Συνέντευξη στο Flashnews.gr του υποψήφιου Περιφερειακού Συμβούλου Γιάννη Μανούσακα (Βλαντά) με τον συνδυασμό «Η Κρήτη μπροστά».

Αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού, με πολύχρονη εμπειρία σε διοικητικά θέματα και ως αναπληρωτής διοικητής του Νοσοκομείου Χανίων, με έντονη δραστηριότητα και ενασχόληση με θέματα που αφορούν στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και αγρότης, ο Γιάννης Μανούσακας (Βλαντάς)  μιλά στο Flashnews.gr για το όραμα του ίδιου αλλά και του συνδυασμού «Η Κρήτη μπροστά» με επικεφαλής υποψήφιο περιφερειάρχη τον Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη, για την Κρήτη.

Ο κ. Μανούσακας μιλά για το πόσο τον στεναχωρεί να βλέπει άλλες Περιφέρειες να αναπτύσσονται ενώ η Κρήτη βρίσκεται σε στασιμότητα εδώ και εννέα χρόνια.

Για τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφαση να είναι υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με τον συνδυασμό του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη.

Για τον μοναδικό , αδιαπραγμάτευτο σκοπό του, να πάει η Κρήτη Μπροστά.  Για την εργασιομανία, το πείσμα και την επιμονή του.

Γέννημα – θρέμμα  Σφακιανός, ο Γιάννης Μανούσακας «βλέπει» το πώς πρέπει να αναπτυχθεί ο αγροτικός τομέας για να ξαναζωντανέψει ή ενδοχώρα. Πως πρέπει να λειτουργήσει η τουριστική οικονομία. Τι πρέπει να γίνει με τους δρόμους, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις άλλες υποδομές στην Κρήτη.

«Η Κρήτη είναι μια και αδιαίρετη και χρειάζεται ισόρροπη, δίκαιη και αναλογική ανάπτυξη» καταλήγει.


Ολόκληρη η συνέντευξη του Γιάννη Μανούσακα (Βλαντά) στο Flashnews.gr

  • Κε Μανούσακα να ξεκινήσουμε με εσάς. Εάν δεν κάνω λάθος είναι η πρώτη φορά που συμμετέχετε σε αυτοδιοικητικές εκλογές. Ποιος είναι ο Γιάννης Μανούσακας και επιπλέον μια απορία που μάλλον θα έχουν πολλοί. Τι σημαίνει το «Βλαντάς» που τοποθετείτε μαζί με το ονοματεπώνυμό σας;

«Σας πιάνω αδιάβαστο κύριε Σαραντίδη . Δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω σε αυτοδιοικητικές εκλογές . Πρώτη φορά ήταν το 2010  όπου ήμουν  υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τον συνδυασμό του Γιάννη Πλακιωτάκη και με τίμησε ο Χανιώτικος λαός με περίπου 3 χιλιάδες σταυρούς . 

Μου είχε γίνει πρόταση και το 2014 από τον Σεραφείμ Τσόκα αλλά αρνήθηκα διότι υπηρετούσα ως  Αναπληρωτής διοικητής στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων και ως εκ τούτου δεν ήταν σωστό κατά την κρίση μου να ΄΄παντρέψω΄΄ την πολιτική με την νευραλγική θέση που είχα , επιχειρώντας με αυτό τον τρόπο να κρατήσω εκτός νοσοκομείου τις πολιτικές διαφορές οι οποίες θα επηρέαζαν την ορθή κατεύθυνση που είχα προγραμματίσει για το Νοσοκομείο μας.

Απλά είναι σαν να μην πέρασε ούτε μια μέρα από τότε , γιατί θυμάμαι τον νυν Περιφερειάρχη να παρουσιάζει το πρόγραμμα του 2010 , για την Κρήτη , το οποίο είναι ακριβώς  ίδιο με το πρόγραμμα του 2014 και το εξαγγέλλει εκ νέου και για το 2019. Δεν έχει αλλάξει ούτε γράμμα από τότε. 

Με λίγα λόγια δεν έχει υλοποιήσει τίποτα από το πρόγραμμα του , στα 9 χρόνια της θητείας του και τάζει πάλι ότι θα τα κάνει τα επόμενα 4 χρόνια. Ποιος το πιστεύει τώρα αυτό ;

Πάμε λοιπόν για το ποιος είμαι.

Γεννήθηκα το 1979 στην Σκαλωτή Σφακιών όπου και μεγάλωσα. Ο πατέρας μου είναι ο Σήφης Μανούσακας Βλαντάς και  μητέρα μου η Παγώνα Τσιριντάνη .

Πολύτεκνη οικογένεια καθώς είμαι ο πρώτος από επτά αδέλφια και τα αναφέρω με σειρά γέννησης .  Ασημένια , Παντελής , Στέλλα , Μανούσος , Νίκος , Σήφης.  Είμαι παντρεμένος με την Ελευθερία Ντιγριντακη του Εμμανουήλ και της Ελισάβετ  και έχουμε μια κόρη 10 μηνών.

Σπούδασα στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Κρήτης  όπου έλαβα τον βαθμό του πλοιάρχου Γ’ τάξης. Κατά την διάρκεια της επαγγελματικής μου πορείας , υπηρέτησα σε μεγάλες Ναυτιλιακές εταιρείες ως αξιωματικός γέφυρας και στην συνεχεία απορροφήθηκα σε διοικητικές θέσεις γραφείου ως στέλεχος.

Το 2013 μου προτάθηκε να αναλάβω χρέη Αναπληρωτή Διοικητή στο γενικό νοσοκομείο Χανιών , όπου και δέχτηκα μιας και θα επέστρεφα στον τόπο που αγαπώ , στα Χανιά , στην Κρήτη και να κάνω αυτό που ξέρω καλά. Να διοικώ με αποφασιστικότητα , πείσμα , ισότητα , τιμιότητα , δικαιοσύνη , με αίσθημα ευθύνης και αγάπης για τον συνάνθρωπο.

Να διοικώ με όλα αυτά που με δίδαξε το μεγάλο σχολειό της Ναυτιλίας . Είχα την τύχη να ταξιδέψω σε πολλά μέρη της γης , να ζήσω σε μερικά από αυτά για κάποιο διάστημα , ώστε να μπορώ να κρίνω και να συγκρίνω , φτάνοντας στο συμπέρασμα και να φωνάζω ότι ζούμε στο ποιο ευλογημένο  μέρος του κόσμου. Στην Κρήτη μας . 

(Στην φωτο απο την τελετή ορκωμοσίας με τον τότε Διοικητή της 7ης ΥΠΕ Αντώνη Γρηγοράκη)

Τον Δεκέμβριο του 2015 , παρά τις καλόπιστες προσπάθειες που έγιναν από μέρους μου, προσπαθώντας να κατανοήσω την νέα ρότα που χάρασσε η τότε κυβέρνηση, αρνούμενος στην πορεία, να συνταχθώ στον λάθος δρόμο για την Υγεία , αποχώρησα από το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων και έκτοτε επιχειρώ, Χάνια και  Αθήνα στον χώρο της εστίασης, Ναυτιλιακά και συμμετέχω ως μέλος σε διοικητικά συμβούλια εταιρειών.

Το προσωνύμιο « Βλαντάς» είναι κάτι το οποίο ακολουθεί την οικογένεια μου , πολλές γενιές πίσω . Ανάγεται στα Βυζαντινά χρόνια και σημαίνει μεγαλόσωμος . Δυστυχώς δεν μπορεί να μπει επίσημα και στο ψηφοδέλτιο , καθώς το πρωτοδικείο δεν το κάνει δεκτό  και ο μισός Νομός Χανίων με ξέρει ως Βλαντά.   Πιστεύω να μην χάσω σταυρούς από κάποιους που θα με ψάχνουν ως Βλαντά και δεν θα με βρίσκουν.»  

  • Έχετε δίκιο για την υποψηφιότητά σας στις εκλογές του 2010, αλλά – όντας εγώ μεγαλύτερος κατά εννέα χρόνια – δυστυχώς η μνήμη μου με ξεγέλασε.  Όμως για ποιο λόγο αποφασίσατε τώρα να θέσετε υποψηφιότητα ως Περιφερειακός Σύμβουλος  Κρήτης και γιατί με τον συνδυασμό του κου Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη «Η Κρήτη Μπροστά»;

«Ο πρώτος και βασικότερος λόγος είναι γιατί διαχρονικά η Κρήτη έχει αδικηθεί σε σύγκριση με άλλα μέρη της Ελλάδας . Συγχωροχάρτια δεν δίνω σε κανένα γι’ αυτό. Σας είπα και προηγουμένως ότι δεν είναι η πρώτη φορά που δίνω εκλογική μάχη για το καλό της Κρήτης. Ο μοναδικός αδιαπραγμάτευτος σκοπός μου , είναι να πάει η Κρήτη Μπροστά. Πιστεύω στις δυνατότητές μου , στην εργασιομανία μου , στο πείσμα και την επιμονή μου. Πιστεύω στο σχέδιο μας , στο πρόγραμμα μας , στα καταξιωμένα στελέχη των ψηφοδελτίων μας  και στο όραμά μας για την Κρήτη του αύριο. Ταξιδεύω ανά την Ελλάδα συχνά και βλέπω τις αλλαγές σε άλλες περιφέρειες ,όπου αναπτύσσονται και προοδεύουν. Και μείς είμαστε ακόμα στις υποσχέσεις και στις μελέτες του κυρίου Αρναουτάκη του 2010.

Ο δεύτερος λόγος είναι ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης. Ένας καθαρός νέος άνθρωπος , με τον οποίο οι ιδέες μας για το καλό της Κρήτης και των Κρητικών , ταυτίζονται σε απόλυτο βαθμό. Δεν είμαστε πολιτικοί καριέρας , με μόνο πολιτικά ένσημα και εάν στις 26 Μαΐου ο λαός της Κρήτης δεν μας εκλέξει στην πρώτη θέση , δουλειά πάλι έχουμε. Άλλοι δεν θα ξέρουν να εργαστούν εκτός πολιτικής , καθώς τώρα και πολλά χρόνια ζουν στα σαλόνια των κλειστών γραφείων τους. Και να πρόσφεραν έστω και κάτι για την Κρήτη , δεν πείραζε.»

  • Είστε από τα Σφακιά, μια κατεξοχήν αγροτική και ειδικά κτηνοτροφική περιοχή. Ποια είναι η κατάσταση που – κατά την γνώμη σας – επικρατεί στον αγροτικό τομέα στην Κρήτη. Ποια είναι τα ζητήματα που δεν έχουν προωθηθεί και τι μπορεί να κάνει η Περιφέρεια Κρήτης για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων;

«Κύριε Σαραντίδη . Μεγάλωσα σε αγροτική οικογένεια  και έζησα από κοντά τον αγώνα της επιβίωσης  των αγροτοκτηνοτρόφων της απομακρυσμένης περιοχής των Σφακίων. Μπορώ να πω ότι εν μέρη είμαι και αγρότης, καθώς έχω αρκετά οπορωφόρα δέντρα , αβοκάντο και ελιές. Γνωρίζω τα προβλήματα και την αγωνία της επιβίωσης των αγροτών. Η Κρήτη διαφοροποιείται στον πρωτογενή τομέα από μέρος σε μέρος , καθώς η εδαφική μορφολογία διαφέρει από την μια άκρη της Κρήτης στην άλλη.

Δεν θα παραθέσω όλο το πρόγραμμά μας εδώ , καθώς θα χρειαστούν πολλές σελίδες , αλλά η περιφέρεια έχει την δυνατότητα να στηρίξει τον πρωτογενή τομέα με πολλούς και καινοτόμους τρόπους , αρχή γεννωμένης απ την εκπαίδευση, κατάρτιση και συνεχής ενημέρωση των αγροτών .

Δημιουργούμε κέντρα στρατηγικού σχεδιασμού και εκμάθησης νέων αγροτών που θα λειτουργούν ως κέντρα ενημέρωσης για την πρόληψη νέων ασθενειών. Επιπλέον θα λειτουργούν ως κέντρα εκπαίδευσης νέων αγροτών, με αποτέλεσμα την αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα, την ηλικιακή αναδιάρθρωση και την εφαρμογή νέων καλλιεργητικών πρακτικών.

Απαιτούμε να ενταχθεί  και η Κρήτη, με νόμο , στο μεταφορικό ισοδύναμο και όχι με προσωρινές υπουργικές αποφάσεις  , ώστε τα προϊόντα μας να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα. 

Σκοπός μας είναι η μείωση του κόστους παραγωγής , με δημιουργία μεγάλων εγγειοβελτιωτικών έργων που θα εξασφαλίσουν φθηνό ποτιστικό νερό για τις καλλιέργειες του νησιού.

Στηρίζουμε το αγροτικό εισόδημα με άμεσες αποζημιώσεις, έκτακτες ενισχύσεις, οικονομικές ελαφρύνσεις, αξιοποίηση κοινοτικών πόρων, δωρεάν ενεργοποίηση δικαιωμάτων.

Προωθούμε την συνεργασία του αγροτικού τομέα με την βαριά τουριστική βιομηχανία της Κρήτης , εντάσσοντας τα κρητικά προϊόντα στην καθημερινή γαστρονομική επιλογή των επισκεπτών. 

Δημιουργούμε Συνεταιρισμούς , ομάδες παραγωγών , αλλά με τον απόλυτο έλεγχο της περιφέρειας . 

Συμμετοχή σε ακόμα περισσότερες εκθέσεις ανά τον κόσμο , αλλά με έλεγχο ανταποδοτικότητας και τελικό απολογισμό. 

Είναι ένα μέρος μόνο , των όσων σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε από την πρώτη κιόλας μέρα , ως περιφερειακή αρχή.» 

  • Ένα «καυτό» θέμα που έχει αναδειχθεί εδώ και χρόνια είναι η κατάσταση του οδικού της Κρήτης και πολύ περισσότερο της δυτικής Κρήτης. Να ξεκινήσουμε με το μεγάλο θέμα του αποκαλούμενου και ως «Βόρειου Οδικού Άξονα».  Πρόσφατα ο Πρωθυπουργός από το Ηράκλειο εξήγγειλε για άλλη μια φορά το έργο. Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει.

«Ο πρωθυπουργός , συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υποδομών και τον περιφερειάρχη Κρήτης , ήρθε να κόψει κορδέλες σε μουσαμάδες , όπως στο Μετρό Θεσσαλονίκης  και να ανάψει προεκλογικά πυροτεχνήματα , στηρίζοντας και το ανύπαρκτο έργο του περιφερειάρχη καθώς είπε και δημόσια μπροστά στις κάμερες , ότι έπρεπε να στείλει τον Υπουργό για να πάρουν μπροστά τα έργα στην Κρήτη; Τον υπουργό που στο άκουσμα ενιαίου ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως Σητεία , μας αποκάλεσε τους Κρητικούς, με μια υβριστική λέξη την οποία δεν αναφέρω . Δεν προσβλήθηκε κανένας από τους  παραβρισκόμενους εκεί , και αντίθετα χαμογελούσαν.

Δεν μπορώ όμως να μην αναφέρω ότι χάσαμε την ευκαιρία να εντάξουμε οδικά έργα στο προηγούμενο ΚΠΣ το οποίο τα είχε και ως βασικό προγραμματισμό. Και λέω γω τώρα , μήπως εσκεμμένα δεν εντάχτηκαν ώστε να γίνει ο ΒΟΑΚ με τον τρόπο που σχεδιάζει τώρα η κυβέρνηση και η περιφερειακή αρχή; Να σπάσει το έργο σε τρία υποέργα με τρεις ανάδοχες εταιρείες οι οποίες θα κάνουν και μελέτη και υλοποίηση , ώστε να γεμίσει ο ΝΕΟΣ ΒΟΑΚ με διόδια ;

Δεν είναι ύποπτο που στα 500 εκατομμύρια ευρώ του επιχειρησιακού προγράμματος από το 2014 έως τέλος του 2018 η περιφέρεια Κρήτης κατάφερε να απορροφήσει μόνο το 20% των κονδυλίων. Να είμαστε στην 10η θέση από τις 13 περιφέρειες  της χώρας σε απορρόφηση και στην  θέση 250 από τις 263 περιφέρειες της Ευρώπης;

Σαν νέα περιφερειακή αρχή ,προκηρύσσουμε άμεσα ολοκληρωμένη μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού (ΣΜΕ) για όλο το ΒΟΑΚ από την Κίσαμο μέχρι την Σητεία, και από τον Βορρά στο Νότο με τους κάθετους άξονες Χανιά -Ελαφονήσι – Παλαιόχωρα – Σφακιά, Ρέθυμνο – Πλακιάς – Αγ. Γαλήνη, τον ΝΟΑΚ Μοίρες – Ιεράπετρα – Σητεία καθώς και το ενδοπεριφερειακό οδικό δίκτυο με ορίζοντα 30ετίας, λαμβάνοντας υπόψη τον κυκλοφοριακό φόρτο και τους αναπτυξιακούς ρυθμούς του νησιού.

Επιταχύνουμε την συντήρηση, την καθαριότητα και την προστασία από κατολισθήσεις του συνόλου του οδικού δικτύου διατηρώντας «ψηφιακό δημόσιο μητρώο συντήρησης οδικού δικτύου». Η προβλεπόμενη χρηματοδότηση των 20 εκατ. € για τις δράσεις οδικής ασφάλειας και συντηρήσεις από το ΕΣΠΑ 2014-2020 δεν ανταποκρίνεται στην κρισιμότητα που έχει για την Κρήτη ο συγκεκριμένος τομέας.

Τα Χανιά πληγήκαν με την  μεγάλη, ομολογουμένως, κακοκαιρία του Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου. Κατά δημόσια ομολογία , όμως , ειδικών επιστημόνων οι οποίοι κλήθηκαν να δώσουν απαντήσεις σχετικά , είπαν  ότι οι ζημιές θα ήταν μικρότερες εάν υπήρχε στοιχειώδης συντήρηση των δρόμων και γεφυρών από τις αρχές.  Άρα από αυτά που ακούσαμε και αυτά που ζήσαμε ως νομός , αισθανόμαστε στο πετσί μας την εγκατάλειψη και την άνιση μεταχείριση. Και το χειρότερο όλων ήταν οι λάθος χειρισμοί και οι βεβιασμένες κινήσεις εντυπωσιασμού , που έριξαν την ιστορική γέφυρα του Κερίτη στον Αλικιανό. Γιατί για εμένα την γέφυρα την έριξαν , δεν έπεσε. Το πώς και το γιατί θα το μάθουμε από τους ιδικούς που ανέλαβαν την πραγματογνωμοσύνη.

Τα δίκτυα των ΤΟΕΒ μετράνε  ζημιές εκατομμυρίων ευρώ, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με απαντητική επιστολή αναφέρει ότι  μπορεί να διαθέσει μόνο 300 χιλιάδες ευρώ για αποκατάσταση των ΤΟΕΒ  Χανιά – Ρέθυμνο  και οι αγρότες έπρεπε ήδη να ποτίζουν τα χωράφια τους. Αυτό σημαίνει καταστροφή της αγροτικής παραγωγής .»

  • Σε ότι αφορά στις υπόλοιπες βασικές υποδομές, όπως λιμάνια, αεροδρόμια, θεωρείτε πως η Περιφέρεια Κρήτης μπορεί να διαδραματίσει κάποιον καθοριστικό ρόλο; Το έχει κάνει έως τώρα; Τι καλύτερο πιστεύετε ότι θα κάνει ο δικός σας συνδυασμός εφόσον αναδειχθεί πλειοψηφία στο νέο Περιφερειακό συμβούλιο;

«Ας αρχίσουμε από το νέο αεροδρόμιο Καστελιού , που όταν το είχε ανακοινώσει πριν χρόνια σε επίσκεψη της στην Μεσσαρά , η τότε υπουργός Ντόρα Μπακογιάννη ,είχε αποτελέσει κόκκινο πανί για την τότε αντιπολίτευση και νυν κυβέρνηση, και τώρα το πανηγυρίζουν ως δικό τους έργο. Όταν θα αρχίσει να υλοποιείται βλέπουμε. Πάντως ένα νέο υπερσύχρονο μεγάλο αεροδρόμιο δεν αξίζει τίποτα εάν δεν υπάρχει σχεδιασμός για μεγάλη και ομαλή οδική διασύνδεση του με το κύριο οδικό δίκτυο.

Πέρα από μερικά έργα επέκτασης σε κάποια λιμάνια και βασικές μικροεπεμβάσεις , δεν έχω εντοπίσει καινοτόμες ενέργειες από μεριά της περιφέρειας την τελευταία εννεαετία .

Όσο αφορά τον Νομό Χανίων , άμεσα θα δοθούν λύσεις σχετικά με κατασκευή λιμανιού στην Αγία Ρουμέλη , Λουτρό και Φραγκοκάστελο Σφακίων . Ενίσχυση κυματοθραύστη στα λιμάνια Χώρας Σφακιών , Κολουμβαρίου , Καστελίου Κισσαμου , 

Προτεραιότητα μας είναι η άμεση διαμόρφωση  διασύνδεσης  με τις πύλες εισόδου , εξόδου του νησιού μας , ώστε να ομαλοποιείται η πρόσβαση επισκεπτών , επιβατών και η μεταφορά προϊόντων .  Επιδιώκουμε συνδυαστικές μεταφορές οδικής σύνδεσης λιμανιών και αεροδρομίων μεταξύ των Λιμανιών Κισσάμου, Σούδας, Ρεθύμνου Ηρακλείου, Αγ. Νικολάου, Σητείας, Ιεράπετρας, Κόκκινου Πύργου, Αγ.Γαλήνης, Πλακιά, Σφακίων, Παλαιόχωρας καθώς και με τα Αεροδρόμια των Χανίων, του Ηρακλείου, του Καστελίου και της Σητείας.

Προχωράμε σε αναβαθμίσεις τερματικών σταθμών κρουαζιέρας και προσέλκυση περισσότερων αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σε Χανιά – Ρέθυμνο – Ηράκλειο και στα λιμάνια του Λασιθίου.

Άμεσος σχεδιασμός  και αδειοδότηση  υδατοδρομίων.»     

  • Μιλήσαμε για αγροτικό τομέα, υποδομές και τώρα ήρθε η ώρα του τουρισμού. Κάποιοι πανηγυρίζουν όταν ακούν τους αριθμούς των τουριστών ή το ότι περιοχές της Κρήτης και ειδικά των Χανίων κάθε χρόνο αναδεικνύονται πρώτες στις προτιμήσεις των τουριστών ακόμη και παγκοσμίως. Εσάς σας ικανοποιούν αυτά ή θεωρείτε πως πρέπει να γίνει κάτι διαφορετικό ή κάτι επιπλέον;

«Όσο και αν πανηγυρίζουν κάποιοι , οι αριθμοί λένε άλλα , σχετικά με τον τουρισμό στην Κρήτη. Η αλήθεια είναι ότι ο αριθμός των τουριστών έχει αυξηθεί , αλλά κατά περίεργο τρόπο η οικονομικοί δείκτες εισπράξεων είναι μειωμένοι  σε σχέση με άλλα χρόνια .Ο τουρισμός αυξάνεται σε άτομα  , οι τζίροι μειώνονται .

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες στην Κρήτη είναι σε κορυφαίο επίπεδο και από πλευράς τουριστικών υποδομών. Μήπως όμως έχουμε επενδύσει στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα του τουρισμού;

Εμείς σας αυριανή περιφερική αρχή ,  προωθούμε τον τουρισμό 12 μήνες το χρόνο. Προβαίνουμε στην εκπόνηση Στατηγικής Μελέτης για τον Τουρισμό με ορίζοντα 10ετίας με σκοπό να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο τουριστικό Brand για την Κρήτη, ώστε να αναβαθμίσουμε τη θέση μας στις ώριμες αγορές, να διεισδύσουμε σε νέες δυναμικές τουριστικές αγορές αλλά και να συνδέσουμε το τουριστικό μας προϊόν με τον πρωτογενή και τριτογενή τομέα. Στόχος μας ο τουρισμός 365 μέρες το χρόνο.

Η δημιουργία οδικών υποδομών και η διασύνδεση του ΒΟΑΚ με τις πύλες εισόδου (λιμάνια και αεροδρόμια) αποτελεί τη βασική μας προτεραιότητα , όπως προανέφερα.

(Φωτο με τον πρέσβη της Σλοβακίας  Peter Michalko και τον επίτιμο Πρόξενο της Σλοβακίας στην Κρήτη Σταύρο Πατεράκη)

Ιδρύουμε και λειτουργούμε τον “Οργανισμό Διαχείρισης και Προβολής Προορισμού” στο πλαίσιο των βέλτιστων διεθνών πρακτικών των μεγάλων τουριστικών πόλεων (DMO: Destination Management/Marketing Organisation) που θα δημιουργήσει ένα ενιαίο Brand για την Κρήτη και θα στοχεύσει στην προσέλκυση τουριστών υψηλής εισοδηματικής κλίμακας μέσω δράσεων προβολής και προώθησης. 

Αδειοδοτούμε μαρίνες στην βόρεια αλλά και νότια Κρήτη με σκοπό με σκοπό την καθιέρωση της Κρήτης ως κορυφαίου προορισμού yachting στη Μεσόγειο.

Προχωρούμε άμεσα στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων με σκοπό την ενίσχυση της τοπικής συνδεσιμότητας μεταξύ των πόλεων και τη διευκόλυνση της ανάπτυξης ποιοτικού τουρισμού στο νότιο κομμάτι του νησιού.

Προωθούμε την άμεση αδειοδότηση τουριστικών καταφυγίων(αγκυροβόλια) και ενισχύουμε με πόρους τη δημιουργία νέων με σκοπό την εύκολη προσβασιμότητα μέσω της θάλασσας ακόμα και σε δυσπρόσιτα μέρη.

Προωθούμε την αναστήλωση και αποκατάσταση αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και κτιρίων ιστορικής αξίας και προωθούμε ΣΔΙΤ για τη διασφάλιση της λειτουργίας και λειτουργικότητάς τους 365 ημέρες το χρόνο.

Υποστηρίζουμε επιχειρήσεις μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον Τουρισμό 365 μέρες το χρόνο καθώς και επιθυμούν την αναβάθμιση των υποδομών τους σε 4 και 5 αστέρια (ή κλειδιά).

Υποστηρίζουμε μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ μικρές τουριστικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον Τουρισμό της εμπειρίας (περιπέτεια, ύπαιθρος, γαστρονομία, γενεαλογία,κλπ).

Προωθούμε προγράμματα κατάρτισης – αναβάθμισης ποιότητας υπηρεσιών για υφιστάμενες επιχειρήσεις, μέσω στρατηγικών συνεργασιών με τους κορυφαίους παρόχους τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Προωθούμε δέσμη κινήτρων σε αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις όλο το χρόνο, βάση του στρατηγικού σχεδιασμού.

Συνδέουμε τα παραδοσιακά επαγγέλματα και τον πρωτογενή τομέα με το τουριστικό προϊόν μέσω ειδικευμένων σεμιναρίων προς τους επαγγελματίες για την δημιουργία και προώθηση τουριστικών εμπειριών.

Προωθούμε εκτεταμένες δράσεις προβολής και διαφήμισης σε χώρες και πληθυσμούς υψηλής εισοδηματικής κλίμακας όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ιαπωνία, με συγκεκριμένο προϋπολογισμό και απολογισμό βάση του στρατηγικού σχεδίου.

Συνεργαζόμαστε με τα Επιμελητήρια, τους Συνδέσμους Ξενοδόχων, τους Εμπορικούς Συλλόγους, και των λοιπών φορέων του Τουρισμού (μεταφορείς, διοργανωτές εκδηλώσεων) για την προώθηση του έργου τους και υιοθετούμε τους τεκμηριωμένους στόχους τους.

 Εντάσσουμε στο σχεδιασμό της περιφέρειας τη δημιουργίαθαλάσσιων και θεματικών πάρκων.»

  • Κλείνοντας μια ερώτηση που δεν θα ήθελα να την κάνω αλλά είμαι υποχρεωμένος καθώς υπάρχει στο μυαλό πολλών. Θεωρείτε πως υπάρχει συγκρητισμός στον τρόπο που ασκήθηκε τα τελευταία 9 χρόνια η Περιφερειακή πολιτική στην Κρήτη ή κάποιες περιοχές ευνοήθηκαν σε σχέση με άλλες; 

«Δυστυχώς θα πρέπει να σας απαντήσω και εγώ. 

Σύμφωνα πάντα με την «διαύγεια» και τις ενημερώσεις από την κεντρική ηλεκτρονική σελίδα της περιφέρειας , με στοιχεία τα οποία έχουμε ψαρέψει από το διαδίκτυο , είμαι στην δυσάρεστη θέση να σας ανακοινώσω ότι , ναι , υπάρχει άνιση κατανομή κονδυλίων , χρηματοδοτήσεων και επ ουδενι ισόρροπη ανάπτυξη. 

Σε μια συνοπτική και γρήγορη καταγραφή η αναλογία είναι 400 εκατομμύρια στον Νομό Ηρακλείου τα τελευταία 9 χρόνια , έναντι χοντρικά χοντρικά 8 εκατομμύρια στα Χανιά για έργα υποδομών. 

Και να πιαναν τόπο τα χρήματα αυτά στο νομό Ηρακλείου , δεν πείραζε. Αλλά και κει τα  έχουν σπαταλήσει σε μικρά , άνευ ουσίας και ανταποδοτικής χρήσης έργα. 

Ουσιαστικά , έργο καινοτόμο , πρακτικό , αναπτυξιακό , ανταποδοτικό , έξυπνο , πρωτοποριακό , δεν έχει γίνει πουθενά στην Κρήτη .  Μόνο τα προβλεπόμενα και τα υποχρεωτικά από πλευράς εξέλιξης.

Ανάπτυξη δεν είναι τα ταρτάν και οι πίτες με φλουρί.»

  • Ο δικός σας συνδυασμός « η Κρήτη μπροστά» πως θα ασκήσει την πολιτική της στην Περιφέρεια σε σχέση με τις τέσσερις Περιφερειακές ενότητες;

«Με μια φράση : Ισόρροπη, δίκαιη αναλογική κατανομή. 
Η Κρήτη είναι μια και αδιαίρετη.»

Σας ευχαριστώ