Η καινοτόμος αυτή εναλλακτική μέθοδος διδασκαλίας και ψυχοπαιδαγωγικής προωθεί ως κύρια εργαλεία μάθησης τη μουσική και το ρυθμό

Ένα ειδικό πρόγραμμα του ευρύτερου project,  «Ρυθμός και Κρουστά», που φιλοξενεί το Πνευματικό Κέντρο Χανίων για 2η χρονιά, το 2019, θα πραγματοποιηθεί, τη Δευτέρα 1 Απριλίου 2019 και ώρα 5.30 μ.μ., στο Π.Κ., με την παρουσία εξειδικευμένων επιστημόνων, Εκπαιδευτικών από την Κύπρο, Εκπαιδευτικών από την Αγγλία και Εκπαιδευτικών και Δασκάλων Χορού από τη Σουηδία.

Το πρόγραμμα, που συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πολυτεχνείο Κρήτης, αφορά  στην ένταξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες με βάση το ρυθμό και τα κρουστά και πρόκειται να εφαρμοστεί σε Σουηδία, Αγγλία και Κύπρο.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε με βάση μια πρωτότυπη ιδέα του διακεκριμένου μουσικού Γιάννη Παπατζανή και εφαρμόστηκε την περυσινή χρονιά, ως πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς που διαχειρίζονται «καταστάσεις κρίσης» στα σχολεία, στα πλαίσια σεμιναρίων, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης.

Το πρόγραμμα αυτό επιλέχτηκε τελικά ως εθνική στρατηγική από το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας για το 2018-2021, στα πλαίσια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έρασμος+ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής του ΠΤΔΕ του ΠΚ και τον επιστημονικό υπεύθυνο καθηγητή, Ηλία Κουρκούτα.

Η καινοτόμος αυτή εναλλακτική μέθοδος διδασκαλίας και ψυχοπαιδαγωγικής προωθεί ως κύρια εργαλεία μάθησης τη μουσική και το ρυθμό και δημιουργήθηκε στα πλαίσια του χρηματοδοτούμενου προγράμματος από την Ε.Ε με τίτλο Rythm4inclusion, στόχος του οποίου είναι να βοηθήσει τα παιδιά σε μια πιο ομαλή και ισορροπημένη μαθησιακή και ψυχοκοινωνική ένταξη καθώς «το βασικό με τον χορό και το ρυθμό είναι ότι οι μαθητές αισθάνονται να συνυπάρχουν και ότι είναι ικανοί να δημιουργήσουν θετικές και γόνιμες αλληλεπιδράσεις, που στην πορεία θα πάρουν την μορφή σταθερής και ουσιαστικής συνεργασίας» επισημαίνει σε Σουηδική εφημερίδα ο οραματιστής του εναλλακτικού αυτού τρόπου μάθησης κ. Γιάννης Παπατζανής, με βάση την εμπειρία του από παρόμοιες δράσεις.