Οι Κινέζοι είναι ο καλύτερος τουρίστας διεθνώς αλλά “αποκλεισμένοι” από τα social media και τις μηχανές αναζήτησης – Είναι εκεί και περιμένουν τουριστικούς προορισμούς να τους προσεγγίσουν-Την Τετάρτη στα Χανιά η πρέσβειρα της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, στα πλαίσια ημερίδας στις 18:30 στο ΕΒΕΧ – Τι θα συζητηθεί, ποιές ευκαιρίες ανοίγονται για τα Χανιά

Οι τρόποι με τους οποίους τα Χανιά θα διεισδύσουν στην τεράστια τουριστική αγορά της Κίνας, προσελκύοντας όλο και περισσότερους Κινέζους τουρίστες, που αποτελούν σύμφωνα με στοιχεία, τους καλύτερους τουριστικούς πελάτες του κόσμου, ξοδεύοντας τα διπλάσια από οποιονδήποτε άλλο επισκέπτη στη χώρα μας, θα αναλυθούν την Τετάρτη σε ημερίδα στο Επιμελητήριο Χανίων όπου θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα “Welcome Chinese”.

Στην ημερίδα θα δώσει το παρών η πρέσβειρα της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, την κα Ζανκ, γεγονός που αποδεικνύει την βαρύτητα που έχει για την τοπική κοινωνία και το ΕΒΕΧ το θέμα της αύξησης των τουριστικών ροών από την Κίνα και η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών, ενώ είναι η πρώτη φορά που η πρέσβειρα θα επισκεφθεί τα Χανιά με αφορμή μια οικονομική ημερίδα.

Τα στοιχεία που ακτινογραφούν το τουριστικό ρεύμα από την Κίνα, προκαλούν εντύπωση και δίνουν μια τάξη μεγέθους για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που ανοίγονται από την είσοδο των Χανίων στον τουριστικό χάρτη της Κίνας.

  • Οι Κινέζοι ξοδεύουν κάθε χρόνο περίπου το εξωτερικό χρέος της χώρας μας για τις διακοπές τους
  • Όλη αυτή τη μεγάλη βιομηχανία στο κομμάτι του τουρισμού, τη δημιουργεί μόλις το 7% των Κινέζων που διαθέτουν διαβατήριο (οι προβλέψεις είναι οτι μέχρι το 2030 αυτό θα αυξηθεί στο 20%)
  • Οι Κινέζοι ξοδεύουν τα διπλάσια ακριβώς από τον πρώτο καλύτερο τουριστικό πελάτη του κόσμου, τον Αμερικανό
  • Ο μέσος Κινέζος τουρίστας ξοδεύει ημερησίως όσα ξοδεύει ο μέσος δυτικός τουρίστας για όλη την περιοδο των διακοπών τους στη χώρα μας

Τα παραπάνω στατιστικά αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο ΕΒΕΧ, που παραχώρησαν ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αντώνης Ροκάκης και ο υπεύθυνος στην Ελλάδα, για τον συντονισμό του προγράμματος “Welcome Chinese”, Ηλίας Παπαγεωργίου.

Ο κ. Παπαγεωργίου, αναφέρθηκε στους στόχους της ημερίδας και τις μοναδικές προοπτικές που ανοίγονται για την τοπική κοινωνία από την προσέλκυση Κινέζων τουριστών, επισημαίνοντας ωστόσο και σημαντικές ιδιαιτερότητες που έχει η προσέγγιση σε αυτήν την πολλά υποσχόμενη τουριστική αγορά, μιας και όπως τόνισε “οποιοσδήποτε δεν βρίσκεται στον κινεζικό χάρτη είναι αόρατος” 

“Αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι οτι στην Κίνα τα δυτικά social media ή τα δυτικά μέσα αναζήτησης δεν υφίστανται. Ο Κινέζος, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το Google, το Facebook ή το Instagram. Αν δεν μεταβούμε εμείς στους δικούς τους τρόπους επικοινωνίας, στα συστήματά τους, είμαστε “αόρατο锨. Αυτό είναι το σημαντικότερο που πρέπει να αντιληφθούμε. Οποιοσδήποτε δεν βρίσκεται στον κινεζικό χάρτη είναι αόρατος”, ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ταυτόχρονα οτι

“Για να μετέχουμε και να μπορέσουμε να απολαύσουμε ένα κομμάτι αυτής της ροής, θα πρέπει εμείς να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις τους, οι οποίες έχουν τις ιδιαιτερότητες της κουλτούρας τους αλλά και τις πολύ μεγάλες ιδιαιτερότητες της γλώσσας, δεδομένου οτι η πλειοψηφία των Κινέζων τουριστών δεν μιλάει καμία άλλη γλώσσα. Θα προσπαθήσουμε (στα πλαίσια του προγράμματος και στην ημερίδα) να δώσουμε τους τρόπους με τους οποιους αναδεικνύεται ένας προορισμός,  τοποθετείται δηλαδή στον κινεζικό χάρτη και γίνεται αναζητήσιμος.  Να δώσουμε στην τοπική οικονομική κοινωνία, να αντιληφθεί τον όγκο και την σημαντικότητα αυτής της αγοράς. Είναι η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου και είναι κρίμα να μην την εκμεταλλευτούμε όσο γίνεται νωρίτερα”.

Ερωτηθείς για το εγχείρημα που είχε ξεκινήσει στο παρελθόν ο δήμος και φορείς για την προώθηση του γαμήλιου τουρισμού στα Χανιά και αν αυτό μπορεί να αποτελέσει επιμέρους κορμό σε μια ευρύτερη προσπάθεια προσέγγισης της κινεζικής τουριστικής αγοράς, ο κ. Παπαγεωργίου, απάντησε με ευθύτητα οτι “στο μυαλό των Κινέζων υπάρχει ή μπορεί να υπάρξει ότι τους δείξουμε εμεις”, προσθέτοντας οτι:

“Το να προσελκύσουμε ανθρώπους που θέλουν να κάνουν το ταξίδι του γάμου τους στη χώρα μας, είναι σχετικά απλό αρκεί να είμαστε εκεί, να είμαστε στον χάρτη. Μπορώ να σας φέρω παράδειγμα τη Σαντορίνη που προηγείται στο κομμάτι των γάμων, το οποίο όμως στηρίζεται σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες κάποιων Κινέζων που βρίσκονται στην Αθήνα και προωθούν αυτήν την διαδικασία. Σε αυτήν την περίπτωση για τους Κινέζους είμαστε ένας εξωτικός προορισμός”. 

Όσον αφορά το πρόγραμμα “Welcome Chinese”, όπως εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου, “εκπορεύεται από την Ακαδημία τουρισμού της Κίνας, κάτι σαν τον δικό μας ΕΟΤ και έχει να κάνει με τη δημιουργία και ανάδειξη προορισμών σε όλο τον κόσμο, φιλικών προς τους Κινέζους. Είναι η μοναδική επίσημη πιστοποίηση από την κινεζική κυβέρνηση και εκδίδεται απευθείας από την Ακαδημία Τουρισμού της Κίνας, υποδεικνύοντας τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες ένας προορισμός θεωρείται φιλικός προς τους Κινέζους”.

Αντώνης Ροκάκης: Προτεραιότητα του Επιμελητηρίου η προσέλκυση Κινέζων τουριστών

“Η Κίνα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες δυνάμεις παγκοσμίως… Ο υπερπληθυσμός της, την έχει μετατρέψει αυτομάτως σε μια υπερδύναμη τουριστών. Τα Χανιά και γενικότερα η Κρήτη αποτελούν ένα ξεχωριστό μέρος του πλανήτη. Το να συμβάλει κανείς στη διασύνδεση των δυο αυτών περιοχών, δεν είναι κάτι το απολύτως εύκολο όμως δεν είναι κάτι ακατόρθωτο. Οφείλουμε να γνωρίζουμε τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του πελάτη, του στόχου μας δηλαδή, τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των τουριστών που θέλουμε να έχουμε, αλλά και τη δυνατότητα να προάγουμε σωστά, εκείνο το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που μπορεί να κάνει τη διαφορά, ώστε να είμαστε εμείς αυτοί που θα προτιμηθούμε, έναντι άλλων περιοχών”, σημείωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηριου κατά την διάκρεια της συνέντευξης τύπου, αναφερόμενος επίσης στις θεματικές της ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Τετάρτης στο ΕΒΕΧ.

Μεταξύ των θεμάτων που θα αναλυθούν στην αυριανή ημερίδα είναι:

  • Ο πολιτισμός ως πόλος έλξης Κινέζων τουριστών 
  • Η ψηφιακή ξενάγηση και πληροφόρηση
  • Η χρήση των Κινέζικων τρόπων πληρωμής, απαραίτητη προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη

“Πιστεύω οτι μετά από αυτην την ημερίδα θα είμαστε σοφότεροι, στο να ιεραρχήσουμε καλύτερα, τις προτεραιότητες μας και την ευρύτερη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε ως νομός και ως νησί στο θέμα του κινέζικου τουρισμού. Το θέμα αποτελεί βασική προτεραιότητα του Επιμελητήριου για να κάνουμε σημαντικά βήματα με στόχο την αύξηση των Κινέζων τουριστών στα Χανιά.”, κατέληξε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook