Μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη του προέδρου του τοπικού τμήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος φιλοξένησε πριν λίγες ημέρες ο TeamFM, με κεντρικό πυρήνα τι άλλο, την τραγική κυκλοφοριακά πολιτεία μας. Με το θεσμικό βάρος του συμβούλου του κράτους ο τεχνικός κόσμος του Ρεθέμνους διά του προέδρου τους κ. Σπύρου Καλησπεράκη αναδεικνύει τα προβλήματα, θίγει την έως τώρα αδράνεια και τονίζει την αναγκαιότητα της εύρεσης συγκεκριμένων λύσεων. Ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο, η βασικές του προτάσεις και κυρίως η επιμονή στην ύπαρξη μίας ξεκάθαρης «κεντρικής γραμμής» την οποία όλες οι αποφάσεις πρέπει να υπηρετούν, έχουν ενδιαφέρον. Τα όσα είπε αποκτούν νέα μεγαλύτερη διάσταση με την εκπεφρασμένη κυβερνητική άποψη περί μεταφοράς περισσότερων αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Παρά τα όσα περί του αντιθέτου ακούσαμε στην προεκλογική περίοδο, κυκλοφοριακά το Ρέθεμνος πάσχει και μάλιστα πάσχει βαριά. Αυτό δεν οφείλεται μονάχα στο πανεπιστήμιο, τον τουρισμό και στη συνακόλουθη (πέρα του όποιου σχεδιασμού αν υπάρχει τέτοιο πράγμα για ελληνική πόλη), αύξηση των κατοίκων της πολιτεία μας, αλλά και γιατί  για πολλά χρόνια κρύβουμε τα προβλήματα ή  χειρότερα, κάνουμε ότι δεν υπάρχουν…

Όπως εξήγησε ο κος Καλησπεράκης η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων εντός του (εκτεταμένου) κέντρου της πολιτείας μας είναι μονόδρομος, καθώς είναι κάτι  που ταιριάζει και με τις διαστάσεις της πόλης αλλά και με την ανάπτυξη της, διότι το Ρέθυμνο είναι μια μικρή τουριστική πόλη. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα πρέπει να υπάρχει μια σταθερή και πυκνή αστική συγκοινωνία που θα εξυπηρετεί επισκέπτες και δημότες. Αφού προσέθεσε πως ο περιορισμός της κυκλοφορίας θα προσφέρει μια καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες αναφέρθηκε και στο… προπατορικό αμάρτημα. «Εδώ και πάρα πολλά χρόνια συζητάμε για περιφερειακά παρκινγκ . Δεν έχουμε πει ποτέ όμως που θα μπορούσαν να είναι στοχευμένα και δεν γίνεται συζήτηση για την υλοποίησή τους». Μάλιστα.

Τα παραπάνω θα μπορούσαν να αφορούν μία συνέντευξη ρουτίνας στην οποία επαναλαμβάνονται κοινοτυπίες, απλά για να ειπωθούν. Υπήρξε όμως μία πραγματικά ρηξικέλευθη, επαναστατική θα λέγαμε άποψη για τις θέσεις στάθμευσης στην πλατεία του Αγ. Γεωργίου στην Καλλιθέα. Η ιδέα είναι απλή: Τα περισσότερα αυτοκίνητα που σταθμεύουν μόνιμα είναι των κατοίκων, οι οποίοι αναγκαστικά τα αφήνουν εκεί αφού εκμεταλλεύτηκαν (έκαναν μαγαζιά), τις θέσεις στάθμευσης των πολυκατοικιών τους. Η πλατεία λοιπόν πρέπει να αδειάσει και οι κάτοικοι να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους στο περιφερειακό παρκινγκ. Αν όμως είναι τόσο σημαντικό για  κάποιον να παρκάρει κάτω από το σπίτι του, τότε θα πρέπει να πληρώσει ή να αγοράσει τη θέση του.

Όπως αντιλαμβανόμαστε, προκύπτει το θέμα της ανυπαρξίας των περιφερειακών πάρκινγκ. Μακάρι να δρομολογηθούν. Έως τότε, όποιος μπορεί θα βγάζει άδεια, θα κλείνει το δρόμο και θα παρκάρει στην πρασιά του…     

Κώστας Ν. Πολυχρονάκης
Director of Operations