Αντιμετωπίστηκε η κλίση του φορτηγού πλοίου SKYLARK και ολοκληρώθηκε η άντληση των καυσίμων και των καταλοίπων του πλοίου για την αποφυγή ρύπανσης

Στην ανακοίνωσή του το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων αναφέρεται στο ιστορικό του πλοίου, τον ορατό κίνδυνο να προκαλέσει μεγάλη θαλάσσια ρύπανση στη θαλάσσια περιοχή της Κισάμου όπως είχε δημοσιεύσει το Flashnews.gr και πώς αυτός αποφεύχθηκε.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Το φορτηγό πλοίο SKYLARK, μήκους 61,5 μέτρων, σημαίας PALAU, τον Φεβρουάριο του 2018, πλέοντας στα ανοιχτά της Κισσάμου, μετά από  σοβαρή μηχανική βλάβη που είχε παρουσιάσει, είχε αναγκαστικά ρυμουλκηθεί στο λιμάνι Καβονησίου Κισσάμου και του είχε επιβληθεί  αναγκαστική κράτηση για θέματα ελλείψεων ασφαλούς ναυσιπλοΐας από Επιθεωρητές του Λιμενικού Σώματος μέχρι αποκαταστάσεως των ελλείψεων και βλαβών από την αλλοδαπή πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Επειδή όμως η εν λόγω πλοιοκτήτρια εταιρεία εγκατέλειψε το πλοίο, μαζί με το αλλοδαπό πλήρωμά του (το οποίο επαναπατρίστηκε κατόπιν μεσολάβησης ευρωπαϊκών ασφαλιστικών  οργανισμών), χωρίς να αποκαταστήσει την αξιοπλοΐα του πλοίου και οι δανειστές του πλοίου  προέβησαν σε δικαστική διεκδίκηση των οφειλομένων, τα αρμόδια δικαστήρια επέβαλαν συντηρητική κατάσχεση, με απαγόρευση απόπλου του καθώς και απαγόρευση μεταβολής της φυσικής και πραγματικής κατάστασης του πλοίου.

Το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, για την εύρυθμη λειτουργία του εκεί λιμανιού και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, προέβη από την πρώτη στιγμή σε σειρά ενεργειών, πάντα λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τα από τον νόμο προβλεπόμενα αλλά και την πραγματική και νομική κατάσταση του πλοίου και ενδεικτικά: επέκταση δικτύου παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στο σημείο πρόσδεσης του πλοίου, τοποθέτηση προληπτικά φραγμάτων αντιρρύπανσης, άντληση υγρών μηχανής για την αποφυγή διαρροής με περιβαλλοντικά κατάλληλη διαχείριση κατόπιν καθοδήγησης λιμενικής αρχής, σύσταση αρμοδίως απαιτούμενων εκ του νόμου  γνωμοδοτικών  επιτροπών, αποτελούμενη από  πέντε  προβλεπόμενους φορείς για το θέμα, αναζήτηση ιδιοκτητών για νόμιμη επίδοση εγγράφων  προσκλήσεων  μέσω και Υπουργείου Εξωτερικών, διερεύνηση του τρόπου άντλησης , μεταφοράς και  διαχείρισης των πετρελαίων που είχε για την κίνησή του το πλοίο, σε συνεννόηση με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, επανατοποθέτηση φραγμάτων τα οποία παρασύρθηκαν από τις θεομηνίες του χειμώνα και άλλα.

Προσφάτως, παρατηρήθηκε κλίση στο πλοίο μετά από εισροή υδάτων,  λόγω της όλης κατάστασής του. Το ΛΤΝΧ ενεργοποιώντας  τις επείγουσες διαδικασίες και όπως ορίζει ο νόμος  επενέβη με μια σειρά ενεργειών, ανάθεσε σε εξειδικευμένο ναυπηγό επιθεωρητή, καθώς και  σε δύτη αλλά και  σε εξειδικευμένο συνεργείο ναυπηγικών εργασιών την αντιμετώπιση και στεγανοποίηση του σημείου εισροής υδάτων καθώς και την  εκκένωση του πλοίου από  υγρά κατάλοιπα και πετρέλαια,  απέστειλε ειδικό βυτίο και ολοκλήρωσε την  άντληση των πετρελαίων κίνησης του πλοίου,  με άλλη ειδική διαδικασία άντλησε τα εισερχόμενα ύδατα κλπ υγρά, με αποτέλεσμα το πλοίο να μην παρουσιάζει πλέον κλίση,  έχοντας  απομακρύνει τον άμεσο  κίνδυνο διαρροής πετρελαίων ή πετρελαιοειδών καταλοίπων στο περιβάλλον.Επιπροσθέτως, το Λιμενικό Ταμείο, έχει εκκινήσει διαδικασίες, ώστε να εκτιμηθεί η δυνατότητα ασφαλούς  απομάκρυνσης  του πλοίου εκτός λιμένα Καβονησίου Κισσάμου.

Με την ευκαιρία ο Πρόεδρος του ΛΤΝΧ θέλει να ευχαριστήσει όλες τις Υπηρεσίας (Τελωνείο, Λιμεναρχείο, κλπ) και τους ιδιώτες  αλλά και το προσωπικό του Λιμενικού  Ταμείου Ν. Χανίων που βοήθησαν στην όλη επιχείρηση, αποτρέποντας τον κίνδυνο διαρροής των περιεχομένων πετρελαίων και πετρελαιοειδών στο λιμάνι και στην ευρύτερη περιοχή.