Οι εξελίξεις, οι αναδιαρθρώσεις στην παιδεία μπορεί και πρέπει να γίνουν αντικείμενο συζήτησης και κριτήριο ψήφου για το λαό μας μπροστά στις περιφερειακές και δημοτικές και φυσικά τις ευρωεκλογές. Τα όλο και πιο ψηλά εμπόδια που υψώνονται στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών είναι αποτέλεσμα του σχεδιασμού όχι μόνο της ΕΕ, των κυβερνήσεων σημερινής και προηγούμενων αλλά και του «τοπικού κράτους» είτε αυτό ακούει στο όνομα των δήμων και των περιφερειών. Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, οι δήθεν ανεξάρτητοι, όχι μόνο δεν αντιστέκονται αλλά «παίρνουν πάνω τους» την υλοποίηση των αντιλαϊκών πολιτικών.

Όλοι μαζί επιβάλουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα φτηνότερο για το κράτος, πανάκριβο  για την λαϊκή οικογένεια, με αποσπασματικές δεξιότητες κι όχι ολοκληρωμένη γνώση, ταιριαστό στις  επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων να καλύπτουν τις εφήμερες ανάγκες τους με ανασφαλείς,  αναλώσιμους εργαζόμενους, που θα τους ανακυκλώσουν ανάμεσα  στην  κακοπληρωμένη δουλειά και στην δια βίου μάθηση.   

Κομβικό σημείο των αναδιαρθρώσεών τους είναι η «αποκέντρωση – αυτονομία».  Το συνεχές «ξεφόρτωμα» αρμοδιοτήτων του  κράτος , σε δήμους,  περιφέρειες,  σχολικές μονάδες. Το κράτος απαλλάσσεται από την υποχρέωση να παρέχει ισότιμα την εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά. Να χρηματοδοτεί ισότιμα όλα τα σχολεία. Εξαρτά τη λειτουργία τους  από τους «ιδίους πόρους» του κάθε δήμου, του κάθε ιδρύματος, με στόχο την εξάρτησή τους από τα επιχειρηματικά συμφέροντα και κυρίως αυτά που θέλουν να παρέμβουν στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, στις συνήθειες στη συνείδηση των παιδιών μας. Η κατηγοριοποίηση των σχολείων είναι αναπόφευκτη. Απομακρύνουν από μια μόρφωση με κριτήριο της ανάγκες και το μέλλον των παιδιών μας.

●Με το πέρασμα της λειτουργίας των παιδικών σταθμών στην ευθύνη των δήμων, καθιερώθηκαν τα τροφεία, δικαιολογήθηκαν οι τεράστιες ελλείψεις, που βγάζουν χιλιάδες παιδιά εκτός, η ρουσφετολογική  εκμετάλλευση των αναγκών μας. Το σύστημα των vouchers με δεδομένες τις τεράστιες ελλείψεις,  τροφοδοτεί με πολλά εκατομμύρια τις ιδιωτικές δομές, αφού τα νέα ζευγάρια αναγκαστικά εκεί καταφεύγουν, πληρώνοντας την διαφορά που προκύπτει από τα δίδακτρα  Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς να δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές υλοποιεί την δήθεν υποχρεωτική προσχολική αγωγή στοιβάζοντας νήπια των 4-5 ετών  σε κοντέινερ στοιβαγμένα στις μικρές αυλές των σχολείων, με ανεπανόρθωτες επιπτώσεις στη ψυχική και μορφωτική τους ανάπτυξη. Οι δημοτικές τους αρχές βοηθούν  την κυβέρνηση αδιαφορώντας για τις ανάγκες του λαού μας. 

●Στο δήμο Ρεθύμνης, πριν τον Καλλικράτη, το κράτος διέθετε 1,5-1,7 εκατ. για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων. Σήμερα διαθέτει μόλις 595 χιλ. Τα υπόλοιπα φορτώνονται οι δημότες, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί κι αυτό ο δήμος το βαφτίζει «καλή διαχείριση».

●Οι αντιδραστικές – αντιεπιστημονικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή, η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, φορτώνει στις πλάτες των οικογενειών όλο το τεράστιο κόστος της διάγνωσης και στήριξης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες . Δημιουργεί τεραστίους κίνδυνους για τα  παιδιά, αφού  φορτώνει ευθύνες παρέμβασης  για τη διάγνωση  στους εκπαιδευτικούς , για τις οποίες δεν έχουν εκπαιδευτεί και  ούτε είναι στο αντικείμενο τους Κι αυτό το ονομάζουν  κοινωνικό κράτος και πολιτική.

●Ο πρόσφατος νόμος που περιορίζει την Γενική Παιδεία στη Β’ Λυκείου και μετατρέπει την Γ’ σε φροντιστήριο, για τις εξετάσεις «όπως γίνεται στην Ευρώπη», είναι βαθιά αντιδραστικός. Η λογική της κυβέρνησης,  είναι χαρακτηριστική: Αν δεν θες να γίνεις ιστορικός ή φιλόλογος δεν χρειάζεται να ξέρεις Ιστορία ή να έρχεσαι σε επαφή με τη Λογοτεχνία. Όμως η γνώση είναι πριν απ’ όλα το αναγκαίο υπόβαθρο για την ζωή του ανθρώπου και της κοινωνίας συνολικά. Η αντίληψη ότι είναι μόνο ζήτημα επαγγελματικής εξασφάλισης,  οδηγεί, στη δημιουργία ανθρώπων χωρίς  κριτικής ικανότητα, διαχειρίσιμους , καταρτισμένους «ηλίθιους», χωρίς  υπόβαθρο να διαχειριστούν την ίδια τους τη ζωή  

Ο σχεδιασμός αυτός είναι σαφέστατος στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, στο 3ο μνημόνιο, που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ψήφισαν από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι, στις εκθέσεις του Συνδέσμου των Βιομηχάνων (ΣΕΒ) και των τραπεζών. Απαιτούν ένα σύστημα υποταγμένο στα συμφέροντά τους, που σε καμιά περίπτωση δεν θα δίνει τα εφόδια στα παιδιά μας πραγματικά «να ανοίξουν τα φτερά τους».  Τα στελέχη τους σε Περιφέρειες και δήμους αυτές τις πολιτικές υλοποιούν. Με αυτά τα κριτήρια τους βαθμολογούν- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – για την ανέλιξή τους στην πυραμίδα του πολιτικού προσωπικού. 

Με τα εκ διαμέτρου αντίθετα κριτήρια πρέπει να «βαθμολογεί» ο κάθε εργαζόμενος, ο  λαός. Να μην ψάχνει τις επουσιώδεις ανάμεσά τους διαφορές.

ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΙΣΧΥΡΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Η  ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ είτε είχε την πλειοψηφία του δήμου είτε όχι ήταν η μόνη λαϊκή αντιπολίτευση στην αντιλαϊκή τους πολιτική. 

►Ήταν μπροστά σε όλους τους αγώνες των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών, με πλαίσιο πάλης και αιτήματα  που να ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών σε κάθε βαθμίδα σε πλήρη αντίθεση με όλους αυτούς.  Στους αγώνες για τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών φυσικά.

►Υπερασπίστηκε σθεναρά το  αποκλειστικά  δημόσιο, δωρεάν χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος ως υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του λαού. Αντιπάλεψαν, σε αντίθεση με όλους τους άλλους, κάθε προσπάθεια «ξεφορτώματος» ευθυνών του κράτους στις πλάτες των δημοτών.   

►Αποκάλυψε τις βαθύτερες στοχεύσεις των ανατροπών στο εκπαιδευτικό σύστημα και με επεξεργασμένες θέσεις υπερασπίστηκαν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις τα παιδιά μας να ανοίξουν τα φτερά τους στη ζωή, που έχουν μπροστά τους.
 Αυτή είναι η πραγματική διαφορά και στις κάλπες και στη ζωή. Για να σταλεί ηχηρό, ελπιδοφόρο μήνυμα αγώνα και αντίστασης στη αντιλαϊκή πολιτική. Μήνυμα που δεν παρερμηνεύεται, δεν ενσωματώνεται, δεν αθροίζεται στο αντιλαϊκό μπλοκ 
 
Η κ.Γκατζιανίδου Μάρθα είναι υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος με την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook