«…Το κύριο ζητούμενο είναι ή πρέπει να είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την πόλη με το μικρότερο δυνατό κόστος για τον δημότη. Αυτό τουλάχιστον επιβάλει η λογική.

Για να σχεδιάσουμε όμως ένα τέτοιο σύστημα απαραίτητη προϋπόθεση είναι η γνώση των δεδομένων, η παραμετροποίηση και η κατάλληλη επεξεργασία τους, η οποία θα καταλήγει σε κάποιες προτάσεις. Χρειάζεται δηλαδή μία μελέτη.» (Κ.Ε. 3/4/2019). Το παραπάνω απόσπασμα αφορούσε την καθαριότητα της πολιτείας μας, όλοι όμως αναγνωρίζουμε πως ότι καλό έγινε στον τόπο έγινε σε εφαρμογή μελετών τα αποτελέσματα των οποίων την ώρα που παρουσιάστηκαν χαρακτηρίστηκαν από ανεφάρμοστα έως φαραωνικά. Σήμερα όμως εμείς απολαμβάνουμε τα αποτελέσματα της εφαρμογής τους και η πολιτεία μας τον εξοστρακισμό του δηλωτικού επιθέτου «παντέρμο».

Μπορεί το σημερινό δημοτικό σύστημα να μην προχωρά σε παραγγελία σοβαρής, από ανεξάρτητο φορέα μελέτης για την καθαριότητα της πόλης, σε ευρεία σύσκεψη με συμμετοχή της δημοτικής αντιπολίτευσης και των παραγωγικών φορέων της πολιτείας μας όμως αποφασίστηκε η ανάθεση τέτοιας, στον αρμοδιότερο κατά τη γνώμη μου φορέα στη χώρα: στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Για τις ναυτιλιακές σπουδές σας έχω γράψει και στο παρελθόν, οι απόφοιτοι του τμήματος όχι απλά βρίσκουν δουλειά, αλλά και με ζηλευτές αποδοχές. Αν και το Πειραιώς είναι πρωτοπόρο, οι μαθητές μπορούν να κατευθυνθούν και στο ανάλογο τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Φυσικά υπάρχουν και τα κυπριακά πανεπιστήμια, μάλιστα στο Πανεπιστήμιο FREDERICK το πρόγραμμα έχει σχεδιάσει ο Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, καθηγητής Ελευθέριος Θαλασσινός.

Σε κάθε περίπτωση λοιπόν η ανάθεση της μελέτης είναι θετική, καθώς θα μας δείξει όχι μόνο το τι μπορούμε να κάνουμε σήμερα, αλλά και τι θα χρειαστεί να κάνουμε αύριο, ειδικά συνυπολογίζοντας τις επιπτώσεις από τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι (εννοώ την αναμενόμενη μεγάλη αύξηση επισκέψεων στο νησί).

Το πικρό ερώτημα βέβαια, δεν είναι άλλο από το αν τελικά κάναμε καλά που πουλήσαμε τη Ρεθυμνιακή, γιατί έλεγαν θα υποκύπταμε στον επερχόμενο ανταγωνισμό. Μια εταιρία με δύο καράβια και την εμπιστοσύνη ενός ολόκληρου νομού. Τέλος πάντων ότι έγινε έγινε και εδώ πρέπει να παραδεχτούμε το ότι τόσα χρόνια δεν έχει γίνει κάποια κίνηση από κάποια εταιρία, κάτι δείχνει. Ας μην βαυκαλιζόμαστε πως αυτό δεν συμβαίνει γιατί τα συμφέροντα δεν το επιτρέπουν.

Οι εφοπλιστές δεν είναι πρόσκοποι, καρχαρίες είναι. Αν μυρίζονταν κέρδη, σιγά μην τα άφηναν σε άλλον. Σε κάθε περίπτωση η μελέτη συγκοινωνιακού έργου από το λιμάνι του Ρεθέμνους μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. Μπορεί να δείξει κερδοφορία, όποτε πολλοί θα μπουν στον πειρασμό, μπορεί να δείξει κερδοφορία μελλοντική, οπότε πρέπει να περιμένουμε, μπορεί τέλος να είναι απαγορευτική για δρομολόγηση πλοίου, οπότε πρέπει να το πάρουμε απόφαση…