Με βάση ποιους παράγοντες επιλέγουν τους προορισμούς τους οι σύγχρονοι ταξιδιώτες;

Ποια είναι τα στοιχεία τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους προτού κάνουν την κράτησή τους; Με ποιον τρόπο πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους προκειμένου να σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι τους;

Τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα ήρθε να δώσει μια νέα έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας είδαν πρόσφατα το «φως» της δημοσιότητας και είναι σίγουρα διαφωτιστικά, σε ό,τι αφορά στις επιλογές των ταξιδιωτών του σήμερα.

Υπό τον τίτλο: «Τι αλλάζει στον τρόπο που ταξιδεύουμε σήμερα», η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της GeoBranding Center και της AIG Travel -και στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.000 ταξιδιώτες- παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τα παρακάτω συμπεράσματα αποδεικνύουν σίγουρα πως σε ό,τι έχει να κάνει με τα ταξίδια μας σήμερα, πολλά έχουν αλλάξει.

Τα συμπεράσματα της έρευνας
Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι το ότι οι σύγχρονοι ταξιδιώτες βασίζονται όλο και πιο πολύ στην τεχνολογία, προκειμένου να οργανώσουν τα ταξίδια τους και να ενισχύσουν τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες. Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ερευνητές, κάποιες από τις προτιμήσεις και επιλογές των συμμετεχόντων «αποκλίνουν από την κοινή λογική».

Για παράδειγμα, μόλις το 15% των καταναλωτών στρέφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να πάρει μια απόφαση που σχετίζεται με τα ταξίδια του, ενώ μόνο το 8% λαμβάνει υπόψη του τα θέματα ηθικής, τις πρακτικές ανθρώπινων δικαιωμάτων ή τις ισχύουσες προκαταλήψεις, όταν επιλέγει τον επόμενο προορισμό του. Όλα αυτά ενώ ένα μόνο μικρό ποσοστό των ερωτηθέντων -που «αγγίζει» το 5%- θεωρεί πως ταξιδεύει με σκοπό την αναζήτηση της περιπέτειας.

Πόσο πολύ βασιζόμαστε στην τεχνολογία;

Την ίδια ώρα, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν το 50% των ταξιδιωτών αναψυχής θεωρεί πως το Διαδίκτυο και οι συσκευές συνδεσιμότητας διευκολύνουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε σήμερα, ενώ σε ποσοστό που φτάνει το 42% οι ταξιδιώτες πιστεύουν ότι οι τεχνολογικές καινοτομίες έχουν βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία σε πολλά επίπεδα -και ανεξάρτητα από το είδος του ταξιδιού.

Επιπλέον, οι ταξιδιώτες αναψυχής -σε ποσοστό που φτάνει το 38%- υποστηρίζουν πως οι τεχνολογικές εξελίξεις τους έχουν βοηθήσει να ανακαλύψουν πιο εύκολα ταξιδιωτικές προσφορές, εκπτώσεις και προορισμούς. Μάλιστα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα ταξίδια, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (το 51%) υποστηρίζουν ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις τους, με τα προγράμματα αφοσίωσης πελατών (34%) και τις συμβουλές από φίλους και οικογένεια να ακολουθούν (29%).

Το στοιχείο στο οποίο καταλήγει η έρευνα και σίγουρα αξίζει να τονιστεί είναι το ότι παρά το γεγονός πως οι ταξιδιώτες έλκονται από τα οικονομικά «πακέτα» και έχουν πάντα το κίνητρο να βρουν τις πιο συμφέρουσες ταξιδιωτικές προσφορές, ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οποίοι στρέφονται σε αντίστοιχες ιστοσελίδες. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι οι σύγχρονοι ταξιδιώτες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα, την ασφάλεια και το περιεχόμενο των ταξιδιών τους -παρά στο να «γλιτώσουν» κάποια επιπλέον έξοδα.

Οι παράγοντες επιρροής
Όσον αφορά στους παράγοντες που επηρεάζουν περισσότερο τις αποφάσεις των εν δυνάμει ταξιδιωτών, σύμφωνα με την έρευνα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν έναν σχετικά μικρό ρόλο. Αντιθέτως, σε ποσοστό που φτάνει το 43%, η επιλογή ενός προορισμού γίνεται συνήθως με βάση τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι του ταξιδιώτη.

Η ασφάλεια, η σταθερότητα και η φιλικότητα των κατοίκων μιας χώρας ή πόλης έχουν, επίσης, μεγάλο αντίκτυπο στην οργάνωση ενός ταξιδιού, σύμφωνα με το 36% των ερωτηθέντων. Μεγάλη σημασία έχουν, βέβαια, οι δραστηριότητες αναψυχής και περιπέτειας που προσφέρονται αλλά και η τοπική κουλτούρα και η ιστορία ενός προορισμού (29%).

Οι διαφορετικοί «τύποι» των σύγχρονων ταξιδιωτών
Τέλος, στην έρευνα παρουσιάζονται και τα διαφορετικά προφίλ των ταξιδιωτών του σήμερα. Αξίζει σίγουρα να αναφερθεί πως το 31% των ερωτηθέντων υποστηρίζει πως ανήκει στους πάντα «καλά οργανωμένους» ταξιδιώτες που επιμένουν σε έναν «έξυπνο» σχεδιασμό ταξιδιού, το 25% στους χαλαρούς «νομάδες» και το 22% σε εκείνους που αναζητούν πάντα τις καλύτερες προσφορές.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook