Μια κωμωδία αγωνίας, από συντελεστές που αγαπούν το θέατρο σε ένα...  ψηφιακά εναλλασσόμενο σκηνικό

Πρόκειται για μια παράσταση που σε κεντρίζει να την παρακολουθήσεις. Ένα έργο που συνδυάζει το χιούμορ και την κωμωδία με τη δράση και την αγωνία. Ένα πάντρεμα συντελεστών που αγαπούν το θέατρο με την τεχνολογία και τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει για την παραγωγή ενός πρωτοποριακού αποτελέσματος.

Η νέα παράσταση του ΔΗΠΕΘΕΚ "SinΕνοχή" επιδιώκει να μυήσει του θεατές στην ατμόσφαιρα του διασκευής του έργου "Accomplice" του Rupert Holmes, μέσα από τη σύνθεση των εκφραστικών μέσων των ηθοποιών και ενός ψηφιακά εναλλασσόμενο σκηνικού.

Η πλοκή εκτυλίσσεται μέσα από ίντριγκες, ανατροπές, φόνους και παιχνίδια μυαλού, δοσμένα όλα μέσα από το φίλτρο του χιούμορ και της μαύρης κωμωδίας. Στην ιδιαίτερη αυτή ατμόσφαιρα έρχεται να βοηθήσει το σκηνικό που προβάλλεται ψηφιακά και αλλάζει ανάλογα με την πλοκή.



Για την παράσταση μίλησαν σήμερα οι συντελεστές του έργου σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕΚ, Νάσος Αθανασόπουλος, αναφέρθηκε στις καινοτομίες του έργου και στο αποτέλεσμα που θα αποζημιώσει τον θεατή:

«Ξεκινά για το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης μια χρονιά με μία παραγωγή για την οποία έχουμε αρκετούς λόγους να είμαστε υπερήφανοι σίγουρα πάντως είναι τρεις, ο πρώτος λόγος είναι γιατί με αυτή την παραγωγή συστήνουμε όχι μόνο στο κοινό της Κρήτης αλλά στο κοινό της Ελλάδας έναν ιδιαίτερα σημαντικό Αμερικανό συγγραφέα του Rupert Holmes του οποίου έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στον ελλαδικό χώρο. Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο είμαι πάρα πολύ χαρούμενος είναι γιατί ανεβάζουμε ένα έργο σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης και συγκεκριμένα του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων. Θα δείτε εικονικά σκηνικά και αυτό από μόνο του αποτελεί μία πρωτοπορία για τον ελλαδικό χώρο. Ελπίζουμε να ευχαριστηθείτε αυτού του είδους την τεχνολογική παρέμβαση όσο τουλάχιστον το ευχαριστιόμαστε εμείς. Ο τρίτος και ίσως κυριότερος λόγος είναι γιατί ανεβαίνει ένα έργο με συντελεστές που όλοι έχουν σχέση και αγαπούν το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης, είναι άτομα με τα οποία έχουμε ξανασυνεργαστεί σε διάφορους τομείς. Οι συντελεστές προέκυψαν μέσα από μια διαδικασία οντισιόν που έγινε για πρώτη φορά και στα Χανιά και στο Ηράκλειο. Σας καλούμε από αύριο Παρασκευή να έρθετε να παρακολουθήσετε και εσείς μαζί μας την παράσταση και να προσπαθήσετε να απαντήσετε στο ερώτημα αν τελικά σε αυτήν την κωμωδία αγωνίας που θα δείτε υπάρχει ή όχι έγκλημα και το κυριότερο ποιος είναι ο δολοφόνος».

Από την πλευρά του ο Σκηνοθέτης, Χρήστος Ραχιώτης ανέφερε πως όσοι εργάστηκαν για την παράσταση δοκίμασαν κάτι καινούριο σκηνογραφικά που ήρθε σε αρμονιά με το ερμηνευτικό κομμάτι των ηθοποιών:

«Έχω τη χαρά να σκηνοθετώ αυτή την παράσταση, ανεβάζουμε μία κωμωδία αγωνίας όπως την ονομάζουμε εμείς δηλαδή είναι ένα ας πούμε αστυνομικό θρίλερ με στοιχεία κωμωδίας σε ένα θρίλερ που όπως γράφουμε και στην περίληψη του έργου όλοι οι φόνοι γίνονται με επιτυχία αλλά τελικά δεν ξέρουμε ποιος είναι ο πραγματικός χρόνος και πότε θα παρουσιαστεί πραγματικά το τελικό θύμα. Έχουμε τη χαρά να έχουμε συνεργαστεί για να ολοκληρωθεί αυτή η δουλειά, με το Πολυτεχνείο Κρήτης που έχει αναλάβει το ψηφιακό κομμάτι της σκηνογραφίας το οποίο είναι αυτό που λέμε projection mapping. Είναι ουσιαστικά σαν να έχει ένα ζωντανό ρόλο μέσα στο έργο. Ήταν μία πάρα πολύ ωραία περιπέτεια περίπου τριών μηνών, με πολύ ωραίους συνεργάτες που μπήκαμε όλοι στη διαδικασία να δοκιμαστούμε, να εκτεθούμε και τελικά να συνθέσουμε μία νομίζω πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ομάδα. Όντως δοκιμάζουμε κάτι καινούριο ως προς το σκηνογραφικό κομμάτι, ωστόσο η παράσταση για να έχει ενδιαφέρον πρέπει να έχει μια ωραία ισορροπία μεταξύ των ερμηνειών και του σκηνογραφικού κομματιού. Τα παιδιά έχουν δουλέψει πάρα πολύ ώστε να είναι στο σύνολό της μια ωραία παράσταση».

Στη συνέντευξη παρόντες ήταν και οι συντελεστές του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων, χάρις στη τεχνογνωσία των οποίων έγινε εφικτή η ψηφιακή απόδοση των σκηνικών.

Όπως είπε ο Κώστας Ουγγρίνης - Διευθυντής Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων, ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκαν να εφαρμόσουν την τεχνολογία αυτή σε θεατρική παράσταση:

«Είναι πολύ σημαντική δουλειά για εμάς. Το πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε την εμπειρία και να πολλαπλασιάσουμε τα αποτελέσματα που επιθυμεί ένας σκηνοθέτης και ένας σκηνογράφος μέσα από την τεχνολογία και μέσω της διάδρασης που μπορεί να μεταφέρει καλύτερα μηνύματα, ήταν κάτι που μας ενδιέφερε.Το έχουμε εφαρμόσει αρκετές φορές αστικά, κάποιες φορές εσωτερικά όχι όμως μέσα στα πλαίσια μιας παράστασης. Αυτό ήταν για εμάς ιδιαίτερα σημαντικό γιατί μια παράσταση έχει πολλά παράλληλα νοήματα, πρέπει να σκεφτείς τις πολυεπίπεδες σχέσεις που υπάρχουν και τους ηθοποιούς που έχουν τον βασικό ρόλο. Έδωσε σε όλους προκλήσεις αυτή η προσπάθεια, στην οποία συμμετείχαν από το πολυτεχνείο οι Ιάσονας Πατεράκης, Νεφέλη Μανουδάκη και Γιάννης Βγόντζας»

Η προσπάθεια αυτή, ήταν πρόκληση και για την σκηνογράφο και υπεύθυνη για τα κοστούμια, Ξανθή Κόντου:

«Από την αρχή είπαμε με τον Χρήστο τον Ραχιώτη ότι θα θέλαμε να έχουμε αυτή τη συνεργασία και να έχουμε ένα πιο ζωντανό σκηνικό. Πάνω σε εικόνες που εγώ φανταζόμουν τα παιδιά έφτιαχναν και δημιουργούσαν τον δικό τους ψηφιακό κόσμο. Θεωρώ ότι είναι αρκετά εντυπωσιακό. Κι εμείς ακροβατούμε σε αυτό, δεν το έχουμε ξανακάνει και περιμένουμε να δούμε πόσο αυτό το αντιλαμβάνεται ο κόσμος. Θεωρούμε ότι αυτό δεν επηρεάζει του ηθοποιούς ερμηνευτικά πάνω στη σκηνή».

Στην πρωτόγνωση αυτή εμπειρία αλλά και στην υπόθεση του έργου που θα καθηλώσει του θεατές αναφέρθηκαν δυο από τους ηθοποιούς:

Μυρτώ Τζιγκουνάκη - Ηθοποιός

«Επειδή είχαμε τη σκηνογράφο και ως βοηθό σκηνοθέτη αισθανθήκαμε μια μεγάλη ασφάλεια. Είναι πολύ όμορφο γιατί λειτουργεί προσθετικά σε σχέση με τον χώρο και τον διάκοσμο και καθόλου δεν επηρεάζει το πώς υπάρχουμε στη σκηνή. Αυτό που μου αρέσει με το σκηνικό είναι ότι ενεργειακά υπάρχει σαν ζωντανή ατμόσφαιρα. Όλο αυτό που συμβαίνει χωρίς εμείς να το βλέπουμε αποκτά μια παρουσία».

Αθηνά Μαθιουδάκη - Ηθοποιός

«Το έργο είναι μια μαύρη κωμωδία, πιστεύω ότι θα αρέσει στο κοινό, έχει μια ευχάριστη νότα, είναι ένα έργο γεμάτο με ανατροπές, που θέλει ένα πολύ ενεργοποιημένο και προσηλωμένο κοινό για να παρακολουθήσει την πλοκή και πάνω σε αυτό το θέμα λειτούργησε πολύ καλά η σκηνική εγκατάσταση γιατί αλλάζουν συνέχεια τα περιβάλλοντα οπότε είναι ένας έξυπνος τρόπος να οδηγήσεις τον θεατή σε άλλες ατμόσφαιρες χωρίς να έχεις μετακίνηση σκηνικών και πάνελ».

Στα Χανιά οι παραστάσεις θα δοθούν στο Βενιζέλειο Ωδείο το μήνα Ιανουάριο, σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  11/1/2019 – ΩΡΑ 21:00 (ΠΡΕΜΙΕΡΑ)
ΣΑΒΒΑΤΟ  12/1/2019 – ΩΡΑ 21:00
ΚΥΡΙΑΚΗ  13/1/2019 – ΩΡΑ 21:00
ΔΕΥΤΕΡΑ  14/1/2019 – ΩΡΑ 21:00
ΤΕΤΑΡΤΗ  16/1/2019 – ΩΡΑ 21:00
ΠΕΜΠΤΗ   17/1/2019 – ΩΡΑ 21:00 

ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ: 12 € και 10 € (φοιτητικό, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, άνεργοι, άνω των 65, ΑΜΕΑ 67%).

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ-ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ:

Γραφεία Θεάτρου (Νικ. Φωκά 5) (τηλ. 2821044256-2821023333) (όλες τις εργάσιμες ημέρες και ώρες)

Αναλυτικά το πρόγραμμα παραστάσεων στην ιστοσελίδα του Θεάτρου www.dipethekritis.gr