Φωτορεπορτάζ για τα 10 χρόνια μετά την έναρξη των δρομολογίων του ΕΛΥΡΟΣ στα ελληνικά νερά

Είναι 24 Αυγούστου του 2007. Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος κάνει την εμφάνιση του ένα πλοίο, το οποίο για το έτος 2008 βραβεύτηκε με το Βραβείο Καλύτερης Μετασκευής Πλοίου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (SHIPPAX AWARD 2008). Η βράβευση αυτή δεν ήταν τυχαία, αφού το ΕΛΥΡΟΣ συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί το σημείο αναφοράς τόσο για τις μετασκευές, όσο και για τις ναυπηγήσεις νέων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα πλοίο όπου για περισσότερο από έναν χρόνο, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του διαδικτύου και των φίλων καραβολατρών. Μία μετασκευή που την παρακολουθούσαμε καθημερινά, ανυπομονώντας για το τελικό αποτέλεσμα.

Φθινόπωρο του 2018. 10 χρόνια μετά την έναρξη των δρομολογίων του ΕΛΥΡΟΣ στα ελληνικά νερά, το www.ellinikiaktoploia.net επιβιβάζεται στο πλοίο και ταξιδεύει μαζί του μέχρι την Σούδα, ανακαλύπτοντας όλα αυτά τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν και το καθιστούν ως ένα από τα καλύτερα πλοία της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ.

Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας, πάμε να πραγματοποιήσουμε μία αναδρομή στο παρελθόν και να μάθουμε χρήσιμα στοιχεία γύρω από τον ΕΛΥΡΟ. H ναυπήγηση του πλοίου ξεκίνησε στις 5/6/1997 στα Ναυπηγεία της MITSUBISHI, στο SHIMONOSEKI της Ιαπωνίας.

Παραδόθηκε στις 19/1/1998, στην KK BLUE HIGHWAY LINE και με το πρώτο του όνομα που ήταν το SUNFLOWER TSUKUBA, ξεκινά δρομολόγια στη γραμμή Oonnari-Tomokomai. Τον Απρίλιο του 2002 αγοράζεται από την MOL FERRY Co, ενώ 4 χρόνια αργότερα, πωλείται στην HIGASHI NIHO FERRY και μετονομάζεται σε FERRY TSUKUBA.

Στις 16/7/2007 η ANEK LINES ανακοινώνει την αγορά του πλοίου έναντι ποσού 30 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, το οποίο και παραδίδεται στην ελληνική εταιρία στις 24/7/2007. Με Πλοίαρχο τον Cpt Στράτο Καβρό και με νέο όνομα το ΕΛΥΡΟΣ, ξεκινά το ταξίδι του για την Ελλάδα. Στις 24/8/2007 φτάνει στην Ν.Ε.Ζ. Περάματος προκειμένου να ξεκινήσει την εκτεταμένη μετασκευή του. Στις 12/10/2007 μεταφέρεται στον Μόλο της Δ.Ε.Η. στην Δραπετσώνα, όπου ξεκινά ένας οργασμός εργασιών. Οι εργασίες επικεντρώνονται στην προσθήκη νέων υπερκατασκευών από αλουμίνιο, στην μεταφορά των 2 καταπελτών από την δεξιά πλευρά στην πρύμνη, στην μεταφορά της γέφυρας κατά 17 μέτρα πλώρα και την ανύψωση της κατά 2,50m χωρίς να γίνει καμία αποξήλωση οργάνων ναυσιπλοΐας, στην εξωτερική διαμόρφωση της τσιμινιέρας και στην διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων.

Ο πρώτος δεξαμενισμός επί ελληνικών υδάτων, πραγματοποιείται στις 10/7/2008 στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Στις 19/7/2008 πραγματοποιείται το πρώτο δοκιμαστικό του, ενώ το απόγευμα στις 22/8/2008 γίνεται η πρώτη είσοδος του πλοίου στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. Στις 26/9/2008 στις 21:00 βράδυ, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ το ίδιο βράδυ το ΕΛΥΡΟΣ αναχωρεί για τη Σούδα.

