«Εν κατακλείδι, οι αγαπητοί επίδοξοι του δημαρχιακού αξιώματος συμπολίτες θα πρέπει να κάνουν την καρδιά τους πέτρα και να μας πουν συγκεκριμένα πράγματα.

Για τον βέλτιστο τρόπο χρηματοδότησης και λειτουργίας του δημοτικού συστήματος, για την προστασία της παλιάς πόλης, την επέκταση του σχεδίου πόλης. Για τη αποτελεσματική και οικονομικότερη για τους δημότες διαχείριση των απορριμμάτων, για την ανακύκλωση, μα πάνω απ όλα για το πως θα αντιμετωπίσουν το κυριότερο πρόβλημα της πολιτείας μας: το κυκλοφοριακό. Τα πολλά λόγια πάντα κρύβουν την ανυπαρξία θέσεων.» (Κ.Ε. 20/4/2019).

Στην προχθεσινή τους δημόσια αντιπαράθεση θέσεων στη Νέα Τηλεόραση Κρήτης οι υποψήφιοι δήμαρχοι της πολιτείας μας έδωσαν τις απαντήσεις τους στα θέματα που τους τέθηκαν. Η συγκεκριμένη δομή συζήτησης λειτούργησε θα λέγαμε διαφωτιστικά, καθώς οι υποψήφιοι επείγονταν να εκμεταλλευτούν τον περιορισμένο τους χρόνο. Χωρίς να θέλει να υποτιμήσει την υπόλοιπη θεματολογία ή τους άλλους υποψήφιους, η στήλη θα εστιάσει στο κατά τη γνώμη μου μεγαλύτερο πρόβλημα, το κυκλοφοριακό, άποψη που μάλλον και ο καλός δημοσιογράφος – συντονιστής της συζήτησης κ. Κουρκουλός συμμερίζεται, καθώς το έθεσε πρώτο.

Παραδόξως ο νυν και ξανά υποψήφιος δήμαρχος κ. Γιώργης Μαρινάκης «υποβάθμισε» το όλο ζήτημα, σε κάτι το συνηθισμένο σε όλες τις πόλεις που όπως το Ρέθεμνος έχουν περισσότερους κατοίκους απ’ όσους οι δημόσιοι χώροι τους «αντέχουν», το οποίο σιγά σιγά βρίσκει λύσεις μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος για τη βιώσιμη κινητικότητα Civitas Destinations που συμμετέχει ο δήμος. Εδώ για να είμαι απόλυτα ειλικρινής προβληματίστηκα, καθώς δυσκολεύομαι να καταλάβω πως ένα άριστο πρόγραμμα με στόχο τη Βιώσιμη Ενέργεια και το Κλίμα μπορεί να βοηθήσει τα αυτοκίνητα να προχωρούν γρηγορότερα. Τα έργα του Civitas Destinations είναι καλά και χρήσιμα, στο κυκλοφοριακό όμως μάλλον αντίθετα αποτελέσματα φέρνουν…     

Ο κ. Θοδωρής Νίνος στη δική του τοποθέτηση επικαλέστηκε τη λογική που λέει πως για να απαλύνεις την πίεση σε δύο αρτηρίες δημιουργείς και μια τρίτη. Προτείνει λοιπόν την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού που στα χαρτιά τουλάχιστον υπάρχει νότια της πολιτείας μας και που όπως και ο δήμαρχος παραδέχτηκε έχει ήδη κατά το ένα τρίτο διανοιχτεί. Η τρίτη αυτή αρτηρία σε συνδυασμό με την υλοποίηση επιτέλους(!) των χώρων στάθμευσης περιμετρικά της πόλης, είναι οι κινήσεις που κατά τον κ. Νίνο θα μειώσουν την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πολιτείας μας. Στην δευτερολογία του ο κ. Μαρινάκης επικαλέστηκε το υπουργείο (σ.σ. των Υποδομών), στο οποίο η μελέτη έχει «κολλήσει». Στην ανταπάντηση του ο κ. Νίνος επέμεινε στην άποψη του ότι ο περιφερειακός είναι η πρώτη προτεραιότητα και υπενθύμισε παλαιότερες δηλώσεις του κ. Μαρινάκη με τις οποίες υποστήριζε την διάνοιξη του περιφερειακού δρόμου και την κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ.

Αυτές ήταν οι πρώτες συγκεκριμένες θέσεις για το κυκλοφοριακό του Ρεθέμνους. Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε και συνέχεια.