Το 2016 επανεμφανίστηκε με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας η παλαιά Μ.Ο.Μ.Α με νέα ονομασία ως ΜΟΜΚΑ. ( Μονάδα Μελετών και Κατασκευών.) Σκοπός ήταν και η αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. 

Με το άρθρο 5 παράγραφος 1 του νόμου 4407/2016 (ΦΕΚ 134 Α’), το υπουργείο Εθνικής Άμυνας απέκτησε το δικαίωμα να συμπράττει στη μελέτη και την εκτέλεση έργων τοπικού ενδιαφέροντος με φορείς του δημοσίου τομέα και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η ίδια παράγραφος ορίζει ότι η συνεργασία πραγματοποιείται στο πλαίσιο συγκεκριμένης προγραμματικής σύμβασης. 

Με την επανασύσταση της ΜΟΜΚΑ , για λόγους εντυπωσιασμού , στο νησί της συζύγου του Υπουργού Άμυνας , άνοιξαν δρόμους και επισκεύασαν δρομάκια έως το εξοχικό της με συνοδεία ΜΜΕ. 

Εάν ακόμα υφίσταται η ΜΟΜΚΑ , γιατί τα μηχανήματα της δεν είναι μόνιμα στα Χανιά από τον Ιανουάριο που άρχισαν τα πρώτα προβλήματα και να αναλάβει έστω να κρατά ανοιχτούς τους αγροτικούς δρόμους ώστε να μπορούν οι αγρότες να επικοινωνούν καθημερινά με τις περιουσίες τους;

Γιατί δεν προχωρά σε προγραμματικές συμβάσεις με τους δήμους ή την περιφέρεια ή το υπουργείο ώστε να αναλάβει μερικά κομμάτια έργων που άμεσα πρέπει να παραδοθούν στην τοπική κοινωνία ;

 Με αυτό τον τρόπο δεν θα εξοικονομούσαμε και χρήματα τα οποία θα δοθούν σε εργολάβους απευθείας ανάθεση ; 

Δεν θα εξοικονομούσαμε χρόνο ; Όλος ο ορεινός όγκος των Χανίων και του Ρεθύμνου μέτρα χιλιάδες πληγές. Γιατί έχουμε επικεντρωθεί μόνο σε έργα τα οποία θα κάνουν ζημιά στον τουρισμό ; 

Ο λαός της Κρήτης δεν αξίζει να απολαμβάνει έργα τα οποία έχει χρυσοπληρώσει με τις εισφορές του ;

 Ο αγρότης της Κρήτης γιατί να είναι σε δεύτερη μοίρα ; Η περιφέρεια ζήτησε την ενεργοποίηση της ΜΟΜΚΑ ή θέλει μόνο να μοιράσει χρήματα σε φίλους και γνωστούς εργολάβους ; 

  • Ο Γιάννης Μανούσακας Βλαντάς είναι  Υποψ. Περιφερειακός Σύμβουλος Ν. Χανίων “Κρήτη Μπροστά”