Τι δήλωσε από τα Χανιά η Γ.Γ. Α΄βάθμιας Β' βάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπ. Παιδείας, για το πρόβλημα κάλυψης κενών στα απομακρυσμένα σχολεία με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Λύκειο Σφακίων​

Οι αναπληρωτές αρνούνται να αναλάβουν καθήκοντα σε απομακρυσμένες περιοχές και την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν ούτε κίνητρα που θα τους προτρέψουν να δεχτούν τις θέσεις ούτε πέναλτι που θα τους αποτρέψουν να τις απορρίψουν.

Αυτή την κατάσταση βιώνουν οι μαθητές απομακρυσμένων περιοχών με αποτέλεσμα να υπάρχουν σχολεία δύο ταχυτήτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Λύκειο Σφακίων το οποίο λειτουργεί με έναν και μόνο καθηγητή, φιλόλογο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά που πρόκειται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.

Από τα Χανιά όπου βρέθηκε η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα, αναφέρθηκε στο πρόβλημα, κάνοντας γνωστό ότι χθες Παρασκευή ξεκίνησε η τρίτη φάση αναπληρωτών που αφορά στα δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα μέρη.

Τόνισε ότι από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, είχαν δεσμευτεί πιστώσεις μόνο για 1.700 θέσεις σε σχέση με τις 3.800 θέσεις αναπληρωτών που είχαν καλυφθεί πέρσι, παρόλα αυτά όπως είπε έγινε προσπάθεια για να βρεθούν επιπλέον πιστώσεις.

Παραδέχτηκε το μεγάλο πρόβλημα απόρριψης των θέσεων από τους ίδιους τους αναπληρωτές που δεν δέχονται να αναλάβουν καθήκοντα σε απομακρυσμένα σχολεία και επεσήμανε ότι δυστυχώς δεν υπάρχουν τα ίδια κίνητρα μοριοδότησης όπως παλαιότερα ούτε επιβολή πέναλτι σε όσους αρνούνται τις θέσεις. 

Αναλυτικά όπως δήλωσε η κα Γκίκα:

"Εμείς αναλάβαμε σε μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδο, έναν μήνα πριν την αρχή της σχολικής χρονιάς χωρίς να υπάρχει απαραίτητη προετοιμασία. Στη β' βάθμια εκπαίδευση ενώ πέρσι καλύφθηκαν σε αναπληρωτές 3.800 θέσεις, φέτος είχαν δεσμευτεί πιστώσεις μόνο για 1.700. Δεν είχε γίνει η απαραίτητη προετοιμασία και αυτό δυσχέρανε το έργο μας. Έπρεπε να πιέσουμε να βρούμε πιστώσεις, σε πρώτη φάση από το ΠΔΕ. Βαδίσαμε πάρα πολύ γρήγορα. Υπήρχε στο Υπ. Παιδείας μια ρύθμιση νομοθετική που δεν μας επέτρεπε να αρχίσουμε τη διαδικασία νωρίτερα από τις 24 Αυγούστου, που ήταν πολύ αργά. Κάναμε την πρώτη φάση αναπληρωτών στις 5/9 που ήταν το νωρίτερο που μπορούσαμε να γίνει, η δεύτερη έγινε στις 27/9, χθες Παρασκευή προχωρήσαμε και σε μια μικρή τρίτη φάση.

Αντιμετωπίζουμε το εξής πρόβλημα. Ενώ σε κάθε συνάντηση που κάνουμε με τους 13 περιφερειακούς, λέμε και ξαναλέμε ότι πρέπει πρώτα να καλύψουμε τα πιο δυσπρόσιτα μέρη και απομακρυσμένα, αυτό δεν έχει επιτευχθεί γιατί πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί που καλούνται να αναλάβουν σε εκείνα τα μέρη δεν παρουσιάζονται.

Η τρίτη φάση που κάναμε τώρα αφορούσε τα μέρη αυτά στα οποία δεν παρουσιάστηκαν οι εκπαιδευτικοί. Υπήρχαν 620 εκπαιδευτικοί που δεν ανέλαβαν! Το πρόβλημα είναι ότι η αυξημένη μοριοδότηση που υπήρχε παλιότερα για αυτά τα μέρη δεν ισχύει και επίσης δεν ισχύει και το πέναλτι που υπήρχε παλαιότερα, βάσει του οποίου όποιος δεν αναλάμβανε δεν μπορούσε να κάνει την επόμενη χρονιά αίτηση. Αυτά πρέπει να αλλάξουν γιατί θα πρέπει να δώσουμε ίσες ευκαιρίες στα παιδιά. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε  σχολεία δυο ταχυτήτων. Το να μην τους παρέχουμε εκπαίδευση είναι τεράστιο πρόβλημα. Σαν εκπαιδευτικός δεν μπορώ να διανοηθώ ότι κάποια παιδιά κάνουν μάθημα και κάποια είναι στο προαύλιο και κάνουν βόλτα."