Το επόμενο πρωί στις 6:30 το πλοίο φτάνει στη Σούδα, για να το γνωρίσουν από κοντά και οι κάτοικοι των Χανίων. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του πλοίου επί κρητικού εδάφους και τα μεσάνυχτα αναχωρεί πάλι για το λιμάνι του Πειραιά. Από τότε μέχρι σήμερα, το καμάρι της ANEK LINES πραγματοποιεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, με εξαίρεση τις 4 καλοκαιρινές ναυλώσεις (2015-2018) στην ALGERIE FERRIES και τις ολιγοήμερες δρομολογήσεις του στις γραμμές του Ηρακλείου και της Βενετίας. Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως το ΕΛΥΡΟΣ στις 2/9/2014 αναχώρησε από το λιμάνι της Σούδας για την Λιβύη ναυλωμένο για περίπου 20 ημέρες, προκειμένου να φιλοξενήσει την τοπική κυβέρνηση, ενώ έχει προσεγγίσει την Βαλέττα της Μάλτας το 2017 για τον απαραίτητο δεξαμενισμό του.

Αυτό είναι το πλούσιο βιογραφικό του ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο συνεχίζει να δίνει τα διαπιστευτήρια του τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Είναι ώρα όμως να μεταφερθούμε στο λιμάνι του Πειραιά, στην γωνία της ακτής Κονδύλη μπροστά από τον Άγιο Διονύσιο, εκεί όπου μας περιμένει το πλοίο για να ταξιδέψουμε μαζί του. Βράδυ Παρασκευής και με τις αποσκευές μας ανά χείρας, φτάνουμε στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Μέσω της πύλης Ε3, οδηγούμαστε στους καταπέλτες του ΕΛΥΡΟΣ, όπου εκεί μας υποδέχεται ο Ύπαρχος του πλοίου Cpt Μιχάλης Βάλβης.

Ένας εξαιρετικός Αξιωματικός, ο οποίος τα τελευταία χρόνια υπηρετεί στο πλοίο ακολουθώντας το, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις καλοκαιρινές ναυλώσεις του στη Δυτική Μεσόγειο. Χρησιμοποιώντας το κλιμακοστάσιο των επιβατών ανεβαίνουμε στο Deck 7, όπου στον χώρο της Reception μας υποδέχεται ο Προιστ. Αρχιθαλαμηπόλος κ. Γιώργος Ντουροπολάκης.

Για τον Προϊστάμενο του Ξενοδοχειακού τα λόγια είναι περιττά, αφού ο αδαμάντινος χαρακτήρας του και η πολύχρονη εμπειρία του στην θέση αυτή, τον καθιστούν αναπόσπαστο κομμάτι της κρητικής εταιρίας. Με τα εισιτήρια μας στα χέρια οδηγούμαστε στις καμπίνες μας, προκειμένου να αφήσουμε εκεί τις αποσκευές μας. Έχοντας λίγο χρόνο ακόμη διαθέσιμο μέχρι την αναχώρηση μας στις 21:00 το βράδυ, οδηγούμαστε στα εξωτερικά καταστρώματα του πλοίου για να περπατήσουμε και να πραγματοποιήσουμε μία πρώτη γνωριμία με τους εξωτερικούς του χώρους. Τα βλέμματα τραβάει αμέσως η εντυπωσιακή  φωτισμένη τσιμινιέρα του ΕΛΥΡΟΣ με το ιδιαίτερα τονισμένο αεροδυναμικό στυλ της, δίνοντας  έναν άλλον αέρα στην εξωτερική μορφή του πλοίου.

Η ώρα όμως περνά κι εμείς με συνοπτικές διαδικασίες οδηγούμαστε στην Γέφυρα του πλοίου, για να παρακολουθήσουμε από εκεί την αναχώρηση μας από το λιμάνι. Εκεί, μας υποδέχεται ο Πλοίαρχος του ΕΛΥΡΟΣ Cpt Μάρκος Πολομαρκάκης με καταγωγή από το Ρέθυμνο της Κρήτης.

Έχοντας υπηρετήσει σε πολλά πλοία της ANEK LINES τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, σήμερα τον βρίσκουμε στο τιμόνι ενός από τα καλύτερα πλοία της ακτοπλοΐας μας, του ΕΛΥΡΟΣ. Με τον επαγγελματισμό και την σοβαρότητα που τον διακρίνει, φροντίζει καθημερινά να μας ταξιδεύει με ασφάλεια και σύνεση, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση τόσο των επιβατών όσο και του πληρώματος που τον πλαισιώνει. Ελάχιστα λεπτά πριν οι δείκτες των ρολογιών δείξουν 9, παίρνουμε άδεια από το PIRAEUS TRAFFIC κι ετοιμαζόμαστε για τον απόπλου μας. Παίρνουμε καταπέλτες και άγκυρες και σιγά σιγά πλέουμε προς την έξοδο του λιμανιού. Σε λίγα λεπτά περνάμε τα φανάρια του λιμανιού του Πειραιά και χαράσσουμε πορεία προς το traffic separation. Σύντομα αναχωρούμε από την Γέφυρα, για να αφήσουμε τους Αξιωματικούς της να συνεχίσουν την βάρδια τους. Με την ευκαιρία να αναφέρουμε πως την ομάδα των Αξιωματικών της Γέφυρας πέρα από τον Cpt Μάρκο και τον Cpt Μιχάλη, συμπληρώνουν οι Υποπλοίαρχοι Cpt Νίκος Ζαχαράκης και Cpt Αντώνης Καλογεράκης καθώς και η Δόκιμη Πλοίαρχος Cpt Ελένη Μπεναρδη. Εμείς συνεχίζουμε την περιήγηση μας στο πλοίο με μια βόλτα στα εσωτερικά καταστρώματα, τα οποία ομολογουμένως είναι άπλετα.

 Cpt Νίκος Ζαχαράκης

 Cpt Αντώνης Καλογεράκης

 Δόκιμη Πλοίαρχος Cpt Ελένη Μπεναρδη

Το πρωί της επόμενης ημέρας, μας βρίσκει δεμένους στον κόλπο της Σούδας. Λίγο πριν τις 6:00 το πρωί, έχουμε κατεβάσει καταπέλτες και αρχίζει η εκφόρτωση επιβατών και οχημάτων. Γρήγορα το πλοίο αδειάζει κι εμείς αφήνουμε πίσω μας πλοίο και πλήρωμα, για να συνεχίσουν τις εργασίες τους.

Το απόγευμα πριν την φόρτωση, αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στο ΕΛΥΡΟΣ για να γνωρίσουμε τους χώρους του πλοίου. Ξεκινώντας από την πρύμνη, εκεί συναντάμε τους 3 καταπέλτες που μας οδηγούν στο κυρίως γκαράζ και στους εσωτερικούς χώρους. Δεξιά βρίσκεται ο καταπέλτης των επιβατών, ενώ αριστερά και στο κέντρο, βρίσκονται οι 2 τεράστιοι καταπέλτες που προορίζονται για τα οχήματα. Να θυμίσουμε ότι αρχικά το πλοίο είχε 2 καταπέλτες δεξιά, πλώρα και πίσω, οι οποίοι κατά την διάρκεια τη μετασκευής αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκαν στην πρύμνη. Περπατώντας στα 3 garage του πλοίου, εντυπωσιαζόμαστε από το μέγεθος και τις ευκολίες που προσφέρουν οι χώροι. Συγκεκριμένα το ΕΛΥΡΟΣ μπορεί να μεταφέρει 629 οχήματα ή, 55 οχήματα και 107 trailers τα οποία κατανέμονται σε 55 οχήματα στο Deck 2, 333 οχήματα ή, 62 trailers στο Deck 3-4 και 241 οχήματα ή, 45 trailers στο Deck 5-6.

Ολοκληρώνοντας την ξενάγηση μας στο garage και χρησιμοποιώντας τις κυλιόμενες σκάλες, φτάνουμε στο πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα, στο Deck 7. Αριστερά και πρίμα συναντάμε αρχικά, το σαλόνι ΘΑΛΑΣΣΑ. Όμορφος και ζεστός χώρος με άνετους καναπέδες και τραπεζάκια, πλαισιωμένος με το δικό του BAR. Να αναφέρουμε πως το συγκεκριμένο σαλόνι συνεχίζεται και στο επόμενο κατάστρωμα στο Deck 8, επικοινωνώντας με εσωτερική σκάλα, δημιουργώντας ένα όμορφο αίθριο.

Επιστρέφοντας στον χώρο υποδοχής όπου φιλοξενείται ένα ομοίωμα του ΕΛΥΡΟΣ σε κλίμακα, συνεχίζουμε την πορεία μας προς τα εμπρός, συναντώντας την Reception, το Λογιστήριο και ένα μικρό καθιστικό. Ένας καλαίσθητος, φωτεινός και άνετος χώρος που σίγουρα προδιαθέτει ευχάριστα τον επιβάτη για τους υπόλοιπους χώρους του πλοίου που θα συναντήσει.

Αμέσως μετά και στα αριστερά μας, βρίσκουμε το self service ΚΟΧΥΛΙ. Μεγάλος χώρος στις αποχρώσεις του λαχανί, αποτελεί τον έναν από τις 2 χώρους ενδιαίτησης των επιβατών. Εδώ ο επιβάτης μπορεί να απολαύσει υπέροχες κρητικές συνταγές με αγνά και νόστιμα υλικά, που ως επί το πλείστον προέρχονται από την Κρήτη και τις οποίες επιμελείται ο Αρχιμάγειρας κ. Νίκος Τσίκαςμε το επιτελείο του.

Στη συνέχεια και μετά το self service, συναντάμε το σαλόνι ΚΥΜΑΤΑ και το ένα από τα 2 καταστήματα που διαθέτει το πλοίο. Η καλαισθησία και η πολυτέλεια που συναντήσαμε στους προηγούμενους χώρους, συνεχίζεται κι εδώ. Όμορφα χρώματα και υφές, περιμένουν να φιλοξενήσουν τον επιβάτη και να τον κάνουν να νοιώσει άνετα και ζεστά.

Ακριβώς απέναντι από το σαλόνι, υπάρχει ο παιδότοπος για τους μικρούς μας φίλους και το εστιατόριο GOLD. Είναι ο δεύτερος κατά σειρά χώρος ενδιαίτησης του πλοίου, που περιμένει να ικανοποιήσει με το ιδιαίτερα επιμελημένο και φροντισμένο menu του, τις γαστρονομικές ανάγκες του επιβάτη.

Φτάνοντας στη πλώρη συναντάμε το σαλόνι ΦΑΡΟΣ και το δεύτερο κατάστημα του πλοίου.Το σαλόνι ΦΑΡΟΣ με το δικό του BAR και τους υπέροχους μπορντώ καναπέδες, περιμένει τον επιβάτη για να τον φιλοξενήσει και να του προσφέρει στιγμές χαλάρωσης, απολαμβάνοντας το ρόφημα, το ποτό  ή, το snack του, αγναντεύοντας ταυτόχρονα μέσα από τα μεγάλα στρογγυλά παράθυρα. Κλείνοντας την περιήγηση μας, να σημειώσουμε πως το Deck 7 στην πρύμνη διαθέτει ένα μικρό εξωτερικό κατάστρωμα.

Αφήνοντας πίσω μας το Deck 7, ανεβαίνουμε στο Deck 8. Όπως αναφέραμε πριν, τα δύο καταστρώματα πρύμα επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω μιας εσωτερικής σκάλας, μοιράζοντας το σαλόνι ΘΑΛΑΣΣΑ σε δύο επίπεδα. Γύρω από το σαλόνι ΘΑΛΑΣΣΑ και το όμορφο αίθριο, είναι μοιρασμένα τα 323 αεροπορικά καθίσματα του πλοίου. 3 χώροι με τις ονομασίες AIRSEATS CLUB 1, AIRSEATS CLUB 2 και AIRSEATS CLUB 3, περιμένουν στα δερμάτινα και άνετα καθίσματα τους, να φιλοξενήσουν τους ταξιδιώτες που θα επιλέξουν τους συγκεκριμένους χώρους για την παραμονή τους εκεί.

Όλο το υπόλοιπο κατάστρωμα φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος των 400 καμπίνων του πλοίου (LUX, 2κλινες, 3κλινες και 4κλινες), χωρητικότητας 776 ατόμων. Όλες οι καμπίνες, είτε αυτές είναι εσωτερικές, είτε αυτές είναι εξωτερικές, είναι άνετες κι εξοπλισμένες με δικές τους τηλεοράσεις και W.C. Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως και σε αυτό το κατάστρωμα, υπάρχουν μικρά ανοικτά καταστρώματα τόσο στην πρύμνη όσο και στο κέντρο του Deck.

