Εδώ και 40 χρόνια πέντε γενιές μοντέλων και σχεδόν 5.000.000 αυτοκίνητα το Mitsubishi L200 είναι ο συνεργάτης σε πολλών επαγγελματιών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η έκτη γενιά προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στα ανοιχτά ημιφορτηγά και τα SUV.

Στην κατηγορία των Sport Utility Vehicles, μπορούν ενταχθούν πολλά οχήματα. Γιατί όχι και τα ελαφρά ανοιχτά φορτηγά ή… αγροτικά για την Ελλάδα. Οι αντικρίσεις σας, ακούγονται ως την Μάλαγα, που είναι σε εξέλιξη η παρουσίαση του Mitsubishi L200 και εν μέρει έχετε δίκιο αφού η αγορά έχει βάλει τις κόκκινες γραμμές της για τα SUV και τα επαγγελματικά οχήματα. Όμως τα τελευταία μοντέλα ανοιχτών ημιφορτηγών κινούνται στο «δύσκολο μονοπάτι» των Οχημάτων Ελεύθερου Χρόνου μετά την καθημερινή εργασιακή τους απασχόληση. Δείτε για παράδειγμα το νέο L200.

Είναι νέο και το δείχνει

Οι ιθύνοντες της Mitsubishi μας είπαν πως 2.400 τμήματα του αυτοκινήτου είναι καινούργια – όχι άσχημα, αν σκεφτείτε πως μέχρι τώρα τα pick-up (ημιφορτηγά) συνήθως μένουν  ίδια για εφτά με οχτώ χρόνια, και η Mitsubishi άλλαξε ριζικά το αυτοκίνητο μέσα σε τρία χρόνια.

Πρώτα από όλα είναι ο εκτεταμένος ανασχεδιασμός του αμαξώματος. Η εμφάνιση της προηγούμενης γενιάς έδειχνε ίσως άτολμη και σίγουρα χαμηλών τόνων και η νέα γενιά αυτό το ανατρέπει με πολύ πιο δυναμικό χαρακτήρα και με χαρακτηριστικό την… μεγάλη «μάσκα» που θυμίζει τα νέα SUV της μάρκας. Φυσικά, το νέο μοντέλο εφοδιάστηκε με νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, κι ένα καινούργιο αυτόματο κιβώτιο. Δεν ξεχνάμε τον κινητήρα turbo diesel (πληροί τις προδιαγραφές Euro 6D με κατανάλωση 7,6 l / 100 χλμ) των  2,3 λίτρων (2.268 κ.εκ.) με 150 ίππους και τα 400 Nm ροπής (διαθέσιμα από τις 1750 σ.α.λ.). Το, μικρό, downsizing και το σύστημα start/stop   έφερε τους λιγότερους ρύπους και την καλύτερη οικονομία.

Αφήνουμε αυτά, που δεν φαίνονται και προσέχουμε αυτά που φαίνονται. Η κύρια αλλαγή εστιάζεται στο εμπρός μέρος του ανοιχτού φορτηγού με τη «μάσκα» (την αποκαλούν dynamic shield) να εκφράζει τον δυναμισμό του μοντέλου. Παρατηρήστε την  μεγαλύτερη διαφορά, από το προηγούμενο μοντέλο, που είναι η νέα θέση των φωτιστικών σωμάτων: Είναι τώρα τοποθετημένα 100 χιλιοστά πιο ψηλά, απέχοντας συνολικά από το έδαφος 700 χιλιοστά. Πριν βιαστείτε να πείτε πως όλα γίνονται για την εμφάνιση, οι μηχανικοί μας πληροφόρησαν πως όταν διασχίζουμε υδάτινα εμπόδια (λακκούβες με λάσπη ή ποτάμια), τα φώτα παραμένουν έξω από το νερό και ίσως καθαρά για να φωτίζουν δηλαδή, το δρόμο εμπρός.

Νέας σχεδίασης είναι τα πλαϊνά και πίσω πάνελ του αμαξώματος, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι μεγαλύτερα και κάνουν το L200 «series 6» να μην περνά απαρατήρητο. Αυτό που δεν άλλαξε είναι η καρότσα (διαστάσεις και εκμετάλλευση χώρου) έτσι όλα τα αξεσουάρ του προηγούμενου μοντέλου ταιριάζουν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο καινούργιο. Βάρη, διαστάσεις παραμένουν ως είχαν: το μέγιστο απόβαρο είναι στα 1.040 κιλά για διπλοκάμπινο L200, το μέγιστο ωφέλιμο μήκος φόρτωσης στα 1.520 χιλιοστά, ενώ ως προς το ωφέλιμο πλάτος, μια ευρωπαλέτα (οι επαγγελματίες θα καταλάβουν) χωράει άνετα.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές για το L200 έκτης γενιάς είναι μικρότερης έκτασης. Οι διαστάσεις και ο διάκοσμος παραμένουν ως είχαν. Προστέθηκαν μαλακά πλαστικά υλικά (ακόμη και στις κάθετες κολώνες B-pillars) και σύστημα εξαερισμού με εξαγωγές αέρα και στην οροφή. Αυτό βοηθά να ανακυκλώνεται ο αέρας από το εμπρός τμήμα της καμπίνας, και να ενισχύει την απόδοση του κλιματιστικού ώστε να φτάνει περισσότερος αέρας και στους πίσω επιβάτες. Οι θύρες USB τέλος, είναι τώρα τέσσερις, δύο στην κεντρική κονσόλα και δύο πίσω.

Νέο σασμάν και αλλαγές στο πλαίσιο

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν τώρα κι ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτητων με έξι σχέσεις με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης Super-Select 4WD. Οι προδιαγραφές του νέου αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων υπόσχονται μία πολύ διαφοροποιημένη από το προηγούμενο μοντέλο λειτουργία. Με τη μία έξτρα σχέση και την διαφορετική κλιμάκωση που διαθέτει, κρατά χαμηλότερα τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα, μειώνει τον θόρυβο και την κατανάλωση και πραγματοποιεί σωστές, πολύ ομαλές και γρήγορες αλλαγές σχέσεων.

Από εκεί και πέρα, έχουν βελτιωθεί στοιχεία του πλαισίου, που αναβαθμίζουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο και εκτός δρόμου. Έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτερα αμορτισέρ στην πίσω ανάρτηση και μεγαλύτερα δισκόφρενα εμπρός. Το L200 είχε έτσι κι αλλιώς αποτελεσματικό σύστημα πέδησης και τώρα δείχνει να διαθέτει ακόμη πιο ακριβή σε αίσθηση και αποτελεσματικά σε απόδοση φρένα.

Take a walk on the wild side

Όπως όλοι οι κατασκευαστές έτσι και η Mitsubishi υποστηρίζει την… επιβατική μορφή του L200 και ισχυρίζεται ότι το pick-up της προσφέρει SUV επίπεδα εξοπλισμού, άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Αντιμετωπίσαμε σχεδόν όλους αυτούς τους ισχυρισμούς με δεύτερες σκέψεις.

Οδηγώντας το L200 έκτης γενιάς εντός και εκτός δρόμου καταλάβαμε πως η Mitsubishi δεν κάνει ξαφνικά το… αγροτικό της Eclipse Cross ή ASX άλλωστε δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Η Ιαπωνική εταιρία θέλει μία ισορροπία ανάμεσα στους δύο κόσμους (της δουλειάς και της διασκέδασης.Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί για να βελτιώσει την ακαμψία και να βοηθήσει την ανάρτηση, ενώ σημαντικές είναι και οι επεμβάσεις στο σύστημα τετρακίνησης.

Πέρα από τα γνωστά (κοντές σχέσεις, δυνατότητα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς ασχέτως ταχύτητας κ.λπ.) ο οδηγός έχει τώρα στη διάθεσή του και επιλογές ανάλογα με το τερέν στο οποίο κινείται. Χώμα, λάσπη και χιόνι, άμμος και βράχια, είναι τα τέσσερα προγράμματα που μπορείτε να επιλέξετε με τον περιστροφικό επιλογέα. Σε κάθε διαφορετική θέση του τα ηλεκτρονικά αλλάζουν αυτόματα την απόκριση στο γκάζι και επιλέγουν το πλέον κατάλληλο set up για το σύστημα τετρακίνησης ώστε να προσφέρεται πάντα η μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Εκεί πάντως που η διαφορά με το προηγούμενο είναι αισθητή είναι στον πίσω άξονα. Ναι τα φύλλα σούστας παραμένουν αλλά η Mitsubishi έχει κάνει βελτιώσεις,  Η σκληρή απόσβεση και οι αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι τώρα πιο ήπιες και δεν ενοχλούν.

Σημαντική βοήθεια στη δουλειά, στο… χωράφι, ή σε εκτός δρόμου περιπέτειες προσφέρει και το νέο σύστημα Hill Descent Control, που δουλεύει με διαφορετικό τρόπο από αυτό των άλλων κατασκευαστών. Ειδικά σε κατηφόρα με έντονη κλίση είναι έως και σωτήριο. Όταν κατεβαίνετε σε δρόμο με λάσπη, με 30% κλίση, αυτό που δεν θέλετε, είναι να επιταχύνει το αυτοκίνητο και να σας τρομάξει ή να φύγει ανεξέλεγκτο. Το L200 διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα κίνησης, με την προϋπόθεση πως δεν υπερβαίνει τα 10-12 χλμ./ ώρα.

Αναβαθμισμένος εξοπλισμός

Ο εξοπλισμός ασφαλείας (μαζί με την συμπεριφορά και τις δυνατότητες κίνησης) έχουν τον πρώτο ρόλο. Τα νέα στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν τώρα κάμερα με πεδίο κάλυψης 360 μοιρών (bird’s eye view) ιδιαίτερα χρήσιμη σε στενά περάσματα για εμπόδια όπως ξύλα, πέτρες που είναι κρυμμένα από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Η λίστα του βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού είναι μακρά, κι ενδεικτικά, σε αυτή περιλαμβάνονται σύστημα θέασης τυφλής γωνίας με Lane Changing Assist, σύστημα πρόληψης εμπρόσθιας σύγκρουσης, υποβοήθηση πέδησης, Rear Cross Traffic Alert –που «βλέπει» δεξιά αριστερά στο πίσω μέρος της καρότσας.

Απ’ όλο τον μακρύ κατάλογο πάντως, το πιο χρήσιμο στην καθημερινή δουλειά, είναι το Ultrasonic Misacceleration Mitigation System. Είναι ίσως ο μεγαλύτερος… γλωσσοδέτης που σκέφτηκε εταιρεία αυτοκινήτου, αλλά είναι πολύ χρήσιμο καθώς με αυτό αποφεύγετε κάποιες ακριβές συγκρούσεις, στους εργασιακούς χώρους. Σταματά αυτόματα αν διαγνώσει πως θα χτυπήσετε εμπόδιο που δεν έχετε αντιληφθεί.

SUV ή Αγροτικό;

Το νέο L200 είναι πραγματικά ενδιαφέρον. Πάντα είχε την εικόνα «εργαλείου δουλειάς» αλλά τώρα ταυτόχρονα αποπνέει αέρα μοντέρνου SUV. Οδική συμπεριφορά με περισσότερη άνεση στην άσφαλτο (λιγότερος θόρυβος από τον κινητήρα) και εκτός δρόμου εντυπωσιακές ικανότητες. Οπτικά είναι μοντέρνο (ή ιδιαίτερο) με πλούσιο εξοπλισμό. Αν το L200 δεν ήταν στις επιλογές σας, τώρα θα γίνει σίγουρα μία από αυτές.

Πηγή: newsauto.gr