Μετά από δύο χρόνια σιωπής νομίζω ότι είναι καιρός να μιλήσω για το γνωστό πρόβλημα της στάσης των οχημάτων χρηματαποστολών. Δυστυχώς, το να μην απαντάς σε όλους όσους ασκούν κριτική, καλοπροαίρετη ή μη, εκλαμβάνεται ως αδυναμία και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και  αποδοχή των όσων σου καταλογίζουν.

Για να μπουν λοιπόν τα πράγματα στην θέση τους και να δούμε γιατί έχουμε οδηγηθεί εδώ παραθέτω ακολούθως την άλλη όψη του νομίσματος (την άποψη των εταιρειών ΙΕΠΥΑ και τον εργαζομένων σε αυτές), με σκοπό την παρουσίαση μιας πληρέστερης εικόνας του προβλήματος και το  τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτόν τον ιδιαίτερο τομέα:

Αρχικά, για να μπορέσει να πάρει τον μισθό του ο κάθε εργαζόμενος (Ιδιωτικού και Δημόσιου τομέα), την σύνταξη του ο Συνταξιούχος και να λειτουργήσει την επιχείρηση του ο επιχειρηματίας, θα πρέπει να υπάρχει τραπεζικό σύστημα το οποίο θα λειτουργεί αδιάλειπτα. Βασική προϋπόθεση λοιπόν για την αδιάλειπτη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος είναι η αποτελεσματική εκτέλεση χρηματαποστολών από τις εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας (ΙΕΠΥΑ).

Εν συνεχεία, η υλοποίηση των χρηματαποστολών αυτών απαιτεί ορισμένες  προδιαγραφές ασφαλείας καθώς και διαδικασίες, που προβλέπουν ότι τα μέλη που απαρτίζουν τα πληρώματα (των χρηματαποστολών) δεν δικαιούνται ούτε να κάνουν εκπτώσεις ούτε να παρεκκλίνουν από αυτές.  Μέρος των παραπάνω είναι και η ΝΟΜΙΜΗ ΘΕΣΗ ΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΛΗΣΙΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΩΝ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ.

Εν έτη λοιπόν 1989,  ξεκίνησαν δειλά-δειλά οι πρώτες χρηματαποστολές στην πόλη μας και είχα την τιμή να είμαι μέρος του πρώτου πληρώματος που εκτέλεσε χρηματαποστολή. Από τότε, αντιμετωπίζαμε ένα και βασικό πρόβλημα που δεν ήταν άλλο από αυτό της θέσης στάσης του οχήματος χρηματαποστολής. Λόγω του ότι το πρόβλημα το αντιμετωπίζαμε εμείς και κανένας άλλος (Τράπεζες, ΔΕΚΟ, Πολυκαταστήματα, Εμπορικές επιχειρήσεις, Σούπερ Μάρκετ) προσπαθήσαμε επανειλημμένως να βρούμε κάποια λύση είτε μέσω των πελατών είτε μέσω της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής και του τμήματος Τροχαίας Χανίων. Δυστυχώς, ουδείς ασχολήθηκε με το πρόβλημα (και αναφέρομαι  κυρίως στις εκάστοτε Δημοτικές Αρχές). Το πρόβλημα βεβαίως όχι μόνο παρέμενε αλλά συνεχώς γινόταν εντονότερο, λόγω της αύξησης των αναγκών στην κίνηση κεφαλαίων και της αύξησης της κυκλοφοριακής κίνησης ενόψει τουρισμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακολούθησε και το κλείσιμο της ΤτΕ στο Ρέθυμνο.  Οι συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς   μέχρι και σήμερα, εδώ και τριάντα (30) χρόνια, είναι αμέτρητες και ατελέσφορες. Μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει πιστωτικό ίδρυμα στα ΧΑΝΙΑ που να έχει νόμιμη θέση στάσης οχήματος  χρηματαποστολής ενώ  στο Ρέθυμνο υπάρχουν εδώ και χρόνια. 