Χρησιμοποιώντας το εξωτερικό κλιμακοστάσιο στην πρύμνη, ανεβαίνουμε ένα επίπεδο και φτάνουμε στο Deck 9. Εδώ στο πρυμναίο τμήμα του καταστρώματος, συναντάμε ένα μεγάλο στεγασμένο ανοικτό χώρο με τραπεζοκαθίσματα, καθώς και το Bar ΩΚΕΑΝΟΣ. Περιποιημένος χώρος για αυτούς που θέλουν να απολαύσουν την θαλασσινή αύρα, πίνοντας τον καφέ τους η, το ποτό τους. Να σημειώσουμε εδώ, πως οι ελεύθεροι ανοικτοί χώροι του καταστρώματος συνεχίζονται μέχρι την πλώρη, εκατέρωθεν των εσωτερικών χώρων. Οι εσωτερικοί χώροι αυτού του deck καταλαμβάνονται από τις υπόλοιπες καμπίνες επιβατών, από τις καμπίνες και τους χώρους ενδιαίτησης  του πληρώματος και το Νοσοκομείο, το οποίο εφαρμόζει το ιατρικό σύστημα τηλεπαρακαλούθησης TELEHEART.

Η βόλτα μας στα κοινόχρηστα καταστρώματα του πλοίου θα ολοκληρωθεί στο Deck 10, όπου συναντάμε την εντυπωσιακή αεροδυναμική τσιμινιέρα, το ελικοδρόμιο και την Γέφυρα. Όπως αναφέραμε στην ιστορική αναδρομή του πλοίου, η Γέφυρα αρχικά δεν ήταν στο σημείο που την συναντάμε σήμερα. Έχει μεταφερθεί αυτούσια κατά 17μέτρα προς την πλώρη και 2,5 μέτρα προς το ύψος, χωρίς να έχει αφαιρεθεί τίποτα από τα στοιχεία και τα όργανα που την αποτελούσαν. Μία γέφυρα  γιαπωνέζικη, όπου δεν της λείπει τίποτα, όσον αφορά την εκτέλεση μιας ασφαλούς ναυσιπλοΐας με σύγχρονα μέσα.

Έχοντας ολοκληρώσει την περιήγηση μας στους περισσότερους χώρους του πλοίου, μας απομένει η επίσκεψη μας στο Μηχανοστάσιο. Εκεί, μας υποδέχεται ο Α’ Μηχανικός του ΕΛΥΡΟΣ, ο κ. Κώστας Λαχανάς μαζί με το επιτελείο του.

Το ΈΛΥΡΟΣ κινείται από 2 μηχανές Pielstick 12PC4-2, ιπποδύναμης 35093 ίππων, οι οποίες του παρέχουν μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβων. Διαθέτει επίσης για τους ελιγμούς στα λιμάνια, 1 bow και 1 stern thruster. Έχει μήκος 192μ. πλάτος 27μ. και βύθισμα 6,80μ. Μπορεί να μεταφέρει 2000 επιβάτες και έχει νηολόγιο Χανίων.

Βγαίνοντας  στο garage κι έχοντας ολοκληρώσει την επίσκεψη μας στην <<καρδιά>> του ΕΛΥΡΟΥ,  έχει ξεκινήσει ήδη η φόρτωση επιβατών και οχημάτων. Η αναχώρηση μας από το λιμάνι της Σούδας έχει οριστεί για τις 22:00 το βράδυ, οπότε έχουμε λίγο χρόνο για να περπατήσουμε στο ντόκο.

Στην ώρα μας κι έχοντας ολοκληρώσει την φόρτωση, σηκώνουμε καταπέλτες και αναχωρούμε για το λιμάνι του Πειραιά. Βγαίνοντας από τον κόλπο της Σούδας ανεβάζουμε ταχύτητα, με την ώρα άφιξης μας στο πρώτο λιμάνι της χώρας, να έχει οριστεί στις 6:00 το πρωί. Τηρώντας με ακρίβεια τα ωράρια μας, το επόμενο πρωί στις 6:00 έχουμε δέσει στην γωνία της ακτής Κονδύλη, έχοντας ξεκινήσει άμεσα η εκφόρτωση επιβατών και οχημάτων.

Άλλο ένα ταξίδι με πλοίο τη ελληνικής μας ακτοπλοΐας έχει φτάσει στο τέλος του. Είμαστε ειλικρινά υπερήφανοι που τέτοια πλοία όπως το ΕΛΥΡΟΣ, με υψηλά standard ασφάλειας και παροχών, κοσμούν τον στόλο της ακτοπλοΐας μας και συνεχίζουν να μας ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες. Μία καθόλα επιτυχημένη μετασκευή, στα πρότυπα και τις απαιτήσεις που μόνο εμείς οι Έλληνες ξέρουμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook