Όλοι αναρωτιούνταν τι συμβαίνει και τι ήταν αυτό που προκάλεσε τον θόρυβο ο οποίος έμοιαζε σαν έκρηξη

Αναστάτωση προκάλεσε χθες ένας εκκωφαντικός θόρυβος ο οποίος έγινε αισθητός σχεδόν σε όλο το βόρειο μέτωπο των Χανίων από Ακρωτήρι μέχρι Κίσσαμο.

Όλοι αναρωτιούνταν τι συμβαίνει και τι ήταν αυτό που προκάλεσε τον θόρυβο ο οποίος έμοιαζε σαν έκρηξη.

Οι υπηρεσίες δήλωναν άγνοια, ενώ και από την πλευρά των ενόπλων δυνάμεων υπήρξαν διαβεβαιώσεις ότι δεν προερχόταν από εκείνους. Εξάλλου, το μόνο που επιβεβαιώθηκε ήταν ότι στο Μάλεμε εκτελούνταν βολές, με το διοικητήριο ωστόσο να δηλώνει ότι δεν προήλθε από εκεί ο θόρυβος. Επίσης, από την πλευρά της 115 Π.Μ. υπήρξε η ενημέρωση ότι δεν πραγματοποιεί κάποια άσκηση που να δικαιολογεί σπάσιμο φράγματος ήχου.  Αυτά ήταν τα δεδομένα. Ό,τι άλλο γράφτηκε και ακούστηκε ήταν απλώς εικασίες.

Η απάντηση στο μυστήριο

Τελικά το μυστήριο φαίνεται ότι λύνεται μια ημέρα μετά. 

Όπως αποκάλυψε η δημοσιογράφος Ευτυχία Πενταράκη στην εκπομπή της "Αποδράστε" στο gavdos fm 88.8, σύμφωνα με δικές της πληροφορίες ο θόρυβος οφείλεται σε μετάκαυση δικού μας μαχητικού αεροσκάφους. Είναι αναγκαία διαδικασία όταν πρέπει να φύγει το μαχητικό γρήγορα για αναχαίτιση.

Είναι κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά. Κάποιες φορές ακούγεται έντονα, άλλες φορές λιγότερο και άλλες καθόλου. Εξαρτάται από έναν συνδυασμό των μετεωρολογικών συνθηκών που επικρατούν και της απόστασης της συγκεκριμένης πτήσης, το αν και πόσο θα ακουστεί.

Το "φαινόμενο" αυτό αποτελεί ρουτίνα για την πολεμική αεροπορία.

Τι είναι μετάκαυση;

Η χρήση της αποσκοπεί στην αύξηση της προωστικής δύναμης, σε ποσοστό που κυμαίνεται από 40 έως 70% ανάλογα με τον κινητήρα, σε σχέση με την ξηρά ώση. Χρησιμοποιείται κυρίως κατά την φάση της απογείωσης, για την επίτευξη μέγιστης ταχύτητας και για την ταχεία ανάκτηση κινητικής ενέργειας μετά την από ενεργοβόρους ελιγμούς. Η επιπλέον ώθηση δημιουργείται από την έγχυση επιπλέον καυσίμου στην απόληξη του κινητήρα, με αποτέλεσμα την ανάφλεξή του, την περαιτέρω θέρμανση των αερίων και την αύξηση της ταχύτητας του αεροσκάφους.

Η χρήση μετάκαυσης αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου έως και τρεις φορές, κάτι που σημαίνει ότι η χρήσης περιορίζεται σε ελάχιστα λεπτά κατά την διάρκεια μίας αποστολής. Με δεδομένο ότι η τριπλάσια κατανάλωση οδηγεί σε αύξηση μόλις 40% έως 70% της τελικής ταχύτητας, γίνεται φανερό ότι η απόδοση της μετάκαυσης είναι εξαιρετικά μειωμένη.