Ο συνολικός σχεδιασμός της νέας δημοτικής αρχής για κυκλοφοριακό και χώρους στάθμευσης σε σύσκεψη με φορείς της παλιάς πόλης

Ο συνολικός σχεδιασμός της δημοτικής αρχής των Χανίων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα αναπτύχθηκε σε σύσκεψη στο Δημαρχείο Χανίων η οποία συνεκλήθη με πρωτοβουλία του συλλόγου Εμπορικών και Τουριστικών καταστημάτων Παλιάς Πόλης και με την συμμετοχή εκπροσώπων της Ένωσης ξενοδόχων Ν.Χανίων, της Ένωσης Τουριστικών καταλυμάτων Χανίων, του Σωματίου Επαγγελματιών Ν.Χώρας, του Σωματίου Επιχειρηματιών Εστίασης Ν.Χανίων  και του Συλλόγου Καταστηματαρχών Ενετικού Λιμένα.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν και ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Τσουπάκης, Αλόγλου, Χαζηράκης και Ξανθουδάκης, καθώς και ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΚΥΔΩΝ Α.Ε., Μιχ. Καλογριδάκης.

Βασικό θέμα ήταν οι χώροι στάθμευσης πέριξ της παλιάς πόλης, αλλά όπως ήταν αναμενόμενο η συζήτηση επεκτάθηκε γενικά στο κυκλοφοριακό.

Ξεκινώντας ο κ.Σημανδηράκης γνωστοποίησε πως στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα συζητηθεί και πάλι το θέμα του οικοπέδου της ΑΒΕΑ στην Νέα Χώρα, προκειμένου – όπως είπε – να ληφθούν αποφάσεις στην κατεύθυνση να μείνει στην κατοχή του Δήμου έτσι ώστε να δημιουργηθεί στην επιφάνεια ένας δημόσιος χώρος και ένας υπόγειος χώρος στάθμευσης.


Επιπλέον ο κ.Σημανδηράκης ανακοίνωσε πως την συνολική διαχείριση όλων των χώρων στάθμευσης θα την έχει η δημοτική επιχείρηση ΚΥΔΩΝ, ενώ έκανε λόγο για αυτόματη ηλεκτρονική στάθμευση στα parking, κοντά στο ενετικό λιμάνι, όπως στην πλατεία Τάλω και στην Πύλη της Άμμου, με τη χρήση μπαρών και με τα αυτοκίνητα να σταθμεύουν για όσο το δυνατόν πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Επίσης θα επεκταθούν οι πεζοδρομήσεις στην παλιά πόλη με πεζοδρόμηση και της οδού Δασκαλογιάννη και με μέριμνα για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων. Ειδικά για το θέμα αυτό θα υπάρξει συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Εκπρόσωποι των φορέων που συμμετείχαν έκαναν λόγο για εξεύρεση μεγάλων χώρων στάθμευσης και περιφερειακά της πόλης με τον Αντιδήμαρχο Μιχάλη Τσουπάκη να κάνει λόγο για σχέδιο χρήσης mini bus για δωρεάν μεταφορά (σ.σ. όπως είχε εφαρμοστεί πριν από πολλά χρόνια από τον τότε δήμαρχο Κυριάκο Βιρβιδάκη).

Επίσης ο κ.Τσουπάκης – ο οποίος είναι και πρόεδρος του ΚΤΕΛ Υπεραστικών Λεωφορείων Χανίων – Ρεθύμνης, γνωστοποίησε πως ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής περιλαμβάνει την κατάργηση όλων των αφετηριών λεωφορείων από το κέντρο της πόλης.

Τα λεωφορεία του αστικού ΚΤΕΛ θα σταθμεύουν σε χώρο δυτικά της πόλης και θα κινούνται μέσα στην πόλη μόνο για στάσεις.

Το ίδιο θα γίνει και με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ το οποίο θα μεταφερθεί σε δικό του χώρο στην περιοχή του Μακρύ Τοίχου, ενώ το σημερινό οικόπεδο στο κέντρο της πόλης  θα γίνει ένας μεγάλος χώρος στάθμευσης υπέργειος και υπόγειος.

Σε ότι αφορά στο θέμα που δημιουργήθηκε με την μεταφορά του χώρου των τουριστικών λεωφορείων από την πλατεία της Δημοτικής Αγοράς ο κ. Σημανδηράκης έκανε λόγο για επίτευξη συμφωνίας.

 Ερωτώμενος ο Δήμαρχος Χανίων για το θέμα της δημιουργίας υπόγειου χώρου στάθμευσης κάτω από το εθνικό στάδιο, έκανε λόγο για συνεργασία με την αρχαιολογία και για πιθανή δημιουργία υπόγειου parking στην πλατεία 1866 καθώς και για μια γενικότερη ανάπλαση ολόκληρης της περιοχής που περιλαμβάνει το πάρκο Ειρήνης και Φιλίας, συνδυάζοντάς την με την δημιουργία νέου Δημαρχείου στο κτίριο των Ιταλικών στρατώνων που καταστράφηκαν από την πυρκαγιά.

Ο Δήμαρχος Χανίων στην διάρκεια της σύσκεψης έθιξε και το θέμα της τροφοδοσίας των καταστημάτων στην παλιά πόλη, καθώς – όπως είπε – καταστρατηγείται το ωράριο, ενώ αναφέρθηκε σε εντατικοποίηση των ελέγχων για την τήρηση των κανόνων που υπάρχουν.