Ας αναλογιστούμε αν θέλουμε τραπεζικό σύστημα εν γένει, τα ΑΤΜ σε πλήρη λειτουργία και διαθέσιμα προς εξυπηρέτηση (να έχουν χρήματα) καθώς επίσης και τα τραπεζικά καταστήματα να είναι σε θέση να εξυπηρετούν τους ενδιαφερόμενους ώστε να διεκπεραιώνονται οι συναλλαγές των πολιτών.

Θα ήταν πολύ εύκολο για όλους εμάς που ασχολούμαστε στον συγκεκριμένο κλάδο να απέχουμε από την επιχειρησιακή μας δραστηριότητα μέχρι να βρεθεί λύση και να παραχωρηθούν νόμιμες θέσεις στάσεις οχημάτων χρηματαποστολών έξωθεν των τραπεζικών καταστημάτων (όπως πολύ εύκολα έχει γίνει σε εμπορικά καταστήματα με χαρακτηρισμό «θέση φορτοεκφόρτωσης»). Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρίες συνέχισαν να επιχειρούν, διότι γνωρίζουν πολύ καλά τι θα γινόταν εάν απείχαν από την επιχειρησιακή τους δραστηριότητα. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αυτής της απόφασης ήταν να δέχονται εκατοντάδες κλήσεις, να αφαιρούνται πινακίδες από τα οχήματα, να κατηγορούνται  για ασέβεια προς τον ΚΟΚ και τους συμπολίτες μας λόγω διπλοπαρκαρίσματος και να δέχονται όλων των ειδών τις κατηγορίες.  

Ας μην λησμονείται, ότι οι εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας (ΙΕΠΥΑ) είναι αυτές που υπό αντίξοες συνθήκες καλούνται να εκτελέσουν μεταφορές αξιών, με κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων τους ή τον κίνδυνο απώλειας των μεταφερόμενων αξιών. Ειδικότερα χάρη στις εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας (ΙΕΠΥΑ) υπάρχουν χρήματα σε κάθε Off-site ΑΤΜ σε όλο τον Νομό Χανίων και σε όλο τον Νομό Ρεθύμνου, ώστε να προσέρχεται ο εκάστοτε πολίτης 24 ώρες το 24ωρο και να λαμβάνει τα χρήματα του. Επιπροσθέτως, να φροντίζουν να υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα σε όλα τα Τραπεζικά καταστήματα ώστε να μπορείτε όλοι εσείς οι οποίοι την χαρακτηρίζετε όπως την χαρακτηρίζετε, να εξυπηρετήσετε τις καθημερινές σας ανάγκες. Οι εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας (ΙΕΠΥΑ)  φροντίζουν να υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα για να δοθούν στους συνταξιούχους και εξυπηρετούν όλες τις επιχειρήσεις στους Νομούς Χανίων και Ρεθύμνου. Τέλος, εάν φύγουν από τους δρόμους, θα καταρρεύσει το Τραπεζικό σύστημα και θα στεγνώσει η αγορά από ρευστό χρήμα, πράγμα που θα σημάνει τεράστιο οικονομικό και κατ’ επέκταση κοινωνικό πρόβλημα. 

Ας αφήσουμε λοιπόν τις εταιρείες και τους εργαζόμενους σε αυτές ήσυχους να κάνουν αυτό που γνωρίζουν πολύ καλά και ας πιέσουμε όλοι μαζί τους ιθύνοντες την Ιουδαία να ασχοληθούν πραγματικά με το πρόβλημα και να βρουν επιτέλους λύση, όπως άλλωστε βρήκαν και στα πολυκαταστήματα «θέση  φορτοεκφόρτωσης».

  • Ο Ιωάννης Μαυρεδάκης είναι Διαχειριστής  ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΥ ΕΠΕ (G4S Cash  Solutions)

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook