Συμβουλές από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης για το τι να προσέχουν οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους

Καταγγελίες για προσφορές που δεν ήταν γνήσιες ή για ασαφείς πληροφορίες ή για επιβαρύνσεις κατά τις αγορές τους φτάνουν αυτές τις ημέρες στα γραφεία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης από καταναλωτές που επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΕΠΚΚ:

"Βρισκόμαστε εντός εορταστικής περιόδου και είναι σίγουρο ότι πολλοί καταναλωτές θα επιλέξουν το διαδίκτυο, για να κάνουν τις αγορές τους.

Επειδή  δεν είναι λίγες οι καταγγελίες των καταναλωτών που φθάνουν στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, π.χ  σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών είτε είχαν υπόνοιες ότι οι ειδικές προσφορές δεν ήταν γνήσιες, είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή δεν ήταν σαφής, δεν είχαν  δηλ. συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις.

Επίσης, διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών που αφορούν στο δικαίωμα υπαναχώρησης των καταναλωτών και το βασικότερο όταν η πληρωμή γίνεται με κούριερ, κανένα φορολογικό στοιχείο  (τιμολόγιο, απόδειξη λιανικής πώλησης)

Ένεκα των παραπάνω η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συμβουλεύει σε ανακοίνωση της τους καταναλωτές τα εξής:

Οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν πριν ολοκληρώσουν την διαδικτυακή αγορά τους τα εξής:

  • Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος
  • Την τελική τιμή του προϊόντος, περιλαμβανομένων των φόρων του κόστους παράδοσης, τυχόν τελών κράτησης, ή οποιαδήποτε άλλη χρέωση.
  • Το δικαίωμα υπαναχώρησης τρόπους πληρωμής.
  • Την εναλλακτική επίλυση διαφορών
  • Τις τυχόν εκπτώσεις και/ή προσφορές

Εάν λείπουν αυτά τα στοιχεία, ή κάποια από αυτά τα στοιχεία, από έναν ιστότοπο, ΔΕΝ ολοκληρώνουμε την αγορά μας. Οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που βλάπτουν τους καταναλωτές, πρέπει να σταματήσουν

Επιπλέον, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, όταν πραγματοποιούν αγορές, από ιστότοπους εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία, Καναδάς κ.λπ.)

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πάνω από τα μισά μη ασφαλή προϊόντα, που κυκλοφόρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2018, προέρχονταν από την Κίνα.

Επειδή, όμως, ποτέ η αγορά δε θα είναι τέλεια, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συνιστά στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν αγοράζουν προϊόντα από ιστότοπους εκτός Ε.Ε

Τέλος για καταγγελίες συνιστούμε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (1520) και τις Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών"