Ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών απάντησε γιατί δεν συμμετείχε στην τελετή υπογραφής του αγωγού

Τον προβληματισμό του σχετικά με τη βιωσιμότητα του σχεδίου που αφορά στην κατασκευή του αγωγού EastMed εξέφρασε το Σάββατο ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών, Λουίτζι Ντι Μάιο, σε συνέντευξή του στου τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu.

Συγκεκριμένα, ο κ. Ντι Μάιο φέρεται να δήλωσε ότι «το σχέδιο του EastMed θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμο σε μεσοπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο στάδιο, αλλά μόνο έπειτα από τον υπολογισμό του κόστους και της διαδικασίας κατασκευής του».

Σύμφωνα με το κείμενο της συνέντευξης, όπως αυτό δημοσιεύεται στην τουρκική έκδοση του Anadolu, ερωτηθείς ο κ. Ντι Μάιο για ποιο λόγο η Ιταλία, δεν συμμετείχε στην τελετή υπογραφής του αγωγού στις αρχές Ιανουαρίου, παρότι είχε προσκληθεί, ο Ντι Μάιο απάντησε:

«Είναι προφανές ότι η πρόταση για τον EastMed με πρωτοβουλία της Ελλάδας, λαμβάνοντας υπ' όψη το κόστος και η διάρκεια κατασκευής, θα μπορούσε να γίνει μία βιώσιμη επιλογή μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Στην πραγματικότητα, πιστεύω ότι αυτή η υποδομή, η οποία μπορεί να διαδραματίσει ένα θετικό ρόλο στη διαφοροποίηση των ευρωπαϊκών πηγών, πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να προσελκύσει το απαραίτητο κεφάλαιο για την κατασκευή της και ότι μπορεί να καταστεί οικονομικά βιώσιμη».

Σύγχυση ωστόσο δημιουργήθηκε ως προς τις δηλώσεις του Ιταλού υπουργού, καθώς η ισραηλινή αγγλόφωνη εφημερίδα "Times of Israel", όπως και διάφορα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, ήθελαν τον κ. Ντι Μάιο να δηλώνει: «Το σχέδιο του EastMed δεν μπορεί να αποτελέσει μεσοπρόθεσμα -και μακροπορόθεσμα- επιλογή σε σύγκριση με άλλα σχέδια, λαμβάνοντας υπ' όψη το κόστος και η διάρκεια κατασκευής». Η δήλωση αυτή φαίνεται ότι μεταδόθηκε από το Anadolu στους πελάτες του, το ίδιο το πρακτορείο ωστόσο, στον δικό του δικτυακό τόπο, δημοσιεύει την προαναφερθείσα δήλωση.

Υπενθυμίζεται ότι στις 2 Ιανουαρίου, οι κυβερνήσεις της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου μήκους 1.900 χλμ. που θα διαπερνά τη νότια Κύπρο, την Ελλάδα (μέσω Κρήτης) και θα καταλήγει στην Ιταλία.

Πηγή: newsbeast.gr