

Σήμερα αλλάζω τον τίτλο της θεματικής αυτής ενότητας με τα λόγια ενός άλλου άξιου τέκνου της πολιτείας μας, ενός ανθρώπου δικού μας, που γεννήθηκε, μεγάλωσε, σπούδασε, έπαιξε ποδόσφαιρο στο τοπικό μας πρωτάθλημα και μαζί με τον αδερφό του Μιχάλη ήταν από τους πρώτους που πήγαν να δουλέψουν στο εξωπραγματικό για τα δεδομένα της εποχής Ρίθυμνα. Τα λόγια του έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα όχι τόσο γιατί σε έναν ανταγωνιστικότατο χώρο διήνυσε ολόκληρη την ιεραρχία, αλλά γιατί ο Βασίλης αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα των αποτελεσμάτων της Δια Βίου Μάθησης. Των δυνατοτήτων που υπάρχουν κρυμμένες μέσα μας περιμένοντας το κίνητρο να αναδειχτούν. Αυτές οι δυνατότητες που υπάρχουν στους περισσότερους ανθρώπους, σε συνδυασμό με την υπομονή και επιμονή (δεξιότητες που μπορούν να βελτιωθούν), είναι που τελικά ξεχωρίζουν όσους καταφέρνουν να υλοποιήσουν τους στόχους τους από τους υπόλοιπους. 

«Για εμάς, η προσιτή, διακριτική πολυτέλεια προσφέρει δυνατότητες ανάπτυξης και διευρύνει τις πτυχές του τουριστικού προϊόντος που παρέχουμε. Αναδύεται μέσα από την αυθεντικότητα των ανθρώπων μας και τις εμπειρίες που χτίζουμε στα θέρετρά μας, τις γενναιόδωρες εκπλήξεις που επιφυλάσσουμε στους επισκέπτες μας και το ξεπέρασμα των προσδοκιών τους».

Επιλέγω την παραπάνω φράση του κ. Μηναδάκη γιατί αυτή θεωρώ πως πρέπει να γίνει «σημαία» για όλους τους επαγγελματίες του τουρισμού, από όποιο μετερίζι κι αν τον υπηρετούν. Το Ρέθεμνος και γενικά η Κρήτη δεν έχουν ανάγκη να «μαϊμουδίζουν» προσφέροντας στους επισκέπτες μας φτηνά αντίγραφα φαγητού, ποτού, σουβενίρ ή διασκέδασης. Κερδισμένοι της νέας εποχής θα βγουν όσοι προσφέρουν υπηρεσίες και προϊόντα αυθεντικά, αγαθά όχι όπως τα λέμε «τουριστικά», αλλά που ευχαρίστως θα αγοράζαμε και εμείς οι ίδιοι. Όπως τελικά το συμπυκνώνει ο Βασίλης, «από το αγοράζω υλικά αγαθά περνάμε στο ζω αυθεντικές εμπειρίες».    

Κώστας Ν. Πολυχρονάκης

Director of Operations

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook