Ιστορική η σημερινή  μέρα καθώς μετά από κωλυσιεργεία δεκαετιών, υπεγράφη σύμβαση για την κατασκευή του διεθνούς αεροδρομίου Καστελλίου.

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει στην Κρήτη καθώς από το πρωί βρίσκεται στο Ηράκλειο ο Υπουργός Υποδομών προκειμένου να υπογράψει την σύμβαση κατασκευής του αεροδρομίου Καστελλίου.

Οι υπογραφές έπεσαν στην αίθουσα του Δημαρχίου Καστελλίου όπου  μεταξύ των άλλων βρίσκονται και τα στελέχη της κοινοπραξίας που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αεροδρομίου.

Ο κύριος Σπίρτζης έφτασε στο Καστέλλι λίγο πριν τις 12.00 το μεσημέρι όπου τον υποδέχτηκαν με αποδοκιμασίες και πανό κάτοικοι της περιοχής που αντιδρούν στην κατασκευή του αεροδρομίου. 

Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τόνισε για την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελλίου: "Είναι μια ιδιαίτερη μέρα για τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας, το Ηράκλειο και την Κρήτη. Είναι μια ημέρα χαράς για όσους προσπάθησαν για να φτάσουμε εδώ. Από το 2015 κάνουμε έναν διάλογο με φορείς, συλλογικότητες, κατοίκους και δεν ήταν ποτέ ένας διάλογος κωφών. Προχωρήσαμε στον διαγωνισμό κάνοντας αλλαγές, δύσκολες αλλαγές, δεχτήκαμε πιέσεις για να μην προχωρήσει. Υπερδιπλασιάσαμε τα ανταποδοτικά οφέλη υπέρ της τοπικής κοινωνίας. Όταν ξεκινήσαμε, οι προβλέψεις από τους συμβούλους για το αεροδρόμιο Ηρακλείου ήταν για 6,5 εκ. επιβάτες, πέρυσι φτάσαμε στα 8 εκ. και μπορεί να σηκώσει το πολύ, άλλο 1 εκ. Το υπάρχον αεροδρόμιο δεν μπορεί να σηκώσει την κίνηση που θα έχει τα επόμενα χρόνια. Προβλέπονται 18 χλμ αυτοκινητόδρομου για την σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ αλλά και με το νότιο άξονα. Θα υπάρχει κτίριο για την προβολή Κρητικών επιχειρήσεων και Κρητικών προϊόντων, οι κάτοικοι της περιοχής θα έχουν προτεραιότητα για τις προσλήψεις και πρέπει να βρούμε λύσεις για τους αγρότες που θα χάσουν την γη τους. Θα συναντηθούμε μαζί με εκείνους που αντιδρούν.

Ο τρόπος που πρέπει να αξιοποιηθεί το υπάρχον αεροδρόμιο πρέπει να είναι τέτοιος που θα προσφέρει και στο Ηράκλειο αλλά και στην Κρήτη. Η Κρήτη είναι αδικημένη στις υποδομές, τα έργα που "τρέχουν" και ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί θα καλύψουν το κενό που έχει δημιουργηθεί εδώ και χρόνια. Είναι ανάγκη να ξεκινήσουν άμεσα οι πρώτες εργασίες και τα οδικά έργα. Ο εκάστοτε Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος θα συμμετέχει στο Δ.Σ. της εταιρείας, δέσμευση της Κυβέρνησης είναι να υλοποιηθεί το τοπικό χωροταξικό σχέδιο για την περιοχή. Το επόμενο ραντεβού θα είναι στην υπογραφή των συμβάσεων για τον ΒΟΑΚ. Τα έργα δεν ανήκουν σε κανέναν Υπουργό, Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο αλλά στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει".

Ο Δήμαρχος Μινώα - Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης έκανε λόγο για "προσπάθεια πολλών χρόνων" και τόνισε πως: "Το έργο προωθήθηκε χάρις στις προσπάθειες του παριστάμενου υπουργού. Θέλουμε να υπάρξει μέριμνα για τις απαλλοτριώσεις, πρέπει να υπάρχει ειδικό χωροταξικό και ειδικό αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή. Ζητάμε εντοπιότητα προσλήψεων και την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων. Η σημερινή μέρα αποτελεί την ολοκλήρωση προσπαθειών πολλών χρόνων. Επιτέλους δρομολογείται ένα μεγάλο έργο για την Κρήτη".

Οι εργασίες για την κατασκευή του αεροδρομίου αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο ερχόμενο φθινόπωρο με σκοπό να είναι έτοιμο μετά από τέσσερα χρόνια. 

Πρώτος πήρε τον λόγο ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης που τόνισε: "Αυτό το έργο θα μεταβάλει την θέση της Κρήτης στον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη για την Περιφέρεια Κρήτης. Το νέο αεροδρόμιο δίνει ώθηση στον τουρισμό σε ετησία βάση, σε τέτοια έργα πρέπει να λαμβάνονται υπ' όψιν οι ανάγκες της περιοχής. Οι κάτοικοι θα πρέπει να αποζημιωθούν με δίκαιο τρόπο και να υπάρξει ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο και να υπάρξει μια αναπτυξιακή προοπτική για την περιοχή".

Την σύμβαση θα υπογράψουν ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, στελέχη της κοινοπραξίας "Ariadne Airport Group" στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η εταιρεία ινδικών συμφερόντων GMR Airports Limited.