Γιατί ο σίδηρος είναι σημαντικός κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης; - Ακόμη και αν μια γυναίκα δεν είναι έγκυος, το σώμα της χρειάζεται σίδηρο.

Ο σίδηρος είναι υπεύθυνος για τον σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης, μιας πρωτεΐνης που υπάρχει στα ερυθρά αιμοσφαίρια, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο.

Ο σίδηρος εντοπίζεται και στη μυοσφαιρίνη, μια σχετικά μικρή πρωτεΐνη που αποτελείται από μια πολυπεπτιδική αλυσίδα 153 αμινοξέων. Αποστολή της μυοσφαιρίνης είναι να συνδέεται με το οξυγόνο το οποίο μεταφέρει στους σκελετικούς μύες και τις λείες μυϊκές ίνες, διαμέσου των μυϊκών κυττάρων.

Ο σίδηρος βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Για ποιους λόγους πρέπει να ενισχύσει μία έγκυος την κατανάλωση σιδήρου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Παραγωγή επιπλέον αιμοσφαιρίνης: Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το σώμα σας παράγει σχεδόν 50% περισσότερο αίμα απ 'ότι συνήθως, γι' αυτό χρειάζεστε επιπλέον αιμοσφαιρίνη και συνεπώς επιπλέον σίδηρο.

Ανεπάρκεια σιδήρου: Πολλές γυναίκες έχουν έλλειψη σιδήρου ακόμη και πριν να μείνουν έγκυες. Η ανεπαρκής ποσότητα σιδήρου κάνει κάποιον να αισθάνεται κούραση και κόπωση. Ως εκ τούτου χρειάζεστε επιπλέον σίδηρο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ανάπτυξη μωρού: Καθώς μεγαλώνει και αναπτύσσεται το μωρό, οι απαιτήσεις για σίδηρο μεγαλώνουν ειδικά στο δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο της κύησης.

Καταπολέμηση επιπλοκών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης: Η έλλειψη σιδήρου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συνδέεται με αρκετές επιπλοκές της εγκυμοσύνης, όπως ο πρόωρος τοκετός, το χαμηλό βάρος γέννησης, η παιδική θνησιμότητα κ.λπ.

Πόσο σίδηρο πρέπει να καταναλώνει μια έγκυος;
Μία έγκυος χρειάζεται συνολικά 800 χιλιοστόγραμμα (mg) κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Από αυτά, το έμβρυο και ο πλακούντας απαιτούν 300mg και η μητρική αιμοσφαιρίνη 500mg.

Ποια τρόφιμα περιέχουν σίδηρο
ΤΡΟΦΗ (ωμή 100 γρ.) ΣΙΔΗΡΟΣ
ΣΥΚΩΤΙ                        14,0

ΚΑΚΑΟ ΣΚΟΝΗ           11,6

ΦΑΣΟΛΙΑ ΞΕΡΑ           6,7

ΦΑΚΕΣ                         6,1

ΟΣΠΡΙΑ ΓΕΝΙΚΑ          5,0

ΑΡΑΚΑΣ                       4,8

ΣΟΚΟΛΑΤΑ                  4,4

ΚΡΕΑΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ       3,5

ΓΑΡΙΔΕΣ                      3,2

ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ                3,1

ΣΤΑΦΙΔΕΣ                   2,7

ΑΥΓΟ                           2,5

ΣΠΑΝΑΚΙ                     2,4

ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ               2,2

ΚΡΕΑΣ ΜΟΣΧΑΡΙΣΙΟ 1,8

ΨΑΡΙΑ ΚΑΠΝΙΣΤΑ      1,6

ΨΑΡΙΑ ΠΑΧΙΑ             1,2

ΚΡΕΑΣ ΧΟΙΡΙΝΟ        1,2

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ             0,9

ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΓΕΝΙΚΑ 0,8

Τι μπορεί να συμβεί αν δεν λαμβάνετε αρκετό σίδηρο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
Τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα:

μειωμένη ικανότητα απόδοσης στην εργασία
κούραση
ανεπάρκεια σιδήρου
χαμηλό βάρος γέννησης του μωρού
πρόωρο τοκετό

Ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσετε τον σίδηρο στο σώμα σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ο φυσικός. Αναζητήστε τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο αλλά και τρόφιμα που βοηθούν στην απορρόφησή του. Αν παρόλα αυτά δεν λαμβάνετε αρκετό σίδηρο ο γιατρός σας είναι εκείνος που θα σας προτείνει κάποια συμπληρώματα κατάλληλα για την εγκυμοσύνη σας.

Πηγή: onmed.gr