Τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκε η συγκεκριμένη χάραξη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, παρουσίασε σήμερα στο Ηράκλειο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εξηγώντας ότι η επιλογή του δρόμου των 192 χιλιομέτρων και όχι των 155 που προέβλεπε το άλλο σενάριο, είναι η βέλτιστη που θα μπορούσε να γίνει.

Ο νέος ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Χερσόνησο με βάση τη χάραξη που επέλεξε το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνει, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες συνολικού μήκους 18,8 χλμ. και σήραγγες συνολικού μήκους 24,5 χλμ.

«Ή θα πηγαίναμε σε μία λογική μικρού δρόμου χωρίς διαχωριστικά κλπ, ή θα πηγαίναμε σε μια τέτοια λύση που πιστεύουμε ότι είναι η βέλτιστη που θα μπορούσαμε. Η τελική χάραξη που επιλέχθηκε είναι η εναλλακτική χάραξη από Χανιά έως Χερσόνησο και είναι μια πρόταση ελκυστική για τους επενδυτές, με δεσμευτική επένδυση στα 245 εκατ. αντί για 406 εκατ., με δανειακά κεφάλαια περίπου στα 400 εκατ. αντί για 662 εκατ. ευρώ» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης συμπληρώνοντας ότι η διαφορά της μίας χάραξης από την άλλη, αγγίζει το ένα δισ. ευρώ.

Ο προϋπολογισμός, όπως εκτίμησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών θα ανέλθει στο 1,7 δισ. ευρώ, ενώ σε ότι αφορά το ζήτημα των διοδίων, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε πως οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού δεν θα πληρώνουν διόδια.

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης, παρουσίασε τα στοιχεία έρευνας και σε ότι αφορά τον κυκλοφοριακό φόρτο του Βόρειου Οδικού Άξονα, ενώ ταυτόχρονα υπενθύμισε τους αυστηρούς κανόνες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότηση αυτοκινητοδρόμων.

(Δείτε εδω όλα τα στοιχεία του έργου)

«Για να έχουμε διατομή αυτοκινητόδρομου και να έχουμε χρηματοδότηση πρέπει να έχουμε κυκλοφοριακούς φόρτους πάνω από 20 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα, αυτό ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή» εξήγησε, συμπληρώνοντας ότι στην Κρήτη, σε ελάχιστα σημεία αυτοί οι κανόνες πληρούνταν.

«Το μόνο σημείο που ξεπερνάει τις 20 χιλιάδες αυτοκίνητα είναι ο κόμβος Γαζίου - Ανωγείων με 22 χιλιάδες και στον κόμβο Αεροδρομίου με 34 χιλιάδες. Όλα τα υπόλοιπα σημεία όχι δεν φτάνουν τις 20 χιλιάδες, αλλά είναι πολύ χαμηλά, με εξαίρεση το τμήμα Κίσαμος- Χανιά που ήταν έξω από τον αρχικό διαγωνισμό και ξεπερνάει τις 15,5 χιλιάδες. Αν πηγαίναμε σε μία νεοφιλελεύθερη λογική δεν θα έπρεπε να κάνουμε αυτοκινητόδρομο» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης που διευκρίνισε ότι αυτό που λέει η Ν.Δ, για έναν αυτοκινητόδρομο από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία, «ακόμη και με διόδια, δεν θα έβγαινε», συμπληρώνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «να μιλάει για έργα που μπορούν να γίνουν» και όχι λαϊκίστικες διατυπώσεις.

Ο κ. Σπίρτζης πάντως εξήγησε ότι η Κρήτη θα μπορέσει να έχει τον αυτοκινητόδρομο που θα έπρεπε χρόνια τώρα να έχει υλοποιηθεί, ανεξάρτητα από τους κυκλοφοριακούς φόρτους, καθώς με τον τρόπο που επιλέχθηκε και δεν έχει σχέση με χρηματοδότηση από την Ε.Ε, ξεπερνιέται πρακτικά το «αγκάθι» της χαμηλής κυκλοφορίας σε αρκετά σημεία.

«Από τη στιγμή που το έργο δεν χρηματοδοτείται και η ίδια η αγορά ανταποκρίνεται, δεν τίθεται θέμα» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ο Χρήστος Σπίρτζης από το Ηράκλειο διευκρίνισε ότι τα έργα συνεχίζονται ανεξάρτητα από το όποιο προεκλογικό κλίμα: «Δεν κατεβάζουμε τα μολύβια επειδή θα έχουμε εκλογές τον Οκτώβριο» είπε, ενώ συμπλήρωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα παραδοθούν προς χρήση το τμήμα του δρόμου Γούβες -Χερσόνησος, ο δρόμος της Μεσαράς, η γέφυρα στο Χαμέζι, αλλά και όλο το έργο του Αποσελέμη.

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης για την υπογραφή της απόφασης οριστικής χάραξης του ΒΟΑΚ, καθώς και για την απόφαση να προστεθεί το τμήμα Χανιά - Κίσσαμος Χανίων στο κομμάτι του έργου Χανιά - Χερσόνησος και ζήτησε παράλληλα από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, να μην ξεχαστούν τα θέματα ωρίμανσης των έργων του ΒΟΑΚ στο Λασίθι.

Να σημειωθεί ακόμα πως ο Περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε από τον Υπουργό Μεταφορών στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο του ΒΟΑΚ, να προωθηθεί το έργο της οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκ. ευρώ. διότι υπάρχουν έργα στον οδικό άξονα, όπως της Αγίας Πελαγίας και το Φόδελε - Λινοπεράματα, που πρέπει να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας.