Ούτε τα γεωτρύπανα, ούτε ο κακός καιρός αλλά η κακή μας μοίρα κρατάνε κλειστό τον ΒΟΑΚ – Την επόμενη εβδομάδα όταν διορθωθεί ο… χάρτης της google maps ανοίγει ο δρόμος

Η χθεσινή ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για επ’αόριστον διακοπή της κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό Χανίων – Κισσάμου στο ύψος του Σταλού, εκτός από τον προβληματισμό που δημιούργησε για το μέχρι που θα “πάει αυτή η βαλίτσα”, αναζωπύρωσε σενάρια που απέδωσαν την παράταση της απαγόρευσης κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα, στις διερευνητικές γεωτρήσεις που θα γίνουν στο σημείο αλλά και στις κακές καιρικές συνθήκες που ενδεχομένως δυσχέραιναν τις εργασίες που γίνονται στο τμήμα του βουνού που κατέρρευσε.

Η αλήθεια όμως είναι πολύ πιο απλή και ολίγον τι τραγελαφική, ταιριαστή ωστόσο με την ελληνική πραγματικότητα και δη αυτή που επικρατεί στις δημόσιες υπηρεσίες, ειδικά όταν αυτές κληθούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να λάβουν μια απόφαση.

Σύμφωνα με διαστραυρωμένες πληροφορίες του Flashnews.gr, πριν λίγες ημέρες και αφού είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες απομάκρυνσης των χωμάτινων όγκων από το οδόστρωμα, η διεύθυνση τεχνικών έργων της Περιφέρειας, ετοίμασε μια μελέτη σήμανσης η οποία προέβλεπε πώς ακριβώς θα τοποθετηθούν φανάρια και η συνοδευτική σήμανση, προκειμενου να δοθεί στην κυκλοφορία το ένα ρεύμα κυκλοφορίας και ενώ θα συνεχίζονταν οι εργασίες του ΟΑΚ, στο τμήμα του βουνού που σημειώθηκε η κατολίσθηση.

Η μελέτη αυτή, εστάλη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρητης και αυθημερόν διαβιβάστηκε στην τροχαία ΒΟΑΚ και στην ΕΛΑΣ, που είναι αρμόδια να λάβει και την τελική απόφαση για το άνοιγμα της κυκλοφορίας, με την έγκριση της σήμανσης.

Η διαδικασία ωστόσο δεν προχώρησε, δίνοντας παράταση στην απαγόρευση κυκλοφορίας ενώ η μελέτη εστάλη πίσω στην Περιφέρεια Κρήτης, επειδή το υπόβαθρο του Google maps που χρησιμοποιήθηκε από την διεύθυνση τεχνικών έργων, για να “τοποθετηθεί” η σήμανση, δηλαδή ο χάρτης που δείχνει “εικονικά” πώς θα διαταχθούν τα φανάρια, οι κώνοι και τα τζέρσεϊ (βλέπε φωτο παρακάτω) στο οδόστρωμα, δεν ήταν “ευανάγνωστος” και ζητήθηκαν διορθώσεις από τα στελέχη του ΒΟΑΚ και της αστυνομίας. Ουσιαστικές αλλαγές στην μελέτη δεν πρόκειται να γίνουν καθώς όπως ενημερωθήκαμε, κάποιες τυπικές παράμετροι θα αλλάξουν.

Την ίδια ώρα, που το άνοιγμα του ΒΟΑΚ, “σκοντάφτει”  στο πώς έχει αποτυπωθεί η σήμανση στα χαρτιά, η “αληθινή” σήμανση τοποθετήθηκε σήμερα όπως θα δείτε στις φωτογραφίες του Flashnews.gr. Η έγκριση όμως της σήμανσης, – που δεν θα αλλάξει στη νέα μελέτη απλά θα γίνει πιο “ευανάγνωστη”  – δεν μπορεί να γίνει με επιτόπια αυτοψία της τροχαίας αλλα θα πρέπει να έχουν εγκριθεί και στο “χάρτη του Google maps”. 

“Πρόκειται για τυπικό και όχι ουσιαστικό θέμα και αφορά ενδοϋπηρεσιακό θέμα, δεν είναι κάτι σημαντικό. Κάνουμε ενέργειες ώστε άμεσα να σταλεί και να εγκριθεί η νέα μελέτη σήμανσης, και τις επόμενες ημέρες, από την ερχόμενη εβδομάδα, να ανοίξει το ένα ρεύμα κυκλοφορίας”, ανέφεραν στο Flashnews.gr στελέχη της διεύθυνσης τεχνικών έργων της Περιφέρειας Κρήτης.

Αυτό λοιπόν το…  τυπικό θέμα μεταξύ των υπηρεσιών – το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες “έβγαλε εκτός εαυτού” ακόμη και στελέχη των συναρμόδιων υπηρεσιών που αποφασίζουν για το άνοιγμα του δρόμου – οφείλεται για την παράταση διακοπής της κυκλοφορίας στον ΒΟΑΚ.

Ούτε γεωτρύπανα λοιπόν, ούτε ο καιρός, ούτε η σπουδαιότητα του έργου αλλά το “φάντασμα” της γραφειοκρατίας που αυτό τον καιρό πλανάται πάνω από τον ΒΟΑΚ.

(τα τζέρσει που θα γεμίσουν με νερό και άμμο προκειμένου να ανακόψουν την πορεία χωμάτινων όγκων σε περίπτωση κατολίσθησης)

Αξίζει να σημειωθεί οτι τα τζέρσει είχαν τοποθετηθεί από νωρίς το πρωί, ωστόσο η πυροσβεστική δεν μπορούσε να διαθέσει ένα μικρό όχημα με νερό, προκειμένου να γεμίσουν τα δοχεία με νερό, και οι εργαζόμενοι να ολοκληρώσουν όλη την τοποθέτηση της σήμανσης που έχει προβλεφθεί.

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook