Το τροχαίο που έγινε το βράδυ της Κυριακής στον ΒΟΑΚ, στο ύψος του κόμβου Αμαρίου, ήρθε να προστεθεί στη μακρά λίστα παρόμοιων ατυχημάτων, τα οποία γεμίζουν τα νοσοκομεία και τα νεκροτομία του τόπου. Τύχη αγαθή, μέσα στην ατυχία των επιβαινόντων, το συγκεκριμένο ατύχημα να συμβεί σε σημείο με διαχωριστική νησίδα η οποία προστάτεψε τόσο τους επιβαίνοντες στο συγκεκριμένο όχημα, όσο και αυτούς που βρίσκονταν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας από την θανάσιμα επικίνδυνη πλαγιομετωπική σύγκρουση. Με λίγα λόγια, η ύπαρξη διαχωριστικού ανάμεσα στις δύο κατευθύνσεις ευθύνεται για το ότι έχουμε δύο άτομα στο νοσοκομείο και όχι περισσότερα στο νεκροτομείο. Μακάβρια η εισαγωγή μα πιστεύω απαραίτητη για να αντιληφθούμε επιτέλους ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ δεν μπορεί να είναι ούτε πεδίο επίδειξης ιδεοληψιών, ούτε πολύ περισσότερο κομματικών αντιδικιών. 

Οι ευθύνες όλων μας για τη διατήρηση ενός δρόμου εμφανώς ακατάλληλου για τις ανάγκες του νησιού εδώ και είκοσι τουλάχιστον χρόνια είναι μεγάλες και αφορούν όλους. Από τους «προύχοντες» του νησιού Ηρακλειώτες που έχοντας εξασφαλίσει πύλες εισόδου στα λόγια μόνο ασχολούνται με το οδικό δίκτυο, το οποίο μάλλον τους απασχολεί μόνο για λόγους αναψυχής, έως τους δυτικούς μας γείτονες που ενώ μας έκαναν τη χάρη να μας εξυπηρετούν ακτοπλοϊκώς ( η Ρεθυμνιακή είναι άλλο θέμα), επιδεικτικά αδιαφορούν για τον απαράδεκτο δρομίσκο που ενώνει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο, στο οποίο έως πρότινος δεν επέτρεπαν στα λεωφορεία να κάνουν το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Ρέθυμνο! Τέτοια επίδειξη πνεύματος συγκρητισμού…

Θα μου πείτε κι εμείς; Εμείς οι Ρεθεμνιώτες δεν έχουμε ευθύνες για την τεράστια καθυστέρηση στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα ενώνει το νησί; Τόσο αδύναμοι ήταν όλα τα χρόνια οι εθνικοί μας εκπρόσωποι που δεν κατάφεραν με κάποιο τρόπο να πείσουν τους υπόλοιπους Κρητικούς βουλευτές να προωθήσουν να έργο; Οι δήμαρχοι, οι νομάρχες (νυν αντιπεριφερειάρχες) το ίδιο; Εντάξει γνωρίζουμε ότι τα κόμματα μας είχαν δεδομένους, οι μεν δικούς τους άρα γιατί να μας προσέξουν, οι δε χαμένους, άρα γιατί να μας προσέξουν, οι δε σημερινοί στο μόνο που διαπρέπουν είναι στα λόγια. Ο απίθανος Σπίρτζης θα μας φτιάξει τον ΒΟΑΚ σε ένα χρόνο, κάτι σαν το μετρό της Θεσσαλονίκης με τα εκδοτήρια εισιτηρίων σε φωτογραφία και τις υπουργικές πόζες στα ακίνητα βαγόνια…

Η νέα αυτοδιοικητική περίοδος που τώρα ξεκινά πρέπει να αποτελέσει την τελευταία με αυτά τα δεδομένα. Οι μεθεπόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα βρουν την Κρήτη με ένα μεγάλο, νέο αεροδρόμιο το οποίο αναμένεται να αυξήσει κατά πολύ τους πληθυσμούς των επισκεπτών μας, άρα και τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στο νησί. Θα είναι σφάλμα τραγικό αν η εξέλιξη των υπόλοιπων υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών, δυσφημείται από το κεντρικό οδικό μας δίκτυο. Σφάλμα τραγικό και θανατηφόρο…   

Κώστας Ν. Πολυχρονάκης
Director of Operations