Τις προηγούμενες ημέρες η στήλη αναφέρθηκε στις θέσεις των υποψήφιων δημάρχων Ρεθέμνους για το μεγαλύτερο, όπως όλοι το κατατάσσουμε πρόβλημα της πολιτείας μας, το κυκλοφοριακό. Το θέμα είχε απασχολήσει και προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις, η αλλαγή όμως της θέσης του νυν και ξανά υποψήφιου δημάρχου κ. Μαρινάκη (από την ανάγκη διάνοιξης του περιφερειακού δρόμου στην άποψη πως όχι μόνο δεν χρειάζεται αλλά πρόκειται για τερατούργημα), αποτελεί δίχως άλλο τεράστια μεταβολή στάσης η οποία ζητά εξηγήσεις.

Στη νέα τηλεοπτική αναμέτρηση των πέντε υποψήφιων δημάρχων που μεταδόθηκε από τoν ΚΡΗΤΗTV με οικοδεσπότη τον δημοσιογράφο Μάνο Δασκαλάκη πράγματι έγινε προσπάθεια να εξηγηθεί αυτή η θεμελιώδης αλλαγή.

Ο καλός δημοσιογράφος και εδώ έθεσε το κυκλοφοριακό σαν πρώτο θέμα συζήτησης, καθώς όποιος γνωρίζει τα τεκταινόμενα στην πολιτεία μας όντως σαν κυριότερο πρόβλημα το κατατάσσει. Ο κ. Μαρινάκης στην τοποθέτηση του υποβάθμισε ξανά το θέμα σαν κοινό σε όλες τις πόλεις που έχουν επιπλέον πληθυσμό από αυτόν που σχεδιάστηκαν, άρα το Ρέθεμνος του χωροταξικού των 18.000 κατοίκων δεν μπορεί να μην έχει κυκλοφοριακό την στιγμή που ο τωρινός του πληθυσμός ξεπερνά τις 50.000 άτομα.

Έως εδώ η θέση του είναι πανομοιότυπη με τα όσα είπε σε προηγούμενες συνεντεύξεις. Θέλησε όμως να δώσει και μία επιπλέον διάσταση, τονίζοντας το εποχικό του προβλήματος, ακόμα και το χρονικά περιορισμένο. Έδωσε μάλιστα και το παράδειγμα της ώρας, ότι δηλαδή κυκλοφοριακό στην πολιτεία μας έχουμε έξι παρά δέκα με έξι και δέκα (5:50 – 6:10) γιατί σε αυτό το χρονικό γίνεται (με αυτοκίνητο) η μεταφορά των παιδιών από τη μία δραστηριότητα στην άλλη, από τα Αγγλικά στο κολυμβητήριο για παράδειγμα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημάρχου έξι και δέκα με επτά παρά δέκα (6:10 – 6:50) η κυκλοφορία στην πολιτεία μας γίνεται ομαλότατα. Μάλιστα…

Η επιχειρηματολογία του κ. Μαρινάκη (ή όποιου άλλου την υποστηρίζει) έχει αρκετά αντεπιχειρήματα, όπως για παράδειγμα το ότι κυκλοφοριακό πρόβλημα έχουμε Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι που τα σχολειά είναι κλειστά, αλλά δε νομίζω ότι απαιτούνται ιδιαίτερα. Η προβληματικής της εδράζεται στο γεγονός ότι ακόμα κι αν οι δραστηριότητες ήταν έξω από το κέντρο, για παράδειγμα στον Κουμπέ και στα Περιβόλια, πάλι τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πολιτείας θα έπρεπε να περάσουν, πάλι ο περιφερειακός θα χρειάζονταν. Εδώ να σημειώσω ότι καλό θα ήταν να γίνει μία μονοθεματική εκπομπή για το κυκλοφοριακό, ώστε ο κάθε υποψήφιος να έχει παραπάνω χρόνο στη διάθεση του για να αναπτύξει τις θέσεις του αναλυτικότερα.

Η αποκέντρωση είναι μία ωραία ιδέα που φαντάζει υπέροχη όταν τη σχεδιάζεις. Εκεί που δυσκολεύει είναι η εφαρμογή. Θυμίζω την πιο ρεαλιστική αποκέντρωση των Δημόσιων Υπηρεσιών (που άμεσα θα βοηθήσει στο κυκλοφοριακό), που μπορεί να γίνει με τη μεταφορά τους στο χώρο που σήμερα είναι το στρατόπεδο.    

Ο Κώστας Ν.Πολυχρονάκης είναι Director of Operations