Τώνια Λιοδάκη Τώνια
Λιοδάκη
Δημοσιογράφος

Κι όμως υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων και στα Χανιά που καλούν το ΕΚΑΒ ζητώντας ασθενοφόρο, χωρίς η κατάστασή της υγείας τους να απαιτεί επείγουσα αντιμετώπιση και ενώ οι ίδιοι είναι σε θέση να μεταβούν στο νοσοκομείο με άλλα μέσα μεταφοράς.

Μπορεί οι περιπτώσεις αυτές να μην αγγίζουν την πλειονότητα, ωστόσο αρκεί έστω και μια κακιά στιγμή που κάποια από αυτές τις άσκοπες χρήσεις του ασθενοφόρου, θα στερήσει την πολύτιμη επέμβαση του ΕΚΑΒ από ένα πραγματικό έκτακτο περιστατικό που θα συμβεί την ίδια ώρα κάπου αλλού.

Δυστυχώς, ορισμένοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν ουσιαστικά το ΕΚΑΒ σαν ανέξοδο τρόπο να μεταφερθούν στο νοσοκομείο ή εκμεταλλεύονται καταστάσεις. Όπως αναφέρει ο υπεύθυνος τομέα ΕΚΑΒ Χανίων, Αντώνης Κιοπές:

«Υπάρχουν πολίτες που κάλεσαν το ΕΚΑΒ προκειμένου το ασθενοφόρο να τους μεταφέρει στο νοσοκομείο γιατί δεν είχαν λεφτά για ταξί. Είναι απολύτως κατανοητό από τους πολίτες στην εποχή που διανύουμε, όμως την ίδια στιγμή που μπορούμε να μεταφερθούμε στο νοσοκομείο με δικό μας μέσο χωρίς να υπάρχει μεγάλη ανάγκη, μπορεί ένας δικός μας συγγενής, ένας δικός μας άνθρωπος να υποστεί τροχαίο ή καρδιακή ανακοπή και να μην υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο.

Δεν είναι λογικό για παράδειγμα, να υπάρχει νέος άνθρωπος και να λέει πήγαινέ με στο νοσοκομείο γιατί είμαι εμπύρετος.

Επίσης, ορισμένοι – και μιλάμε για μειοψηφία – ενδεχομένως σκέφτονται να πάρουν το ασθενοφόρο γιατί έτσι μπαίνουν κατευθείαν στα Επείγοντα του νοσοκομείου και δεν περιμένουν να πάρουν νούμερο από έξω. Δεν θέλω να πιστεύω ότι σκέφτονται έτσι πολλοί άνθρωποι. Υπάρχαν φορές πάντως που μεταφέρουμε στο νοσοκομείο άτομο και μας ρωτάνε οι γιατροί στα ΤΕΠ “γιατί τον φέρατε με ασθενοφόρο;”

Δεν είναι η πλειοψηφία των κλήσεων άσκοπες, απλώς κάνουμε έκκληση περιορισμού των ασκόπων για να μην στερήσουμε ένα ασθενοφόρο από κάποιο πραγματικά επείγον περιστατικό.»

Το ΕΚΑΒ δεν μπορεί να γνωρίζει εκ προοιμίου αν ένα περιστατικό είναι σοβαρό ή όχι. Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει μόνο από κοντά όταν έχει ήδη φτάσει το ασθενοφόρο εκεί που το κάλεσαν.

«Δεν μπορεί να αξιολογηθεί το περιστατικό εάν δεν πάει εκεί ο διασώστης. Κανένας διαβιβαστής από το τηλέφωνο δεν μπορεί να κρίνει το περιστατικό αν είναι όντως σοβαρό ή όχι και να αποφασίσει να καθυστερήσει την αποστολή ασθενοφόρου. Δεν μπορείς αν δεν έχεις πλήρη εικόνα από κοντά να αξιολογήσεις την κατάσταση. Και φυσικά όταν πας στο περιστατικό δεν μπορείς να πεις στον άλλο θα έρθω να σε πάρω μετά γιατί δεν είναι σοβαρό το περιστατικό σου, είσαι υποχρεωμένος να τον παραλάβεις.

Μακάρι να υπήρχε η δυνατότητα να εξυπηρετηθούν ακόμα και τα μικρής σημασίας περιστατικά, αλλά δεν δυστυχώς δεν υπάρχει. Ειδικά τον Αύγουστο όλοι οι συνάδελφοι στον τομέα Χανίων κάνουν περισσότερες από τις προβλεπόμενες βάρδιες για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις μεγάλες ανάγκες του νομού δεδομένης και της αύξησης της επισκεψιμότητας. Υπάρχει μεγάλος όγκος εκτάκτων περιστατικών, τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, πνιγμοί στις θάλασσες, συν τα παθολογικά. Η έκκληση που κάνουμε είναι όχι στην άσκοπη χρήση από τους πολίτες προκειμένου να υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο για τα πραγματικά επείγοντα περιστατικά» καταλήγει ο κ. Κιοπές.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook