Τι είπε ο κ. Σπίρτζης για το χρονοδιάγραμμα της γέφυρας του Κερίτη και της σύγχρονης γέφυρας στον Αλικιανό – Σε τι φάση βρίσκονται οι χρηματοδοτήσεις για τις ζημιές από την κακοκαιρία 

Την διαβεβαίωση ότι το θέμα της αποκατάστασης των ζημιών από τη θεομηνία που έπληξε τα Χανιά, αλλά και ότι το έργο του ΒΟΑΚ, προχωράει κανονικά, έδωσε ο Υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε επίσκεψη του στα Χανιά.

Ο κ. Σπίρτζης στην συνέντευξη τύπου που έδωσε στην Αντιπεριφέρεια Χανίων,  παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Υγείας, Παύλου Πολάκη αλλά και των βουλευτών Χανίων, του ΣΥΡΙΖΑ, της κ. Βαγιωνάκη και του κ. Μπαλωμενάκη (απουσίαζε ο Γιώργος Σταθάκης), αλλά και του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη, του Αντιπεριφερειάρχη Κρήτης κ. Καλογερή και του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Βουλγαράκη έκανε σημαντικές ανακοινώσεις για την πορεία των μεγάλων έργων στην Κρήτη.

Στην συνέντευξη τύπου παρευρέθηκαν, επίσης οι δήμαρχοι όλων των δήμων των Χανίων, ο επικεφαλής της παράταξης “Πρωτοβουλία Πολιτών – Πρώτα ο Άνθρωπος” και υποψήφιος δήμαρχος Χανίων, Γιάννης Σαρρής, ο ευρωβουλευτής Μανώλης Κεφαλογιάννης και ο πρώην υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Γιώργος Καλαντζής.

«Το πρώτο θέμα για το οποίο έχουμε σημαντικές εξελίξεις αφορά στην αποκατάσταση των καταστροφών από τις θεομηνίες. Μετά την αυτοψία, είχαμε πει ότι κλιμάκια του υπουργείου υποδομών συνέδραμαν στην καταγραφή των ζημιών και ότι είχαν κατατεθεί όλα τα τεχνικά δελτία.Την ερχόμενη εβδομάδα θα αξιολογηθούν αυτά τα δελτία  για να ιεραρχηθούν και να υπάρχει ένας ορθός  καταμερισμός των εργασιών, ανάλογα με τις ανάγκες. Τα δελτία ανέρχονται στα 100.000.000 ευρώ ενώ μέχρι στιγμής, έχουν δοθεί 71.000.000 ευρώ για το νομό Χανίων, 17.000.000 για το δήμο Χανίων, 33.000.000 ευρώ για το δήμο Πλατανιά, 12.000.000 ευρώ για την Κίσσαμο, 5,3 εκ. ευρώ για τον Αποκόρωνα, 3.000.000 για την Κάντανο και 1.000.000 ευρώ για τα Σφακιά. Για τις ζημιές στον ΒΟΑΚ, έχουν πέσει υπογραφές για 15.000.000 ευρώ», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Η γέφυρα του Κερίτη

Σχετικά με την αποκατάσταση της γέφυρας του Κερίτη, ο κ. Σπίρτζης, τόνισε ότι εντός της εβδομάδας, θα υπογραφεί σύμβαση για την αποκατάσταση της γέφυρας, με τις ίδιες διαδικασίες που αποκαταστάθηκε η γέφυρα της Πλάκας. Το έργο θα πάρει δύο με τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί ενώ ο κ. Σπίρτζης, υπογράμμισε ότι θα πραγματοποιηθούν έλεγχοι από επιθεωρητές, ώστε να γίνει γνωστό, για ποιους λόγους έπεσε η συγκεκριμένη γέφυρα. «Θα ξανά έρθουμε στα Χανιά για το θέμα της γέφυρας του Κερίτη, ώστε να ενημερώσουμε τους φορείς και τον κόσμο για την πορεία των αποκαταστάσεων.

Αναφορικά με την σύγχρονη γέφυρα που θα χτιστεί στον Αλικιανό, θα χρειασθούν και πάλι δύο με τρία χρόνια, ωστόσο το ακριβές χρονοδιάγραμμα θα δοθεί αφού ολοκληρωθούν κάποιες διαδικασίες». Ο κ. Σπίρτζης ερωτήθηκε από τους δημοσιογράφους, για το θέμα που έχει προκύψει με την ‘’αυτοσχέδια’’ γέφυρα που έφτιαξαν οι κάτοικοι στον Κερίτη και ο ίδιος τόνισε ότι θα πρέπει να «είμαστε προσεκτικο, ώστε να μην πνιγεί κάποιος συμπολίτης μας, καθώς η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι άκρως επικίνδυνη». Σχετικά με το θέμα της γέφυρας του Πλατανιά, ο κ. Σπίρτζης, τόνισε ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα και ότι, το έργο είναι μεγάλο, οπότε θα γίνουν το προσεχές διάστημα, ανακοινώσεις. 

Ο ΒΟΑΚ θα επιμηκυνθεί μέχρι το Καστέλι

Το δεύτερο θέμα που σχολίασε ο κ. Σπίρτζης, αφορούσε στο έργο του ΒΟΑΚ, για το οποίο ανακοίνωσε ότι λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου, θα προστεθεί στο έργο της παραχώρησης  και το κομμάτι από το Καστέλι προς τα Χανιά. «Για λόγους συντόμευσης των διαδικασιών του διαγωνισμού, το τμήμα αυτό θα ενταχθεί ως τμήμα της προαίρεσης στη διαδικασία, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις. Με την έγκριση για την  τελική χάραξη, την Παρασκευή, θα  μπορέσουμε να μιλήσουμε για τις μελέτες για τους κάθετους άξονες ώστε να μπορούν να επιλέξουν οι φορείς της Κρήτης αν θέλουν περισσότερους κάθετους ή αν πρέπει να γίνει ένα νέος οδικός άξονας σαν τον βόρειο αλλά στο νότιο τμήμα. Ενδιαφέρον έχουν τα σενάρια που συγκρίναμε για το ΒΟΑΚ.  Οι αποκλίσεις στα οικονομικά, ήταν δύο και μεγάλες. Είχαμε δηλαδή αποκλίσεις στα 2.000.000 ευρώ για το έργο Χανιά- Άγιος Νικόλαος, και επιλέξαμε την λύση με τις έτοιμες απαλλοτριώσεις και με την πιο σύντομη έναρξη. Η τελική χάραξη είναι Καστέλι-Άγιος Νικόλαος».

Το πρόβλημα στα Μεγάλα Χωράφια

Όσον αφορά το έργο για τα Μεγάλα χωράφια, για το οποίο ερωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης από τους δημοσιογράφους, ανέφερε ότι έχει ήδη γίνει προκαταρκτική μελέτη και έχει δοθεί προτεραιότητα. «Το έργο δε θα πάρει πάνω από δύο χρόνια, για να ολοκληρωθεί. Ο διευθυντής του ΟΑΚ, μπορεί να βρει μία πρόσκαιρη λύση μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, ενώ οι δήμαρχοι τόνισαν από την πλευρά τους, ότι η κατάσταση είναι σοβαρή, καθώς συνεχίζονται οι κατολισθήσεις στο ύψος των Μεγάλων Χωραφίων.  

Το θέμα της οδού Μαλινδρέτου

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Υπουργό υποδομών, περίμεναν οι κάτοικοι της οδού Μαλινδρέτου, του Σταλού, κρατώντας πανό και ζητώντας να δοθεί μία λύση ώστε να μην χάσουν τις περιουσίες τους και να μην θρηνήσουν θύματα, λόγω των κατολισθήσεων και της καθίζησης του εδάφους. Οι ίδιοι τόνισαν ότι έχουν συγκεντρώσει περισσότερες από πεντακόσιες υπογραφές, καθώς είναι σε αδιέξοδο, αφού ο δήμος Χανίων, απάντησε ότι θα πρέπει να δώσουν οι ίδιοι χρήματα για να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες στην περιοχή. Ο κ. Σπίρτζης, ανέφερε ότι δεν έχει περαιτέρω ενημέρωση για την πορεία του θέματος. 

Η μελέτη που διεξήχθη για το ΒΟΑΚ

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook