"Το απογευματινό ωράριο λειτουργίας των σχολείων δεν μπορεί να είναι λύση ".

Ανακοίνωση για προβλήματα που προκύποτυν στα σχολεία του Νομού Χανίων, είτε στο κομμάτι των κτηρίων λόγω του σεισμού (Κίσαμος), είτε σε εκείνο της δωρεάν μετακίνησης μαθητών (Ελευθέριος Βενιζέλος) εξέδωσε το ΚΚΕ Χανίων.

Αναλυτικά:

Επιβεβαιώθηκε με τρανταχτό τρόπο αυτό που για χρόνια φώναζαν και διεκδικούσαν οι μαθητές,οι καθηγητές και οι γονείς της Κισσάμου ,ότι δηλαδή το κτήριο χρειάζεται άμεσα ανακατασκευή. Εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον οι μαθητές των σχολείων της Κισσάμου με δυναμικές κινητοποιήσεις είχαν επισημάνει το πρόβλημα,απαιτούσαν με τους αγώνες τους να ανακατασκευαστεί το κτήριο,να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αντισεισμικής προστασίας. Αντί αυτού άκουγαν από τους αρμόδιους φορείς μόνο υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις ότι το κτήριο είναι ασφαλές. Έπρεπε να γίνει σεισμός 6,1 ρίχτερ ώστε να ενεργοποιηθεί ο κρατικός μηχανισμός. 

Τα σχολεία της Κισσάμου δεν είναι εξαίρεση,είναι ο κανόνας. Είναι κοινά διαπιστωμένο ότι τα σχολικά κτήρια στον Νομό δεν πληρούν τα σύγχρονα αντισεισμικά στάνταρ,έχει χρόνια να πραγματοποιηθεί  ουσιαστική συντήρηση. Είναι κοινά αποδεκτό γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων είναι υποστελεχωμένες. 



Η ευθύνη βαραίνει διαχρονικά όλες τις κυβερνήσεις,τις Δημοτικές αρχές και την Περιφέρεια που ακολουθούν πιστά την πολιτική της ΕΕ,την πολιτική της υποχρηματοδότησης για βασικές λαϊκές ανάγκες. Ήταν στιγμή, η ίδια η ΕΕ που σε έκθεσή της μετά από ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ παραδεχόταν κυνικά ότι τα έργα αντιπλυμμυρικής προστασίας είναι επιλέξιμα όταν στην περιοχή υπάρχουν επενδύσεις,πολύτιμα εργοστάσια ή περιουσίες πλουσίων.Αντίστοιχη πολιτική εφαρμόζεται για τα έργα υποδομής που απαιτούνται απέναντι σε όλες τις φυσικές καταστροφές.

Η Τ.Ε Χανίων του ΚΚΕ καλεί τους μαθητές,τους γονείς,τους εκπαιδευτικούς της Κισσάμου και συνολικά του Νομού να κλιμακώσουν τον αγώνα τους με όλες τις μορφές ώστε να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα στέγασης των μαθητών του Λυκείου και του ΕΠΑΛ Κισσάμου,με άμεση ανακατασκευή του κτηρίου που φιλοξενεί τα δύο σχολέια.

Οι ενδιάμεσες λύσεις που προκρίνονται μέχρι τότε πρέπει να είναι προσωρινές. Το απογευματινό ωράριο λειτουργίας των σχολείων δεν μπορεί να είναι λύση καθώς πρέπει να παρθεί υπόψη ότι μιλάμε για μαθητές που πηγαίνουν στο σχολείο τους από απομακρυσμένα χωριά,για εκπαιδευτικούς που διανύουν χιλιόμετρα για να διδάξουν στο σχολείο,για αναπληρωτές που κάνουν μάθημα και σε άλλα σχολεία και θα αναγκαστούν να κάνουν μάθημα πρωί-βράδυ. Η μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο είναι άλλο ένα ζήτημα που πρέπει να λυθεί με άμεση παρέμβαση του κράτους. Αρκεί να κοιτάξουμε τις κινητοποιήσεις που κάνει η εκπαιδευτική κοινότητα στο ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου ώστε να βγάλει κανείς συμπεράσματα για το κατά πόσο «λυμένη» είναι η μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο,όταν οι μαθητές του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ αναγάζονται να πληρώνουν για την μετακίνηση τους.

Η κατάσταση που επικρατεί σε άλλα σχολεία του Νομού ,μπορεί επίσης να βγάλει κάποιος συμπεράσματα για το πόσο «προσωρινή» είναι η παραμονή των μαθητών σε αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Γυμνάσιο και Λύκειο Βάμου που εδώ και χρόνια οι μαθητές κάνουν μάθημα σε ΠΡΟΚΑΤ και ενώ κάνουν κινητοποιήσεις διαρκείας, ακούν μόνο  υποσχέσεις Δήμου,Περιφέρειας και κυβερνήσεων ότι θα φτιαχτεί νέο κτήριο. Αλλά ακόμα και όταν το έργο δημοπρατείται,βρίσκονται τα απαραίτητα κονδύλια,περνούν χρόνια για την κατασκευή των έργων,όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει με το κτήριο του Λυκείου Κολυμπαρίου,που εδώ και 3 χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εργασίες ανακατασκευής. Οι σημερινές ηγεσίες σε Δήμους και Περιφέρεια ,μαζί με όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν ,διαχρονικά προσπαθούν να καθυσηχάσουν τον λαό της περιοχής μας. Από τα διαγγέλματα των υπουργών μέχρι και τα δημοτικά συμβούλια όλοι μαζί λένε ότι για την κατάσταση φταίει η γραφειοκρατία,ο περιορισμένος δημοσιονομικός χώρος. 

Η αλήθεια είναι ότι το κράτος είναι αποτελεσματικό όταν είναι να πραγματοποιηθούν πληστειριασμοί στην εργατική-λαϊκή κατοικία. Είναι αποτελεσματικό όταν χτυπάει το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία,όταν ξεζουμίζεται ο μισθωτός,ο αυτοαπασχολούμενος με μια σειρά δυσβάσταχτους φόρους. Το δημοσιονομικό περιθώριο βρίσκεται όταν φοροαπαλλάσονται οι εφοπλιστές,οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι συνολικά,όταν σκανδαλωδώς χρηματοδοτούνται με πακέτα στήριξης οι τραπεζικοί όμιλοι. 

Χρειάζεται εδώ και τώρα να γίνουν όλες οι απαραίτητες μελέτες και οι κατάλληλες εργασίες με ευθύνη του κράτους σε όλα τα σχολεία ώστε να υπάρχει ασφαλή σχολική στέγη,με ανέγερση νέων σχολείων όπου υπάρχει ανάγκη. Αντίστοιχα να εξασφαλιστεί η μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο χωρίς περιορισμούς για χιλιομετρικές αποστάσεις.Να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών,ώστε να μην έχουμε φαινόμενα όπως στο Λύκειο Βουκολιών που λειτουργεί εδώ και τρείς μήνες χωρίς καθηγητή Βιολογίας(μάθημα που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο).

Ο κοινός οργανωμένος και συντονισμένος αγώνας των μαθητών, των γονιών,των εκπαιδευτικών,μπορεί να δώσει την λύση διεκδικώντας την άμεση αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία. Να μπεί στο στόχαστρο η πολιτική της κυβέρνησης Ν.Δ όσο και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ που έβαζαν διαχρονικά και βάζουν στην ζυγαριά κόστους-ωφέλους τις λαϊκές ανάγκες.  

Είναι ανάγκη σήμερα να οργανωθεί πιο αποφασιστικά η αντεπίθεση της εργατικής τάξης,των λαϊκών στρωμάτων ώστε να ανακοπεί η νέα επίθεση σε δικαιώματα και κοινωνικές παροχές,στην λεγόμενη μεταμνημονιακή εποχή. Να ανοίξει πιο αποφασιστικά η συζήτηση για το ποια ανάπτυξη μπορεί να δώσει λύση στα διαρκή προβλήματα που αντιμετωπίζει η εργατική-λαϊκή οικογένεια.

 Ολο και περισσότεροι εργαζόμενοι είναι ανάγκη να μπούν στον αγώνα για να ανοίξει δρόμος για μια εξουσία που κουμάντο στον πλούτο θα κάνουν αυτοί που τον παράγουν. Σε αυτήν την εξουσία η μόρφωση των μαθητών δεν θα είναι δευτερεύον ζήτημα. Θα είναι μέριμνα του κεντρικού σχεδιασμού της εργατικής εξουσίας ,ώστε να φτιαχτεί ένα σχολείο με επαρκή χρηματοδότηση,που θα μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές.