Χωρίς σαφές σχέδιο αντιμετώπισης ή δρομολόγηση άμεσων ενεργειών φαίνεται ότι βρίσκεται αυτή τη στιγμή το πρόβλημα των διαβρώσεων των ακτών. 

Πέρα από την παραδοχή του προβλήματος δεν φαίνεται να έχει δρομολογηθεί κάτι δραστικό για την αντιμετώπισή του προβλήματος διάβρωσης της ακτογραμμής στο βόρειο παραλιακό μέτωπο των Χανίων.

Σε δηλώσεις του για το εκτεταμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιφερειακή ενότητα Χανίων, ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, ανέφερε ότι η  διαβρωση από τη θάλασσα που χτυπά το κρηπίδωμα του δρόμου και υποσκάπτει το έδαφος είναι ένα πρόβλημα που αφορά σε όλη την Κρήτη και δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί. Πρέπει να γίνει θεμελίωση σε πολύ μεγάλο βάθος ή μείωση του κυματισμού με μεγάλα έργα μέσα στη θάλασσα που δεν είναι ούτε τόσο οικονομικά ούτε περιβαλλοντικά αποδεκτά από όλους, όπως τόνισε.

Όπως έχει αναδείξει και το Flashnews.gr, η μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ που χρηματοδοτήθηκε και ολοκληρώθηκε αλλά δεν εφαρμόστηκε, δεν είναι κατάλληλη για να αντιμετωπίσει το πρόβλήμα.

“Η μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ έχει εστιάσει στην απώλεια αμμωδών παραλιακών εκτάσεων που έχουν μεγάλες οικονομικές και οικολογικές συνέπειες. Δεν έχει επικεντρωθεί τόσο σε θέματα διάβρωσης. Οι τρόποι που προτείνει είναι αυτοί της ήπιας αναπλήρωσης που δεν ενδείκνυνται για παράδειγμα σε περιπτώσεις διάβρωσης όπως αυτή στην περιοχή της κακιάς στροφής στον Σταλό” είπε ο κ. Καλογερής συμπληρώνοντας ότι: “Έχουμε υποβάλει σαν Κρήτη προτάσεις προετοιμασίας στο νέο πλαίσιο, για μελέτες προστασίας των ακτογραμμών γενικότερα, δηλαδή έργα που θα γίνουν μέσα στη θάλασσα. Όσο το δυνατόν ήπιες παρεμβάσεις. Η επιστήμη εξάλλου έχει προχωρήσει. Για παράδειγμα περίπτωση σαν αυτή του ενετικού λιμανιού, αντιμετωπίζεται πολύ εύκολα στο εξωτερικό. Ακούστηκε ακόμα και για βύθιση φράγματος στον πυθμένα το οποίο όταν επιδεινώνεται ο καιρός θα υψώνεται χωρίς να φαίνεται και χωρίς να προσβάλει το μνημείο. Θα αναζητήσουμε τρόπους.”

Τέλος αναφερόμενος στο θέμα των κατολισθήσεων ανέφερε ότι συνολικά στον ΒΟΑΚ υπάρχουν περίπου 12-13 θέσεις καταπτώσεων, ενώ δήλωσε πως αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει η εργολαβία για την αποκατάσταση του δρόμου στο Μαυρομούστακο και τα Μεγάλα Χωράφια, όπως είχε δημοσιεύσει πρόσφατα το Flashnews.gr. Παρόλα αυτά, τόνισε πως πρέπει να γίνουν άμεσα παρεμβάσεις και σε άλλα προβληματικά σημεία:

“Υπάρχουν όμως και άλλες καταπτώσεις. Έχoyn γίνει μελέτες γι αυτές και θα περιμέναμε αυτή την περίοδο να γίνουν άμεσα. Μάλιστα θα ανέβω στην Αθήνα για αυτό. Τώρα που είναι χειμώνας και μπορεί να γίνει παρέμβαση στον δρόμο, θα έπρεπε να γίνουν έργα από τη στιγμή που υπάρχουν έτοιμες μελέτες. Πρόσφατα υπήρξε καινούρια θέση κατάπτωσης στον Ταυρωνίτη. Συνολικά στον ΒΟΑΚ είναι τουλάχιστον 12-13 θέσεις καταπτώσεων.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook