Ολοκληρώνει σήμερα τις εργασίες του το «2ο Chania Business forum» 

Οι επενδυτικές προτάσεις που σχεδιάζονται σήμερα για την Κρήτη, έχουν όλες βασικό γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, υποστήριξε η βουλευτής Χανίων της ΝΔ, Ντόρα Μπακογιάννη, στο περιθώριο του «2ου Chania Business forum» που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο "Μίκης Θεοδωράκης" στα Χανιά.

Όπως ανέφερε, το παλαιάς νοοτροπίας τουριστικό μοντέλο που βασίζεται πάνω στο τρίπτυχο "κουτιά με δωμάτια, θάλασσα, ήλιος" και τέλος έχει πλέον "πεθάνει" και η Κρήτη καλείται να αντεπεξέλθει στο όραμα της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης στοχεύοντας στην προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος σε κάθε επένδυσή της:

"Αν δείτε τις επενδύσεις που ετοιμάζονται είναι επενδύσεις φιλικές στο περιβάλλον, στις οποίες έχουν μπει από την αρχή σε τελείως διαφορετική λογική από αυτή που είχαμε παλιά, δηλαδή "κουτιά" με δωμάτια, θάλασσα, ήλιος, τέλος. Αυτό το μοντέλο έχει πεθάνει. Σήμερα η Κρήτη έχει άλλες δυνατότητες. Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις και όλες ανεξαιρέτως έχουν πρώτιστο στόχο τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος της Κρήτης."


Η κα Μπακογιάννη που συμμετείχε ως ομιλήτρια στο φόρουμ, στη θεματική ενότητα της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης, ανέφερε πως πλέον η χώρα έχει γυρίσει σελίδα και τις αλλαγές αυτές καλούνται να ακολουθήσουν και οι πολίτες με την αλλαγή του τρόπου σκέψης και το κράτος με την αλλαγή της στάσης του απέναντι στην επιχειρηματικότητα. Όπως είπε πρέπει να τεθούν σωστά θεμέλια τώρα προκειμένου το οικοδόμημα της οικονομικής ανάπτυξης των Χανίων και της Κρήτης να είναι σταθερό. 

"Το φόρουμ που έγινε τις τελευταίες ημέρες στα Χανιά είναι πολύ σημαντικό, κατατέθησαν προτάσεις, υπήρξαν απόψεις και ιδέες εξαιρετικά σημαντικές από φορείς αλλά και από ανθρώπους που βιώνουν την επιχειρηματικότητα στα Χανιά και την Κρήτη, γι' αυτό και θα ήθελα να συγχαρώ τους διοργανωτές γι' αυτή την προσπάθεια. "Γυρίζουμε σελίδα" δυναμικά, έχουμε βάλει τον πήχη ψηλά, πρέπει να πετύχουμε και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε, αλλαγές στον τρόπο που το κράτος συμπεριφέρεται απέναντι στην επιχειρηματικότητα, αλλαγές που πρέπει να γίνουν και στην Κρήτη ώστε να μεγιστοποιήσουμε τις δυνατότητες που έχουμε.

Ο δείκτης του οικονομικού κλίματος είναι ο υψηλότερος που είχαμε την τελευταία δεκαετία. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος πιστεύει ότι η κυβέρνηση αυτή θα τον στηρίξει, ότι θα μειώσει ακόμα περισσότερο τη φορολογία απ' ό,τι το έχει ήδη κάνει και επίσης πιστεύει ότι έχουμε μπει σε καινούρια φάση μετά από αυτή την κρίση που μας χτύπησε. Άρα τώρα ό,τι θεμέλια βάλουμε πρέπει να είναι θεμέλια σωστά, έτσι ώστε αύριο το οικοδόμημα της οικονομικής ανάπτυξης των Χανίων και της Κρήτης να είναι σταθερό."

Σήμερα ολοκληρώνονται οι εργασίες του «2ου Chania Business forum», το οποίο διοργάνωσε με επιτυχία το ΕΒΕΧ και τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών.

"Μετά από μια δεκαετία κρίσης, τώρα μπορούμε να χαιρετίσουμε την εμφάνιση της προοπτικής, του επιχειρηματικού και επενδυτικού «ξέφωτου» που ελπίζουμε ν’ αποτελέσει την «Πυξίδα» μας στα επόμενα χρόνια, τον ήλιο μετά τη βροχή" τόνισε μεταξύ άλλων, στην ομιλία του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ, Αντώνης Ροκάκης συμπληρώνοντας ότι στοίχημα για το ΕΒΕΧ είναι με τα εργαλεία που διαθέτει να στηρίξει τους επιχειρηματίες του τόπου.

Αναλυτικά όπως ανέφερε κατά την ομιλία του ο κ. Ροκάκης: "Δεν μπορεί, παρά να αποτελεί μεγάλη τιμή και θεσμικό προνόμιο για το Επιμελητήριο Χανίων και εμένα προσωπικά, το ότι σας καλωσορίζω Κρητικά, στο 2ο Επιχειρηματικό Φόρουμ των Χανίων, που διοργανώνει το Ε.Β.Ε.Χ. με το θέμα «Αναπτυξιακές Προοπτικές: Η Γη, Ο Προορισμός και Ο Πολιτισμός».

Ωστόσο, η χαρά όλης της Ομάδας του Επιμελητηρίου Χανίων γίνεται μεγαλύτερη, αφού παράλληλα με το 2ο Chania Business Forum, η Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ κάνει την καρδιά της Ελληνικής επιχειρηματικότητας να «χτυπάει» στην πόλη μας. Έτσι, επιτρέψτε μου να νιώθω και λίγο υπερήφανα υπεύθυνος, στο ότι τηρήσαμε την υπόσχεσή μας για την Γ.Σ. αλλά παράλληλα κάνουμε το 2ο, τολμηρότερο αυτή τη φορά βήμα, προς την καθιέρωση του θεσμού του Chania Business Forum, υιοθετώντας, μια συνεπή διακυβέρνηση.

Στο 2ο αυτό Forum, «Η Γη, Ο Προορισμός και Ο Πολιτισμός» οι καλεσμένοι μας ομιλητές, ερευνητές και εμπειρογνώμονες, θα πάρουν στα «χέρια τους» τη Γη και θα εξετάσουν το Αγροδιατροφικό Branding μέσα από την ιχνηλασιμότητα και την ασφάλεια των τροφίμων και την ανάγκη ανάπτυξης Συνεργειών, ως μονόδρομο για την ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων παραγωγών και μεταποιητών για να συνεχίσει ο Πρωτογενής Τομέας να γίνει ξανά αυτό που πάντα ήταν, μια κινητήρια δύναμη της Κρήτης.

Στη συνέχεια, με την εμπειρία τους θα πραγματευτούν τη διεύρυνση της Τουριστικής Περιόδου μέσα από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, τον Κινηματογραφικό Τουρισμό και το Storytelling για να ξεχωρίσει μια καμπάνια και εν τέλει, θα  εξετάσουν την επίδραση μιας κινηματογραφικής ταινίας αλλά και της βοήθειας που προσφέρει πλέον στην πιο βαριά βιομηχανία μας.

Ολοκληρώνοντας, θα χρησιμοποιήσει τον πολιτισμό μας, τον πρώτο Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, ως εργαλείο για την Τουριστική Προβολή μας, φτάνοντας, από κάτω προς τα πάνω, στον Στρατηγικό Σχεδιασμό και το Place Branding, ώστε να δούμε τη «διαδρομή» για να γίνουν οι προορισμοί μας διάσημα brands και μέσα από αυτούς οι Δήμοι μας κι όλοι μαζί, να «χτίσουν» πάνω στο κορυφαίο Brand, “Incredible Crete”, του μυθικού Brand, «Ελλάδα».

Πέρα όμως από το «μενού» των σπουδαίων ομιλητών μας, υπάρχει κάτι που με κάνει ακόμα πιο αισιόδοξο. Διανύσαμε μια δεκαετία ύφεσης και εκ τούτου κρίσης, ενώ τώρα μπορούμε να χαιρετίσουμε την εμφάνιση της προοπτικής, του επιχειρηματικού και επενδυτικού «ξέφωτου» που ελπίζουμε ν’ αποτελέσει την «Πυξίδα» μας στα επόμενα χρόνια, τον ήλιο μετά τη βροχή.

Ο Στόχος παραμένει ο ίδιος, η Καινοτομία, η Συνεργασία, η Καθετοποίηση στο Επιχειρείν και η Αειφορία στον Τουρισμό, το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό, αλλά τώρα πλέον φαίνεται ότι κι οι συνθήκες το ευνοούν, πράγμα που μας κάνει (2) φορές πιο αισιόδοξους μα και (100) φορές πιο υπεύθυνους.

Η επιχειρηματικότητα είναι στενά συνδεδεμένη με την καινοτομία, που αναζητά διαρκώς κάτι νέο, το οποίο να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες ανάγκες του ανθρώπου και για το σκοπό αυτό, να σταματήσει να αναπλάθει το παλιό. Οφείλει όμως να είναι το ίδιο συνδεδεμένη και με την κοινωνική υπευθυνότητα και το σεβασμό στην οικολογική ισορροπία, προκειμένου να παραμείνει ωφέλιμη και επομένως βιώσιμη. Προσωπικά, δεν μπορώ να δεχθώ ότι η Nike (Νάϊκι) εμπνεύστηκε από τη «Νίκη της Σαμοθράκης», πήρε το σήμα της από το υπερβατικό φτερό της και συνεχίζει να αντλεί τα motto της από τον Ελληνικό Πολιτισμό και να μην το κάνουν οι ίδιες οι Ελληνικές Επιχειρήσεις και Startup. H νίκη στο Μαραθώνα ενέπνευσε το “Impossible is nothing” κι η μεγαλύτερη ήττα μας 2.500 χρόνια μετά είναι η «αμνησία μας».

Δεν φοβήθηκα ποτέ ότι θα ψάχνουμε για πολλά χρόνια τη Νέμεσή μας ως Οικονομία. Έχουμε μια εξαιρετική ικανότητα να μετατρέπουμε το πρόβλημα σε ευκαιρία, να επιβιώνουμε σε δύσκολες καταστάσεις, συχνά να μετατρέπουμε την ήττα σε νίκη… Πανηγυρίσαμε 100% αύξηση του Τουρισμού μας, εν μέσω της μεγαλύτερης κρίσης, 2010-2018, και το 2019 ήταν η πρώτη χρονιά μείωσης. Προβληματίζομαι για τους λόγους που το προκάλεσαν, μοιρολατρική νομοτέλεια, ή / και κάποιες άστοχες κινήσεις μας; Μιλώντας με ποδοσφαιρικούς όρους, ένα άλλο πεδίο που υπηρετώ, νιώθω τη μεγαλύτερη ανησυχία μου, μετά από μια μεγάλη νίκη, όχι μια λογική ήττα. Με λίγα λόγια, φοβάμαι ότι ο Έλληνας διαχειρίζεται καλύτερα την αδυναμία από ότι το πλεονέκτημα ενώ ίσως θα έπρεπε να είναι ανάποδα ή ακόμα καλύτερα, ισόρροπα. Θα ήθελα, μέσα από τις εργασίες μας, να δώσουμε μια ώθηση στο διαφαινόμενο θετικό επιχειρηματικό περιβάλλον, αντί αναστολής.

Το μεγάλο στοίχημα για εμάς, για το Επιμελητήριο Χανίων, είναι να  σταθεί δίπλα στους επιχειρηματίες, να τους στηρίζουμε αλλά και να προωθήσουμε, να αναδείξουμε και να καταδείξουμε τον τρόπο υλοποίησης δράσεων επιχειρηματικότητας. Με τα εργαλεία που διαθέτουμε:

  • Το γραφείο επιχειρηματικής υποστήριξης
  • Την εταιρεία Ανάπτυξης
  • Τους συνεργάτες και το στελεχιακό δυναμικό μας

μπορούμε και οφείλουμε να είμαστε δίπλα στον επιχειρηματία. Μπορούμε να σχεδιάσουμε υποδομές και ερευνητικά κέντρα, προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, μοντέλα επιχειρήσεων να συμμετέχουμε και να εκπροσωπούμε επιχειρηματικά τα Χανιά και την Κρήτη στον Παγκόσμιο χάρτη.

Κλείνοντας και αναφερόμενος στη σημερινή εκδήλωση, θα ήθελα να σταθώ σε μια αλήθεια και με βάση όλα όσα προείπα. Πέρυσι δεν ήμουν από το ίδιο βήμα, τόσο αισιόδοξος.  Τα τελευταία χρόνια είχαν κλείσει χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είχαν χαθεί χιλιάδες θέσεις απασχόλησης, η αγορά είχε συρρικνωθεί καθώς οι καταναλωτές είχαν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία και δεν ήταν ξεκάθαρο πότε ακριβώς θα βγούμε από αυτό το σκοτεινό τούνελ της ύφεσης. Τώρα, πλέον, οι συνθήκες δείχνουν να ‘χουν αλλάξει, απλά αυτό πρέπει να επαληθευτεί και στην πράξη.

Να επιστρέψει η αισιοδοξία, το χαμόγελο, η πίστη, ότι όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα. Με την ελπίδα αυτή, πιστεύουμε ότι θα απολαύσουμε τις ομιλίες και τα πάνελ και θα αφομοιώσουμε όλη τη γνώση, γιατί η γνώση που δεν αναπαράγεται, δεν βελτιώνεται και δεν αμφισβητείται χάνεται, όπως είπε και ο Peter Drucker, ο θεμελιωτής της «Διοίκησης μέσω Στόχων». Με αυτό τον τρόπο, θα επιτύχουμε τη δεύτερη μαγική έννοια μετά την καινοτομία, την αειφορία μας."