Διακεκριμένοι ομιλητές και τη συμμετοχή επιχειρηματικών, φορέων, εκπροσώπων της πολιτικής και οικονομικής ζωής του τόπου, συζητούν στις θεματικές «Γη-Πολιτισμός-Προορισμός»

Ξεκίνησε, το μεσημέρι του Σαββάτου, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών, το «2ο Chania Business forum» στο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στο παλιό λιμάνι των Χανίων. Φέτος, το επιχειρηματικό φόρουμ, που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός για τα Χανιά, “φιλοξενεί”  και τη Γενική Συνέλευση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΓΣΕΕ) το πιο σημαντικό γεγονός όσον αφορά τις εργασίες της ΓΣΕΕ.

Στόχος του συμποσίου είναι τα Χανιά να γίνουν το επίκεντρο για τον επιχειρηματικό κόσμο, συγκεντρώνοντας προσωπικότητες του επιχειρείν, με μεγάλη εμβέλεια, από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον διεθνή χώρο.  Στο φόρουμ, μέσα σε δυο ημέρες που διαρκούν οι εργασίες του, θα αναπτυχθουν θέματα μέσα από τις τρεις θεματικές: «Γη-Πολιτισμός-Προορισμός».

Ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων Αντώνης Ροκάκης, σε δηλώσεις του, επεσήμανε τα οφέλη για τα Χανιά και την τοπική επιχειρηματικότητα της καθιέρωσης του  Chania Business forum» στα Χανιά, τονίζοντας οτι αυτή η πρωτοβουλία του ΕΒΕΧ έχει αγκαλιαστεί από επιχειρηματίες και τον απλό κόσμο.

“Κάνουμε ένα πολύ γενναίο βήμα για να καταστεί το Chania Business Forum, θεσμός, όχι μόνο για τα Χανιά αλλά και για όλη την Κρήτη και όλη την Ελλάδα. Το ενδιαφέρον που εισπράττουμε από τους φορείς αλλά και τον απλό κόσμο, τους επιχειρηματίες ειναι πάρα πολύ μεγάλο και αυτό σημαίνει οτι υπάρχει μια πολύ θετική αύρα…  Θα γινει ένα απίστευτο brain storming, αυτό μπορεί να το καταλάβει όπόιος δει τους ομιλητές, που ο καθένας είναι αξιόλογος στον τομέα του” ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ. 

Ερωτηθείς σχετικά για τις πρώτες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που αφορούν τα οικονομικά/φορολογικά των επιχειρήσεων, ο κ. Ροκάκης σχολίασε οτι υπάρχει μια σχετική ικανοποίηση για μέτρα ή εξαγγελίες που αφορούν σε θέματα όπως η μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων ή η ψήφιση του νέου αναπτυξιακού νόμου, όμως  επιχειρηματικός κόσμος περιμένει και άλλα από την κυβέρνηση, πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ, επισημαίνοντας ωστόσο και την ευθύνη των επιχειρηματιών για την επιδιωκόμενη ανάπτυξη.

Η κυβέρνηση σημείωσε,  έκανε “το πρώτο βήμα” δίνοντας κάποιες φοροελαφρύνσεις και όχι μόνο, και με τη σειρά τους οι επιχειρηματίες θα πρέπει να εκμεταλλευτούν τα νέα δεδομένα και να δώσουν ώθηση στο επιχειρείν.

Μεταξύ των ομιλητών στην ενότητα ” Αγροδιατροφικό  Branding  με  εργαλεία την ιχνηλασιμότητα και την ασφάλεια τροφίμων” ήταν ο  Χανιώτης ερευνητής και γεωπόνος Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης ο οποίος αναφέρθηκε στην σημασία που έχει για το branding και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των αγροτικών και όχι μόνο προϊόντων, ο αντίκτυπος που έχει στο περιβάλλον, η παραγωγή ή τυποποίησή τους.

Όπως σημείωσε ο κ. Χαρτζουλάκης, σήμερα που όλοι μιλούν για την προστασία του περιβάλλοντος, σημαντικό εργαλείο για το branding αγροτικών προϊόντων και όχι μόνο,  είναι το αποτύπωμα του άνθρακα, είτε πρόκειται για αγροτικό προϊόν είτε για τρόφιμα, αλλά και το υδατικό τους αποτύπωμα.Κάθε προϊον, σημείωσε,  κατά τη διάρκεια της παραγωγής ή της μεταποιήσης του, καταναλώνει νερό ή παράγει άνθρακα. Όσο μικρότερο είναι αυτό το αποτύπωμα, τόσο υψηλότερη είναι η αξία του προϊόντος για όσους λαμβάνουν πλέον υπόψιν περιβαλλοντικά κριτήρια πριν επιλέξουν κάποιο αγαθό.

Παράδειγμα προϊόντος που μπορεί να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του εξαιτίας χαμηλότερου περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αποτελεί το ελαιόλαδο, επεσήμανε ο κ. Χαρτζουλάκης.

Το ελαιόλαδο, τόνισε οτι θα είναι πιο ανταγωνιστικό στις αγορές, αφού έχει μικρότερο αποτύπωμα νερού και άνθρακα για να φτάσει στην ευρωπαϊκή αγορά σε σχέση με το αντίστοιχο ελαιόλαδο από την Αυστραλία, την Καλιφόρνια και της Λατινικής Αμερικής κτλ.

Η Αθηνά Χανιωτάκη, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων ν.Χανίων, ως ομιλήτρια, στην ενότητα “Τουρισμός” μίλησε για την “διεύρυνση της τουριστικής  περιόδου μέσω  εναλλακτικών  μορφών  τουρισμού”. Ερωτηθείσα για τις προοπτικές, τα βήματα και τις προϋποθέσεις για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στα Χανιά, η κ. Χανιωτάκη επεσήμανε οτι πρέπει να γίνει μια διάκριση μεταξύ της “διευρυνσης της τουριστικής περιόδου” και  της επιμήκυνσης” και εξήγησε οτι η αγορά των Χανίων δεν είναι ακόμα έτοιμη για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για “επιμήκυνση” της τουριστικής περιόδου αλλά για διεύρυνση της εποχικότητας. Ο τουρισμός αλλάζει συνεχώς και καλό είναι να ακολουθήσουμε τις προκλήσεις, να ακολουθήσουμε νέες πρακτικές και να διευρύνουμε το ήδη υπάρχον τουριστικό πακέτο που είναι “ηλιος, θάλασσα” και έπειτα να προχωρήσουμε σε επόμενο στάδιο στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ο θεματικός τουρισμός κτλ. σημείωσε η κ. Χανιωτάκη και σε πρώτη φάση αυτές οι μορφές μπορούν να ενταχθούν στην κλασική εξάμηνη τουριστική περίοδο. Ωστόσο, και στην υπάρχουσε περίοδο θα πρέπει να γίνουν βελτιώσεις, όπως για παράδειγμα στις υποδομές για την εξυπηρέτηση του μεγάλου όγκου τουριστών.

Το φόρουμ θα διεξάγεται το Σαββατοκύριακο με την συμμετοχή εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου, φορέων, εκπροσώπων της πολιτικής και οικονομικής ζωής του τόπου.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα του “Chania Business forum»

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook