Δύο "άγνωστες" αλλά μεγάλες αγορές, που μπορούν να απορροφήσουν τα κρητικά προϊόντα, με μεγάλα κέρδη για τους εξαγωγείς

Την ώρα που οι ευρωπαϊκές αγορές σημειώνουν ύφεση και με δεδομένο οτι η εξωστρέφεια αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της οικονομικής ανάπτυξης, η "στροφή" σε νέες αγορές για την προώθηση των κρητικών προϊόντων, αποτελεί την καλύτερη επιχειρηματική κίνηση.

Οι Ασιατικές και Αραβικές αγορές, αν και "άγνωστες" στους περισσότερους εξαγωγείς, είναι μεγάλες, ανταγωνιστικές, με σημαντική υπεραξία για τα προϊόντα που θα καταφέρουν να διεισδύσουν σε αυτές και αρκετά δεκτικές για την ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων με περιφέρειες όπως η Κρήτη.

Κίνα, Ινδονησία, Φιλιππίνες, Βιετνάμ αλλά και η Σαουδική Αραβία μπορούν να αποτελέσουν τους νέους δρόμους για τα αγροτοδιατροφικά προϊόντα της Κρήτης και όχι μόνο και να δώσουν ώθηση στις κρητικές εξαγωγές, ενω οι επιχειρηματίες θα πρέπει κατά προτεραιότητα να κατευθυνθούν προς τις ασιατικές και αραβικές αγορές καθώς τα περιθώρια κέρδους είναι σημαντικά.

Τις προοπτικές αυτές αναλύουν διακεκριμένοι ομιλητές σε ημερίδα που πραγματοποιείται στο ΕΒΕΧ με θέμα «Εισαγωγή στις Εξαγωγές», φέρνοντας σε επαφή επιχειρηματίες των Χανίων, με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των Ασιατικών και Αραβικών Αγορών, με στόχο την ανάπτυξη συνεργειών και συνεργασιών που θα οδηγήσουν τα κρητικά προϊόντα στις νέες αγορές.

Ο Θεόδωρος Ξυπολιάς, εργαζόμενος στο Υπουργείο Εξωτερικών, στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου για τον αραβικό κόσμο και πρώην εμπορικός ακόλουθος στην Τσέντα της Σαουδικής Αραβίας, σε δηλώσεις του στο περιθώριο της εκδήλωσης σημείωσε οτι "οι αγορές αυτές, είναι μεγάλες, ανταγωνιστικές, ανοιχτές και πραγματικά αξίζει να βοηθηθούν οι επιχειρηματίες να μπουν σε αυτές.

Τα κρητικά προϊόντα που θα μπορούσαν να διεισδύσουν στη Σαουδική Αραβία, προέρχονται κυρίως από το χώρο των τροφίμων, σημείωσε ο κ. Ξυπολιάς, χωρίς να είναι μόνο αυτά, ενώ στους Σαουδάραβες είναι γνωστό αυτό που λέμε "κρητική διατροφή" και καλό είναι αυτό το "brand name" οι επιχειρηματίες να προσπαθήσουν να το εκμεταλλευτούν.

"Δεν είναι μόνο πλεονέκτημα των Ευρωπαίων να γνωρίζουν τα περίφημα κρητικά προϊόντα. Καλό είναι να βγουν και σε άλλες αγορές. Μια εξ'αυτών είναι η Σαουδική Αραβία, που είναι η μεγαλύτερη χώρα στον Αραβικό κόλπο, δυναμική οικονομία, ανοιχτή, η οποία φιλελευθεροποειίται στο περάσμα του χρόνου. Πέρα από τα τρόφιμα, τα δομικά υλικά, οι κατασκευές, τα χημικά και φάρμακα, θα μπορούσαν να προωθηθούν σε αυτές" 

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλόπουλος, από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείο Εξωτερικών για τις Ασιατικές Αγορές, επεσήμανε οτι οι αγορές αυτές αναπτύσσονται δυναμικά αλλά δυστυχως στην Ελλάδα ακόμα οι επιχειρήσεις δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμα προς αυτήν την κατεύθυνση.

"Κίνα, Ινδονησία, Φιλιππίνες, Βιετνάμ είναι αγορές που δεν γνωρίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, θέλουν μεγάλη προσοχή αλλά έχουν μεγάλες υπεραξίες αν κανείς προσπαθήσει συστηματικά να τις προσεγγίσουν", ανέφερε ο κ .Δασκαλόπουλος, προσθέτοντας οτι τα περίφημα κρητικά προϊόντα διατροφής, που δεν έχουν βρει το δρόμο τους προς αυτές τις αγορές, όπως το ελαιόλαδο, τα κρασιά, βότανα όπως το κρίταμο, αρτοποιήματα αλλά και χυμοί, μπορούν να μπουν με αξιώσεις στις ασιατικές αγορές.

Από την πλευρά της η Ιουλία Δροσινού, προϊστάμενη στο τμήμα Διεθνών Σχέσεων στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τόνισε οτι η ποιότητα των αγροτικών προϊόντων αποτελεί ένα βασικό χαρακτηριστικό που τα κάνει να ξεχωρίζουν σε όσες αγορές έχουν καταφέρει να διεισδύσουν, ενώ πρόσθεσε οτι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιλέξουν την κατάλληλη χώρα προορισμού αυτών των προϊόντων, και ως τέτοιες προτείνεται κατα προτεραιότητα να κατευθυνθούν προς τις ασιατικές και αραβικές αγορές.

 "Είναι πολύ σημαντική, στις εξαγωγικές επιχειρήσεις η επιλογή της κατάλληλης χώρας προορισμού για τα προϊόντα τους, γιατί είναι ποιοτικά αλλά σε γενικές γραμμές έχουν υψηλό κόστος παραγωγής, οπότε θα πρέπει οι επιχειρηματίες να κατευθυνθούν σε αγορές, οι οποίες έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν και να πληρώσουν την αξία αυτών των προϊόντων.  Υπάρχουν χώρες που οι δεσμοί και οι σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί, μας βοηθούν να έχουμε καλύτερη πρόσβαση. Πιστεύουμε οτι οι επιχειρηματίες θα πρέπει να κατευθυνθούν προς αυτές τις αγορές, για αυτό η σημερινή ημερίδα είναι σημαντική γιατι θα δοθεί η δυνατότητα στους επιχειρηματίες, να ακούσουν για τις ασιατικές αγορές, που πρεπει να είναι προορισμός για τα προϊόντα τους, αλλά και τις αγορές του αραβικού χώρου, που είναι και κοντά μας αλλά και έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα. Οι επιχειρηματίες θα πρέεπι σε προτεραιότητα να κατευθυνθούν προς αυτές τις αγορές, οι οποίες είναι εξ'αρχής δεκτικές προς τα κρητικά προϊόντα" κατέληξε η κ. Δροσινού.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τον χαιρετισμό του προέδρου του ΕΒΕΧ, Αντώνη Ροκάκη, ο οποιος νωρίτερα σε δηλώσεις του είχε επισημάνει οτι στο νομό Χανίων, οι εξαγωγές κινούνται σε ανοδική τροχιά, για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, ωστόσο με δεδομένο οτι οι ευρωπαϊκές αγορές παρουσιάζουν ύφεση, η αναζήτηση νέων αγορών όπως είναι Ασιατικές και Αραβικές, με ανεπτυγμένη οικονομία, έχουν την δυνατότητα να απορροφήσουν τα προϊόντα μας και να δώσουν ώθηση στις κρητικές εξαγωγές.