Τι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για την αποκατάσταση του μνημείου σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη

Στο πρότυπο της αποκατάστασης της γέφυρας της Πλάκας θα κινηθεί η διαδικασία για την αποκατάσταση της γέφυρας του Κερίτη στον Αλικιανό καθώς αποτελεί ιστορικό μνημείο.

Αυτό σημαίνει ότι θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση με το Υπουργείο Υποδομών, το Υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια, τον Δήμο, τους επιστημονικούς φορείς της Δυτικής Κρήτης και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα. Οι ταχύτητες με τις οποίες θα γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες προσιδιάζουν σε αυτές της γέφυρας της Πλάκας, για την οποία οι μελέτες και προκαταρκτικές εργασίες διήρκεσαν περίπου 2 χρόνια. Η κατασκευή της έχει ξεκινήσει και αναμένεται σε 2-3 μήνες να παραδοθεί όπως ήταν στην αρχική της κατάσταση.

Το ίδιο θα ακολουθηθεί και για τη γέφυρα του Κερίτη όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης που πήγε σήμερα στην περιοχή τονίζοντας χαρακτηριστικά: "Το χρωστάμε στους αγωνιστές που εκτελέστηκαν κάτω από τη γέφυρα, το χρωστάμε και στον Ελ.Βενιζέλο που κατασκεύασε το γεφύρι να αποκατασταθεί όπως ακριβώς ήταν."



Όπως είπε, ακριβής εκτίμηση για το ύψος των ζημιών συνολικά που έχει υποστεί ο νομός δεν μπορεί να υπάρξει αυτή τη στιγμή αν δεν γίνει έλεγχος, αυτοψία και συμπλήρωση των τεχνικών δελτίων από τις  υπηρεσίες του υπουργείου, της περιφέρειας και των δήμων, ώστε να προταθούν συγκεκριμένες τεχνικές λύσεις και να κοστολογηθούν ανάλοση.

Χαρακτήρισε πάντως ο ίδιος θετικό το γεγονός ότι τουλάχιστον ως προς τις κατολισθήσεις του ΒΟΑΚ οι μελέτες που έχουν ανατεθεί αναμένεται να ολοκληρωθούν πολύ σύντομα και να δώσεις μόνιμη λύση στο πρόβλημα. 

Ο κ. Σπίρτζης πραγματοποίησε αυτοψία και σε άλλα σημεία που επλήγησαν, όπως τα σημεία του ΒΟΑΚ που υπέστησαν κατολίσθηση καθώς και τη γέφυρα Πλατανιά.

Ο κ. Σπίρτζης βρίσκεται από χθες στα Χανιά για να συμμετάσχει σε σύσκεψη με αντικείμενο την άμεση αντιμετώπιση των καταστροφών από την κακοκαιρία που έπληξε το νησί, στη διάρκεια της οποία εξήγγειλε 10 εκατ. ευρώ για τη διάνοιξη των δρόμων στην Κρήτη καθώς και τη μεταφορά γεφυρών στρατιωτικού τύπου για την άμεση σύνδεση αποκομμένων μεταξύ τους περιοχών.