Αίτημα για άμεση αποκατάσταση της αδικίας που προκύπτει σε βάρος των Διπλωματούχων Μηχανικών που υπηρετούν στην Εκπαίδευση μετά την ενοποίηση των πινάκων ειδικοτήτων για τη σειρά κατάταξης των αναπληρωτών.

Κύριε Υπουργέ, 
Κύριε Υφυπουργέ,

Με το ν.4521/2018 έγινε ενοποίηση του κλάδου των Διπλωματούχων Μηχανικών απόφοιτων Πολυτεχνικών Σχολών μαζί με τους απόφοιτους των ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ-ΑΣΠΑΙΤΕ Μηχανολόγων, ΤΕΙ Οχημάτων, ΑΕΝ κ.λ.π.

Η Δ.Ε. του ΤΕΕ/ΤΑΚ μετά από συζήτηση σε τακτική συνεδρίαση της αποφάσισε ομόφωνα να σας αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας καθώς και τις παρακάτω απόψεις και προτάσεις της για τον παραπάνω νόμο.

Η τοποθέτηση των Διπλωματούχων Μηχανικών στον ίδιο ενοποιημένο κλάδο με τις άλλες κατηγορίες αποφοίτων, παρά την διαφορά που υπάρχει στο τυπικά προσόντα, εγείρει σοβαρά θέματα νομιμότητας. Αυτό αποτυπώνεται και στο άρθρο 29 του ίδιου νόμου ”Κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης” και στην παράγραφο 5 : « Τα προσόντα διορισμού των εκπαιδευτικών στους κλάδους και τις ειδικότητες που ενοποιούνται, παραμένουν ως έχουν στους κλάδους από τους οποίους προέρχονται οι ενοποιημένοι κλάδοι και στις ειδικότητες από τις οποίες προέρχονται οι ενοποιημένες ειδικότητες.»

Σε επιστολή του προς εσάς, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Στασινός αναφέρει ως προς τη νομιμότητα της ενοποίησης: «…,καθόσον εκ του νόμου δεν επιτρέπονται να συνυπάρχουν στον ίδιο κλάδο ΠΕ κάτοχοι πτυχίων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και κάτοχοι Πτυχίων Τεχνολογικής εκπαίδευσης.». ( αρ. πρωτ. επιστολής 7989/24-3-2017,https://www.esos.gr/arthra/49667/ohi-toy-tee-stin-enopoiisi-kladon-ekpaideytikon-mihanikon-pe-kai-te).

Μέχρι και την περσινή χρονιά οι πίνακες ήταν διαφορετικοί και ήταν αίτημα των διπλωματούχων μηχανικών να αλλάξουν οι ποσοστώσεις και να προσλαμβάνονται περισσότεροι διπλωματούχοι μηχανικοί. Η ποσόστωση ήταν 1:3 περίπου. Δηλαδή προσλαμβάνονταν 1 διπλωματούχος (Πίνακας ΠΕ12) για κάθε 3 πτυχιούχους (Πίνακας ΠΕ17).

Από τους ενοποιημένους πίνακες οι απόφοιτοι των Πολυτεχνικών Σχολών είναι τελευταίοι στην κατάταξη. Το μοναδικό στοιχείο που προσμετράτε στη μοριοδότηση είναι η διδακτική εμπειρία, αποκλειστικά στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και κάποια μόρια από τον τελευταίο ΑΣΕΠ που έγινε του 2008.   

Σεβόμενοι την προϋπηρεσία όλων όσων υπηρετούν τόσα χρόνια από το ένα άκρο της χώρας στο άλλο, θεωρούμε ότι είναι σωστό να ληφθεί υπόψη και να μοριοδοτηθεί η παραπάνω προϋπηρεσία , αλλά να μην αποτελεί το μοναδικό κριτήριο μοριοδότησης.

Κατά τη σύνταξη του νομοσχεδίου αγνοήθηκε το γεγονός ότι οι απόφοιτοι των Πολυτεχνείων:

1. Σπουδάζουν περισσότερα χρόνια, (τουλάχιστο πέντε έτη σπουδών).

2. Ο βαθμός δυσκολίας κτήσης του πτυχίου, καθώς και της βαθμολογίας αυτού είναι κατά πολύ αυξημένος.

3. Σπουδάζουν επιπλέον ένα έτος για την απόκτηση διδακτικής επάρκειας.

4. Οι βάσεις των σχολών κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις είναι κατά πολύ αυξημένες

5. Έως και την ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων είχαν συνεχόμενη ασφάλιση από την κτήση της Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος.

Επισημαίνουμε ότι το υψηλό μορφωτικό επίπεδο πρέπει να είναι ζητούμενο άρα και να πριμοδοτείται ιδιαίτερα στο χώρο του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο μεγαλύτερος αριθμός μαθημάτων καθώς και η δυσκολία κατάκτησης της διδασκούμενης γνώσης, σαφώς και ανεβάζουν τον πήχη και τη βαθύτητα κατανόησης εννοιών. Επομένως κάνουν τη μετάδοση της γνώσης (έπειτα και από την απαραίτητη παιδαγωγική επάρκεια) πολύπλευρη και πολυδιάστατη.

Θεωρώντας δεδομένο ότι ο στόχος σας είναι η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος , σας καλούμε να άρετε την αδικία που δημιουργείται για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς με την παραπάνω νομοθετική ρύθμιση.

Σας γνωστοποιούμε επιπρόσθετα ότι για τον κλάδο των Γεωπόνων ,- σχολή πενταετούς φοίτησης – διατηρήθηκε η ξεχωριστή λίστα από τους απόφοιτους των ΤΕΙ.

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και παραμένουμε στην διάθεσή σας για κάθε απαραίτητη διευκρίνιση.

Tags:

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook