Η ίδια απάτη είχε κυκλοφορήσει στο facebook τον Φεβρουάριο του 2019 ενώ τώρα οι επιτήδειοι την επανέφεραν, ποστάροντας πληροφορίες για δήθεν δώρο σε διάφορες γνωστές σελίδες

Η παραπάνω ανάρτηση κοινοποιείται σε ομάδες του facebook και αν κάποιος ανυποψίαστος χρήστης ακολουθήσει τις οδηγίες θα βρεθεί στην παρακάτω σελίδα όπου με μικρά γράμματα αναγράφεται:

«Οι αναφερόμενες εμπορικές επωνυμίες δεν σχετίζονται με το διαγωνιστικό παιχνίδι διεκδίκησης επάθλου. 6,24€ ανά βδομάδα, συν τυχόν τέλη κινητής. Τα έπαθλα προσφέρει η διοργανώτρια εταιρεία».

Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ονόματα μεγάλων εταιριών ή υπόσχονται ακριβά δώρα. για να καταφέρουν να τους εξαπατήσουν. Όταν το «κόλπο» γίνει γνωστό, οι επιτήδειοι αλλάζουν «σύστημα» και βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους εξαπάτησης, όπως ο παραπάνω.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με παλιότερο Δελτίο τύπου (τότε είχαμε τα κουπόνια από τα σούπερ μάρκετς) παρακαλούσε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που διαπιστώσουν τέτοιου είδους μηνύματα στο διαδίκτυο, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους. Επισημαίνει ότι αυτά τα μηνύματα έχουν ως στόχο να πείσουν, με απατηλό τρόπο («ψάρεμα»), τους ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου να αποστείλουν προσωπικά τους δεδομένα (όπως τηλεφωνικούς αριθμούς), τα οποία αξιοποιούν οι δράστες για να τους ζημιώσουν οικονομικά.

Τι αναγράφεται στο facebook:

 

Επιπλέον συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου ότι:
«Δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα, να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα)» (δείτε εδώ).

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook