Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα πρότυπα του Ενετικού Λιμένα, με απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων και λεωφορείων και τροφοδοσία των καταστημάτων τις πρωινές ώρες, θα ισχύσουν στη Νέα Χώρα, σύμφωνα με κανονιστική απόφαση που έλαβε σήμερα το δημοτικό συμβούλιο.

Στη συνεδρίαση το παρών έδωσαν κάτοικοι και καταστηματάρχες της Νέας Χώρας που σε σύμπνοια ζήτησαν να ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα αποτρέψουν την αναρχία που επικρατούσε τα προηγούμενα χρόνια στην περιοχή 

Ο Παναγιώτης Κόρακας, πρόεδρος των καταστηματαρχών και Ξενοδόχων της Ν.Χώρας σε τοποθέτησή του ζήτησε να "μπει τάξη" στην Ακτή Παπανικολή και να εφαρμοστούν συγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα πρότυπα του Ενετικού Λιμανιού.

Ο κ. Κόρακας επεσήμανε οτι έγινε μια προσπάθεια -  και με τη συμφωνία των καταστηματαρχών - για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και για να διατηρηθεί μια εικόνα ευταξίας και να μην επιστρέψουν εικόνες αναρχίας του παρελθόντος θα πρέπει να "μπει τάξη" επί της ουσίας, σε ένα κομμάτι δρόμου, 300 μέτρων. Ο πρόεδρος των καταστηματαρχών ζήτησε η κυκλοφορία και τροφοδοσία των καταστημάτων να γίνεται στα πρότυπα του Ενετικού Λιμένα, δηλαδή η τροφοδοσία των καταστημάτων να γίνεται από τις 7 το πρωί ως τις 11 και το υπόλοιπο διάστημα ο δρόμος να είναι ελεύθερος για πεζούς, χωρίς τη διέλευση αυτοκινήτων και λεωφορείων. 

Ο κ. Κόρακας ζήτησε επίσης να μην περνάει το αστικό λεωφορείο από την Παπανικολή, σημειώνοντας οτι αυτό δεν θα μειώσει την εξυπηρέτηση των λουόμενων, αφού θα αποβιβάζονται πλησίον του παραλιακού μετώπου και περπατώντας λίγα μέτρα θα φτάνουν στην παραλία.  Ο πρόεδρος του Επιμορφωτικού Συλλόγου Νέας Χώρας, έκανε έκκληση στο δημοτικό συμβούλιο Χανίων να λάβει απόφαση σήμερα για τις πραταθείσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να επιβάλει το συγκεκριμένο κανονισμό λειτουργίας της παραλιακής ζώνης γιατί σε διαφορετική περίπτωση, θα "ακυρωθεί" η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και θα επανέλθει η αναρχία.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος στο δημοτικο συμβούλιο, υπήρξαν ενστάσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης για την καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας λεωφορείων και ζητήθηκε κάποια δρομολόγια να περνούν και από την Ακτη Παπανικολή με mini bus.

Ο κ. Παπαδογιάννης, σημείωσε οτι η Νέα Χώρα, είναι μια ιδιαίτερη περιοχή που περιλαμβάνει μια παραλία μέσα στην πόλη. Ο κανονισμός  λειτουργίας στα πρότυπα του Ενετικού Λιμένα,  πρόσθεσε θα πρέπει να ισχύσει και συγχρόνως είναι σωστό να υπάρχει ένα πράσινο ευέλικτο λεωφορείο ώστε να εξυπηρετείται και ο τοπικός πληθυσμός.

Ο κ. Σαρρής, πρότεινε να γίνει τροποποίηση του κανονισμού ώστε να επιτρέπεται η διέλευση λεωφορείων του ΚΤΕΛ.  Ο κ. Βουλγαρίδης, στο ίδιο μήκος κύματος, σημείωσε οτι η απαγόρευση διέλευσης λεωφορείου από την Ακτή Παπανικολή θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα στην τήρηση του κανονισμού λειτουργίας της παραλιακής ζώνης. Ο κ. Παπαντωνάκης, επίσης εξέφρασε την άποψη οτι θα πρέπει ο κανονισμός να προβλέπει την διέλευση λεωφορείου και να υπάρξει έλεγχος ώστε να μην παραβαίνουν τον κανονισμό αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης.

"Σε αυτή την πόλη μονο ξενοδοχεία, μαγαζιά υπάρχουν, μόνο βιτρίνα υπάρχει. Δεν υπάρχουν κάτοικοι" ήταν η ένσταση του Σεραφείμ Ρίζου αναφέροντας οτι "η Νέα Χώρα δεν μπορεί να γίνει Παλιό Λιμάνι".

Ο αντιδήμαρχος Χανίων κ. Ξανθουδάκης υποστήριξε οτι η απόφαση που θα λάβει το δημοτικό συμβούλιο είναι κανονιστική και θα πρέπει να είναι πολύ σαφής, για να "περάσει" από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Ο αντιδήμαρχος Χανίων, εξέφρασε την άποψη, σε αντίθεση με τις ενστάσεις της αντιπολίτευσης, συντασσόμενος και με τους εκπροσώπους κατοίκων και καταστηματαρχών της Νέας Χώρας, οτι από την Ακτή Παπανικολή, σε 400 μέτρα δηλαδή, δεν θα πρέπει να υπάρχει δρομολόγιο του ΚΤΕΛ, προσθέτοτντας οτι το αστικό ΚΤΕΛ δεν διαθέτει μικρό λεωφορείο.

Τελικώς, με 25 ψήφους "πέρασαν" οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Παπανικολή