Την ευκαιρία να ενημερωθούν για το αγωνιστικό στρες και κατά πόσο αυτό επηρεάζει αρνητικά την απόδοση κάθε αθλητή θα έχουν οι Μίνι Παίδες του ΝΟΧ. 

Η ομιλία από την ψυχολόγο Αννέτα Μαρκογιαννάκη θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 23-24 Οκτωβρίου στο κλειστό γυμναστήριο του ΝΟΧ.

Η ανακοίνωση του ΝΟΧ έχει ως εξής:

Ομιλία με θέμα το αγωνιστικό στρες και κατά πόσο αυτό επηρεάζει αρνητικά την απόδοση του αθλητή θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 23 και 24 Οκτωβρίου στο κλειστό γυμναστήριο του Ναυτικού Ομίλου Χανίων.

Ειδικότερα, η ομιλία η οποία θα πραγματοποιηθεί από την ψυχολόγο, Αννέτα Μαρκογιαννάκη και απευθύνεται στους αθλητές πόλο της ομάδας μίνι παίδων (προπονητής ο Γιάννης Ζαγουράκης). Οι αθλητές θα διδαχτούν βιωματικά τεχνικές διαχείρισης άγχους, όπως είναι η διαφραγματική αναπνοή και το Mindfulness (Ενσυνειδητότητα).

Ως γνωστόν, η ύπαρξη υψηλών επιπέδων στρες κατά τη διάρκεια των αγώνων επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση του αθλητή. Είναι σημαντικό να μπορεί ο αθλητής ν’ αναγνωρίζει τα συμπτώματα άγχους στο σώμα του (π.χ. ταχύπνοια, ιδρωμένα χέρια, τάση για εμετό κ.α.) αλλά και να κατέχει τρόπους ώστε να μπορεί να ελέγξει και να διαχειριστεί το άγχος του. Επίσης καθοριστικός είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνεται ο αθλητής τα συμπτώματα του άγχους. Βοηθητικό είναι να τα ερμηνεύει ως ένδειξη ετοιμότητας του οργανισμού και όχι ως ένδειξη αδυναμίας ή φόβου.

Οι ασκήσεις χαλάρωσης είναι τεχνικές που αποσκοπούν στην διαχείριση κυρίως του μυαλού, δηλαδή των σκέψεων, αλλά και του σώματος (νευρομυική χαλάρωση). Η σωστή αναπνοή είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ελέγξει κανείς το άγχος του. Η εκμάθηση του ελέγχου της αναπνοής απαιτεί όμως εξάσκηση.

Τέλος, η καλλιέργεια της επίγνωσης του εαυτού και της εστίασης στο «εδώ και τώρα» δίχως «να τρέχει» το μυαλό στο πριν και το μετά, βοηθά στην προσοχή και στην συγκέντρωση του αθλητή και αυτό για παράδειγμα μπορεί να επιτευχθεί με ασκήσεις Mindfulness.